Piepend Gierend geluid

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
deniz243

Piepend Gierend geluid

Bericht door deniz243 » 05 feb 2015, 13:45

heb nu wel weer een probleem met een piepend geluid,lijkt op een oude bed die geluid maakt. zo een geluid komt er als ik naar rechts stuur , links sturen geen last van. meestal komt het voor als ik ook een drempel pak.
voorzijde van de auto. ik twijfel van een schokbreker maar kan het door iets anders ook komen? ik zie flinke olie sporen terwijl ik laats nog heb schoongemaakt compleet. enig idee of het van de schokbreker kan komen?

Hier een link naar de fotos
https://imageshack.com/i/hjtFsoZfj

Nick376

Re: Piepend Gierend geluid

Bericht door Nick376 » 05 feb 2015, 23:22

Als het olie is, probeer eens van uiterst links naar uiterst rechts te sturen. Als er iets met de stuurbekrachtiging is dan zul je hier ook een geluid, zoals ik denk dat je het beschrijft, horen. Als je schokbreker lek is dan zie je dat vaak doordat de buitenkant ook vochtig is.
Hoop dat dit je verder helpt.

Als je er nog niet achter bent wat het is zou ik persoonlijk eerst uitsluiten wat het niet kan zijn. Lekt er ergens een leiding, reservoir, zijn alle aansluitingen nog goed etc.

deniz243

Bericht door deniz243 » 06 feb 2015, 09:44

nick bedankt voor je reactie.
ik heb even de auto opgekrikt en goed bekeken. heb gemerkt dat het draagarm rubber aan de wiel zijde een spelling heeft,weet niet of dat normaal is.heb alle rubbers aan die zijde vol met wd40 gespoten nu is het geluid verdwenen.
zou het door de rubber komen van de draagarm?
Groetjes

Nick376

Bericht door Nick376 » 06 feb 2015, 13:21

Dat is ook mogelijk, maar dat verklaard niet dat je een olie spoor vind ;)
En als er spelling op zit zou ik toch eens gaan nadenken over het vervangen. Als je zelf niet weet hoeveel spelling normaal is denk ik dat ze dat bij je garage wel voor je willen voelen/beoordelen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”