Franks e61 530d kwaalloos

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
frankscheurwater

Franks e61 530d kwaalloos

Bericht door frankscheurwater » 30 dec 2014, 21:15

Beste mensen van het BMW forum,

Mijn naam is Frank en kom uit Oud-Beijerland en net zoals bij jullie allemaal zit BMW diep in mijn hart :duim:

Foto's lukken me niet op de ipad ik kan de photobucket app er niet op krijgen. Ik doe de foto's nog in een aparte post.

Mijn eerste BMW was een e30 320i touring met airco en sportstoelen, heerlijke auto :amen: met als gevolg verkocht voor het leven.

Mijn tweede BMW werd een e46 318td voor de kenners geen turbodiesel maar aanduiding voor een compact. Deze had ik uit 2004 met het M-sportpakket. Wat een fijne maar ondergewaardeerde auto is dat!!

sinds een half jaar een e61 530d met alles erop en eraan, behalve stuurverwarming :bang:

Ooit lang geleden stage gelopen bij koni schokdempers in 2004 en toen reed de directeur in eenzelfde maar dan benzine dus nu 10 jaar later was het ook een vereffening voor mezelf :whistle:
Deze auto heb ik van de 2e eigenaar met 273dkm gekocht en inmiddels op 289dkm. Echter werd ik wel een beetje bang van wat er allemaal kapot kan gaan zeg!! Ik bleef ook niet gespaard zeg maar, gelukkig komen daar mijn 2 rechterhanden van pas waarmee ik jullie ook kan helpen hier en daar.

Het begon na 2 dagen met de krukaspoelie deze is gelukkig makkelijk te vervangen en dus zo gepiept. Wel jammer dat het een kwaal is die je auto stil legt.
Toen ik hem kocht viel me op dat de achterwisser nooit op het goede moment stopte en dus altijd scheef stond en ik had een kentekenplaatlamp en achteruitrijlicht storing. Dit waren niet de lampjes helaas.
Geweldig leuke klus :gek: maar ik heb alles bedrading links en rechts in de achterklep vervangen tot aan de speakers achterin. Alles netjes gesoldeerd en met krimpkous afgewerkt en toen werkte alles weer perfect :gekdoen:
Ook de wervelkleppen heb ik verwijderd, dit is overigens een klus die ik aanbied op marktplaats :duimen: deze waren nog heel maar gewoon lozen die hap.
Het uitlaatspruitstuk lekte ondertussen ook behoorlijk waardoor ik hem vervolgens zelf heb vervangen voor het gietijzeren exemplaar. Deze kwaal is dus voorgoed afgevinkt.
Heb je alles achter de rug komt de groeimodule nog even om de hoek, niet het geld maar weer alles eraf voordat je erbij bent :bah:
Afvoerpijpen in de achterbumper ook maar open gemaakt door de dopjes eraf te halen en gelijk de klauwen en naven schoongemaakt om ze vervolgens mooi af te lakken zoals BMW premium select.
Roetfilter heb ik ook maar leeggehaald en weggeschreven. Nu ik dit lijste achter de rug heb rij ik toch wel een stuk fijner rond want als ik dat allemaal in me achterhoofd hou word ik helemaal :gek:

Ben nu aan het kijken voor een benzine BMW omdat ik niet zoveel meer rij. Ik weet nog niet precies wat ik wil of 1 grote BMW een x5 3.0i of twee 1-series een voor de vrouw en mijzelf. Ik carpool dus rij tegenwoordig 1 week per maand en de weekeinden dan.

Verder klus ik aan motoren, zo maak ik mijn eigen bobbers en ben ik momenteel op zoek naar een caferacer-project.

Ik lees lekker met jullie mee en duik hier en daar wel op met vragen en antwoorden.

Grt. Frank

Quadrantz

Re: Franks e61 530d kwaalloos

Bericht door Quadrantz » 30 dec 2014, 21:20

Welkom Frank en tevens mede E61 530D rijder! :)

Je hebt al de nodige dingen gehad aan de funfer :(, wel ideaal dat je zo handig bent anders had het aardig in de papieren kunnen gaan lopen.

Die van mij staat nu op 228K. De krukaspoelie zit er bij de volgende beurt ook aan te komen, evenals een aantal rubbers. De wervelkleppen heb ik er ook direct uit laten halen (heb hem aangeschafd bij 218K en 1K later waren ze al eruit :)). Roetfilter is er bij mij ook uit, EGR dicht en getuned. Hopelijk de komende tijd kwaalvrij!

Succes met de zoektocht naar een benzine BMW, X5 vind ik toch ook wel erg mooi :duim:

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 30 dec 2014, 21:30

Welkom hier Frank,

Jammer dat de E61 er uit gaat, maar een leuke X5 is natuurlijk ook nooit weg, al hoor ik daar ook wel eens heel vervelende kwaaltjes voorbij komen :'(

Fotootjes zijn we trouwens gek op hier :whistle:
Dit kun je beter zonder de app van photobucket doen maar gewoon op de site van photobucket is mijn ervaring met de ipad ;)

En natuurlijk een prachtig voorsteltopic zoals de jouwe waarderen we enorm !

Heb je vragen over het forum, en/of hulp hierbij nodig, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen :duim:

Zoek je iets over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan de zoekfunctie op het forum, dit voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.

Verder natuurlijk namens het gehele team een prettige jaarwisseling gewenst een goed, gelukkig en gezond 2015 met vele veilige kilometer :duim:

frankscheurwater

Bericht door frankscheurwater » 30 dec 2014, 22:01

Ja link kopieert niet op de ipad helaas maar
Iphone doet het wel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 30 dec 2014, 22:10

Kijk, gelukt, mijn favoriete kleur bekleding :) Moeten we maar een keer omwisselen denk ik voordat je hem eventueel verkoopt :rolf:

Zonder dollen, ziet er goed uit !

Wat betreft link kopieren op de ipad, is bij mij ook drama, af en toe moet ik hem tien keer aanklikken voordat hij het doet maar de aanhouder die wint zeg ik altijd maar, tot nu toe altijd gewonnen van de ipad ;)

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 30 dec 2014, 22:14

Ziet er goed uit Frank! Ik heb hetzelfde interieur alleen dan de sportstoelen :duim:

Lekker plekje heeft ie ook!

frankscheurwater

Bericht door frankscheurwater » 30 dec 2014, 22:25

Bart70 schreef:Kijk, gelukt, mijn favoriete kleur bekleding :) Moeten we maar een keer omwisselen denk ik voordat je hem eventueel verkoopt :rolf:

Zonder dollen, ziet er goed uit !

Wat betreft link kopieren op de ipad, is bij mij ook drama, af en toe moet ik hem tien keer aanklikken voordat hij het doet maar de aanhouder die wint zeg ik altijd maar, tot nu toe altijd gewonnen van de ipad ;)

Kijk een 525i kan altijd als tussenstap :whistle:

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 30 dec 2014, 22:36

Hahaha, ik had het alleen over de stoelen he, never nooit een diesel voor mij :whistle:

frankscheurwater

Bericht door frankscheurwater » 30 dec 2014, 22:41

Ja nu ik het nog eens lees zie ik het ja :gek: maar zeg nou zelf dat bruin staat alleen goed bij spacegrau :W

Edgar1234

Bericht door Edgar1234 » 31 dec 2014, 06:42

Welkom! Mooie E61 :duim:

Patrick O

Bericht door Patrick O » 31 dec 2014, 11:41

netjes!

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 31 dec 2014, 13:50

Welkom op het forum Frank

je E61 ziet er heel netjes uit, zeker handig dat je zelf kunt sleutelen want anders had het flink zeer gedaan in de portemonnee. :duim:

veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E61 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:

een gelukkig en gezond 2015 toegewenst
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”