Bericht
door Ronnie62 » 13 dec 2014, 21:08
Heb je de lekkage al kunnen lokaliseren?
Ik heb op diezelfde plaats een lekkage waar ik vandaag naar ben gaan zoeken waar het vandaan kon komen. Ik heb een N46 B18a, dus typegelijk als die van jou.
Ik heb het gevonden bij mij!!! Als je de beschermplaat onder de auto verwijderd (de voorste kunststof plaat), en kijkt dan naar de stuurbekrachtigingspomp, dan kijk je net onder de pomp door naar het blok. Daar zit een plug in het blok geschroefd waar een inbussleutel op past (maar alleen als je de pomp losmaakt en omhoog hangt!). Bij mij lekt die plug. Er zit een keerring of o-ring achter, die de zaak zou moeten afdichten. Bij mij zat die plug waarschijnlijk niet goed vast. Ik heb de plug provisorisch vastgetikt. Ik had niet voldoende plaats en gereedschap om de SB pomp los te maken en heb de plug met een scherpe schroevendraaier en hamer wat vaster kunnen tikken (ongeveer een kwart slag). Hierna was de lekkage verdwenen (lekte ongeveer een druppel per 5 seconden!).
Ik ga een nieuwe plug kopen en daarna definitief oplossen als ik hem op een brug kan zetten.