e46 coupe voetenverlichting en verlichting

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
rondje

e46 coupe voetenverlichting en verlichting

Bericht door rondje » 19 dec 2014, 17:11

Hallo,

2 vraagjes, 1 over de voetenverlichting,
Ik zie wel de afdekplaatjes,
Stel ik zou de lampjes bedrading etc kopen, naar welke contactpunten kan ik dan het makkelijkste gaan?
Ik heb ze dan het liefste aangesloten, zodra de sleutel op 1ste contact staat, ze aangaan.

Of iemand omgeving Roermond die mij wil helpen?

En is er de mogelijkheid dat de dimlichten aanspringen bij ontgrendelen van de auto, en zodra sleutel in contact gaat, ze uitgaan?

En het vinnetje op het dak, kan iemand me daar aan helpen?
En moet er nog iets aangsloten worden verder?

Bvd!

Mvg Dave

wiren

Re: e46 coupe voetenverlichting en verlichting

Bericht door wiren » 19 dec 2014, 22:27

De voetenverlichting zit wanneer aanwezig, op de interieurverlichting aangesloten. Ik heb ze dan ook zelf achter het dashboardkastje aangesloten op de vrije strips waar ook de interieurverlichting op zit.

rondje

Bericht door rondje » 20 dec 2014, 10:18

Oke dus grote kans als dat de kabels er al liggen denk je?
Hij is van 2001, de kapjes zie ik wel,

Vinnetje op dak heb ik gevonden,

Alleen de verlichting nog dan, is het mogelijk om die aan te laten springen als de auto ontgrendelt word?
Of alleen parkeerlichten eventueel
En dan zodra auto op contact gedraaid word deze uitgaan...

Bvd
Laatst gewijzigd door Bart70 op 20 dec 2014, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan

rondje

Bericht door rondje » 20 dec 2014, 17:47

wiren

Bericht door wiren » 21 dec 2014, 02:27

Nee, die liggen er niet standaard, je zal 2 paar draden moeten trekken van het dashboardkastje naar de lamphouders toe. Je hebt ook stekkertjes nodig die je bij de dealer kan halen. Hier een link naar een DIY: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=339009
Er zijn setjes Angel Eyes verkrijgbaar die bijgeleverd worden met de juiste bedrading en relais voor aan bij contact (accessoirestand) en in- en uitgeschakelen door respectievelijk te ontgrendelen en vergrendelen.

rondje

Bericht door rondje » 21 dec 2014, 10:59

wiren schreef:Nee, die liggen er niet standaard, je zal 2 paar draden moeten trekken van het dashboardkastje naar de lamphouders toe. Je hebt ook stekkertjes nodig die je bij de dealer kan halen. Hier een link naar een DIY: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=339009
Er zijn setjes Angel Eyes verkrijgbaar die bijgeleverd worden met de juiste bedrading en relais voor aan bij contact (accessoirestand) en in- en uitgeschakelen door respectievelijk te ontgrendelen en vergrendelen.
ja ik zit een beetje met de kleuren draden waar deze ingestoken moeten worden...
de kleuren verschillen niet?
ik heb hier meer hulp mee nodig ben ik bang qua aansluiting...

bvd

wiren

Bericht door wiren » 21 dec 2014, 16:52

Zoals in de DIY ook wordt uitgelegd dient de plus op de strip met rode draden met blauwe streep en massa op de strip met bruine draden. Om de draden in de strips te steken zal je een smalle kabelschoentje op de uiteinde van de getrokken draden moeten knijpen. Daarna kan je ze in de strip steken en zou deze niet zomaar weer eruit mogen komen. Ben je ook van plan om Angel Eyes te monteren?

rondje

Bericht door rondje » 21 dec 2014, 17:20

Oke op die manier :!
kleuren zouden dan dus overeen moeten komen, maar goed hoe worden ze geschakeld dan?
Staat dat er ook ergens? :s

Ben niet van plan angel eyes te plaatsen
Laatst gewijzigd door Bart70 op 21 dec 2014, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

wiren

Bericht door wiren » 22 dec 2014, 01:00

De voetverlichting gaat eenmaal aangesloten, aan met de intereurverlichting. Dimlichten inschakelen bij ontgrendelen zou ik niet weten. Het zal best kunnen met de juiste schakeling.. Met AE's weet ik het wel. Misschien dat iemand anders dit weet.

rondje

Bericht door rondje » 13 jan 2015, 22:31

Habe dies bereits hinter mich gebracht und die Originalen nachgerüstet. Wenns ordenlich werden soll ca. ein halber Tag. Die original Lampen mit Fassung und die Stecker und Kontakte gibt es bei :). Die Einbauposition (E46 FL) sind mit Deckel verschlossen die man nur entfernen muss. Die Anschlüsse (Verteiler) befinden sich hinter dem Handschufach über dem Sicherrungshalter. Dort laufen alle Kabel für die Innenraumbeleuchtung zusammen.
Links: +-Leitung hat die Farbe Rot-Blau.
Masse am Verteiler unter dem Teppichboden vor dem Fahrersitz (kann aber auch zusammen mit dem Plus zum Verteiler über dem Handschufach geführt werden)
Rechts: +-Leitung ebenfalls Rot-Blau. Masse am Verteilert über dem Sicherungshalter.
Belegung Stecker an der Lampe:
Pin3 +
Pin1 Masse
Teilenummer: 
2x Lampenfassung mit Lampe 63316962040
2x Stecker Lampengehäuse 61138377072
4x kontakt Stecker lampe 61130005197
4x kontakt für Kammverbinder 61131387140
Bitte die Nummer beim Händler gegechecken, falls ich mich verschrieben hab bzw. diese ersetzt wurden.
Hab dies zusammen mit der Leseleichte vorne duchgeführt.
Gruss John

Of een andere

also bei nem e46 vfl ist das am stecker vom Grundmodul (hinterm handschuhfach dann der mittlere Stecker) Pin 18. Das ist Signal Innenlicht. da fließen dann bei aufschließen/Türöffnen/Innenlicht einschalten 12v. kann man auch prima die Fußraumbleuchtung (wenn kein Lichtpacket) nachrüsten und anschließen. warum denn rumlöten, etc. LED Sofitten kaufen und fertig. Hinten kann man dann LED Standlichtbirnen reinmachen, also in die C-Säulenlichter. ansonsten handschuhfach, Fußraum und das Innenlicht einfach mit sofitten für 5 eu bestücken und gut 

Ik kan eruit halen dat het ook via zekering kan? Of een pin?

Ik heb ze het liefste gewoon aan met sleutel op contact 1 eigenlijk maar goed misschien weet iemand raad?

bartolio

Bericht door bartolio » 15 jan 2015, 15:04

Heeft iedere e46 zonder voetverlichting wel de gaten voor de verlichting?

rondje

Bericht door rondje » 15 jan 2015, 16:23

Ik heb wel de kapjes er zitten... bekabeling niet gecheckt

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”