Fluitend geluid loslaten gaspedaal
Fluitend geluid loslaten gaspedaal
Ik hoor een soort van (moeilijk te omschrijven) fluitend geluid bij het loslaten van mijn gaspedaal. Dit heb ik ongeveer vanaf 2000 toeren. Daaronder niet of nauwelijks. Alsof iets leegloopt zodra ik de gaspedaal loslaat.
Gaat om een 318d touring M47n.
Verder heb ik eigenlijk nergens last van, dus merk het niet aan brandstof gebruik of iets anders.
Gaat om een 318d touring M47n.
Verder heb ik eigenlijk nergens last van, dus merk het niet aan brandstof gebruik of iets anders.
Re: Fluitend geluid loslaten gaspedaal
Ik kan twee dingen bedenken:
- EGR klep die wat vervuiling heeft en licht kan fluiten,
- meest waarschijnlijk is de klep in de drukzijde (inlaat) die zorgt dat de turbo blijft draaien als je gas loslaat. Deze klep gaat open als je gas loslaat om de druk aan de inlaatzijde te verlagen, zodat de schoepen met minder weerstand draaien. Hierdoor blijft de turbo op toeren en heb je minder last van turbo-gat.
Succes,
Rob
- EGR klep die wat vervuiling heeft en licht kan fluiten,
- meest waarschijnlijk is de klep in de drukzijde (inlaat) die zorgt dat de turbo blijft draaien als je gas loslaat. Deze klep gaat open als je gas loslaat om de druk aan de inlaatzijde te verlagen, zodat de schoepen met minder weerstand draaien. Hierdoor blijft de turbo op toeren en heb je minder last van turbo-gat.
Succes,
Rob
EGR heb ik laatst helemaal schoongemaakt, deze is nu als nieuw
Dat kan het dus niet zijn.
Dat tweede zegt mij vrij weinig. Is dat schadelijk? Iets aan te doen? Te controleren?
Dat tweede zegt mij vrij weinig. Is dat schadelijk? Iets aan te doen? Te controleren?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 15 feb 2015, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijdert, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijdert, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Klinkt als kapotte wastegate idd.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Ik heb geen idee wat een wastegate is en waar deze zit en wat het doetDutchie schreef:Klinkt als kapotte wastegate idd.
Kan ik dit controleren? Is dit met de blote oog te zien?
Goeie vraag, geen idee waar dat ding zit en hoe dat te controleren valt.
Heeft de auto wel gewoon zn volle vermogen?
Heeft de auto wel gewoon zn volle vermogen?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
Het is maar een 318d Touring, geen idee hoe snel de auto hoort op te trekken. Ik denk dat ik gewoon de volle vermogen heb.
Ik had hiervoor een 320TD, deze wel duidelijk veel feller/sneller.
Ik had hiervoor een 320TD, deze wel duidelijk veel feller/sneller.
Een wastegate is een overdrukklep die op de turbo zelf zit en bij overdruk wat lucht laat ontsnappen. Of je hier makkelijk bij kan bij de M47n om dit te inspecteren weet ik zo niet.
http://blog.perrinperformance.com/boost ... explained/
http://blog.perrinperformance.com/boost ... explained/