Krukas sensor vervangen 330i (opgelost)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
babour

Krukas sensor vervangen 330i (opgelost)

Bericht door babour » 20 jan 2015, 17:40

Beste allemaal,

Ik probeerde laatst op een pleintje te driften, wat niet helemaal goed ging al bij de eerste poging, ik heb een lege parkeerplaats opgezocht, ASC uitgezet, ik reed in de 2e versnelling en ik drukte mijn koppeling iets in(te ver blijkbaar) en liet hem los schieten, de auto maakte een 180 graden draai en ik liet hem afslaan in de 2e versnelling. Toen ik de auto weer probeerde te starten deed hij dat met moeite, en bij het rijden stotterde hij en had ik veel minder kracht, en het ASC lampje blijft branden

ik heb de auto dus even uitgelezen, en m'n krukas sensor is dus ineens defect

Nu heb ik een nieuwe sensor gekocht, ik heb op youtube even gekeken hoe ik hem moet vervangen https://www.youtube.com/watch?v=YRLNeRTQUoQ

Ik heb vanalles los gehaald, alleen ik kan de sensor niet vinden, het lijkt erop alsof er iets in de weg zit?
ook heb ik de DIY van een 318i gezien op het forum alleen ik kan de sensor nog steeds niet vinden

heeft iemand ervaring met het vervangen van de krukas sensor? Zou fijn zijn als iemand me kan helpen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door babour op 23 jan 2015, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

330ci

Re: Krukas sensor vervangen 330i

Bericht door 330ci » 20 jan 2015, 19:53

Wel vreemd dat die krukassensor ineens stuk is inderdaad..
Ik moest gelijk denken aan een versprongen ketting eigenlijk omdat je de koppeling liet schieten met een klap.. Ik hoop t niet voor je, kans is klein maar ik heb dat wel vaker gehoord.

Ontopic: kan je helaas niet verder helpen met die sensor.

babour

Bericht door babour » 20 jan 2015, 21:21

330ci schreef:Wel vreemd dat die krukassensor ineens stuk is inderdaad..
Ik moest gelijk denken aan een versprongen ketting eigenlijk omdat je de koppeling liet schieten met een klap.. Ik hoop t niet voor je, kans is klein maar ik heb dat wel vaker gehoord.

Ontopic: kan je helaas niet verder helpen met die sensor.
ik liet hem nog niet eens zo hard schieten,

ik denk en hoop niet dat er een ketting is gesprongen, hij reed verder wel alleen start moeilijk en heeft minder kracht en stottert, en die symptomen heb je dus ook echt als je een defecte krukassensor hebt dus dat zal het wel zijn, maar ik zie het wel, eerst moet ik hem vervangen

wel raar dat het ASC lampje brand, ookal druk ik op het ASC knopje, hij blijft branden..

330ci

Bericht door 330ci » 20 jan 2015, 22:06

Ik hoop het ook niet voor je, ik ga er ook niet vanuit, maar moest er wel aan denken..
ASC wordt met veel dingen in verband gebracht verder, krukassensor, gasklephuis enz..

Succes en post ff wat de uitkomst is! :duim:

babour

Bericht door babour » 23 jan 2015, 17:26

330ci schreef:Ik hoop het ook niet voor je, ik ga er ook niet vanuit, maar moest er wel aan denken..
ASC wordt met veel dingen in verband gebracht verder, krukassensor, gasklephuis enz..

Succes en post ff wat de uitkomst is! :duim:
Ik heb de auto op een brug laten zetten, even mijn linker voorwiel en de bodemplaat losgehaald, en zo kon ik bij de sensor komen

Nadat ik de sensor had vervangen zijn de problemen verdwenen, ASC lampje brand ook niet meer en de auto rijd en start weer prima, geen foutcodes :duimen:

330ci

Re: Krukas sensor vervangen 330i (opgelost)

Bericht door 330ci » 24 jan 2015, 10:49

goed nieuws man! Nu weer lekker rijden! :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”