E61 Dakrails monteren
E61 Dakrails monteren
Beste BMW fans,
Ik heb na jaren een E34 touring en twee e39 touringste te hebben gereden nu eindelijk een prachtige E61. Alleen helaas zonder dakrails. Ik heb daarom een mooie tweedehandsset in de juiste kleur gekocht, alleen heb ik geen idee hoe deze te installeren. Ik heb lang gezocht maar kan helaas nergens een handleiding of filmpje vinden. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Hoor het graag, alvast bedankt!
Met groet,
Laurens
Ik heb na jaren een E34 touring en twee e39 touringste te hebben gereden nu eindelijk een prachtige E61. Alleen helaas zonder dakrails. Ik heb daarom een mooie tweedehandsset in de juiste kleur gekocht, alleen heb ik geen idee hoe deze te installeren. Ik heb lang gezocht maar kan helaas nergens een handleiding of filmpje vinden. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Hoor het graag, alvast bedankt!
Met groet,
Laurens
-
rubbere ronnie
Re: E61 Dakrails monteren
Hoi Laurens,
Toevallig heb ik afgelopen week juist mijn railing eraf gehaald om hiervoor afdekstrips te plaatsen
Geen geweldige foto, maar ik heb kunnen ruilen met iemand die ook railing wilde.

Dus ik heb het vorige week bij 2 auto's gedaan.
Wat je moet doen is je hemel eruit halen, dan zie je daaronder gaten in je dak en daar monteer je je railing op vast.
Je begint met je a b en c style samen met je zonnekleppen, handgrepen, en die dingetjes waar je je jas aan op kan hangen.
Dan kan je in principe je hemel er al uit halen.
Je strips die trek je er zo vanaf zodat je je gaten in je dak ziet.
Dan je rails monteren en de binnenkant weer opbouwen.
2 uurtjes werk en je bent klaar.
Ik weet niet waar je woont, maar wil je best helpen(maar dan moet je wel hierheen komen en het mag niet regenen)
Toevallig heb ik afgelopen week juist mijn railing eraf gehaald om hiervoor afdekstrips te plaatsen
Geen geweldige foto, maar ik heb kunnen ruilen met iemand die ook railing wilde.

Dus ik heb het vorige week bij 2 auto's gedaan.
Wat je moet doen is je hemel eruit halen, dan zie je daaronder gaten in je dak en daar monteer je je railing op vast.
Je begint met je a b en c style samen met je zonnekleppen, handgrepen, en die dingetjes waar je je jas aan op kan hangen.
Dan kan je in principe je hemel er al uit halen.
Je strips die trek je er zo vanaf zodat je je gaten in je dak ziet.
Dan je rails monteren en de binnenkant weer opbouwen.
2 uurtjes werk en je bent klaar.
Ik weet niet waar je woont, maar wil je best helpen(maar dan moet je wel hierheen komen en het mag niet regenen)
-
rubbere ronnie
Hahahaha het mag niet regenen
succes met een dag plannen jongens!
Mooie opmerking
Mooie opmerking
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
-
rubbere ronnie
Nee Bjorn, aan me eigen auto sleutel ik niet als het regent.
Dus aan die van een ander al helemaal niet.
Ik heb nu alles binnen om hem te verlagen, maar ik zou gek zijn als ik met dit weer naast de auto ga zitten
Overigens ga ik morgen een zwarte hemel ophalen, en aangezien ik niet met dat ding los in de auto wil gaan rijden zet ik hem terplekke vast en ik hou al de hele week het weerbericht in de gaten
Maar wie weet woont Laurens ergens in zeeland, dan lijkt het me niet dat hij even hierheen komt hoor
Dus aan die van een ander al helemaal niet.
Ik heb nu alles binnen om hem te verlagen, maar ik zou gek zijn als ik met dit weer naast de auto ga zitten
Overigens ga ik morgen een zwarte hemel ophalen, en aangezien ik niet met dat ding los in de auto wil gaan rijden zet ik hem terplekke vast en ik hou al de hele week het weerbericht in de gaten
Maar wie weet woont Laurens ergens in zeeland, dan lijkt het me niet dat hij even hierheen komt hoor
Ha Rubbere Ronnie,
Dank voor je uitleg en je aanbod, klinkt simpel. Ik kom vanuit Amsterdam, ik denk dat ik er wel uitkom, maar zo niet, waar rijd ik dan heen op een mooie zomerdag?
Dank,
Groet,
Laurens
Dank voor je uitleg en je aanbod, klinkt simpel. Ik kom vanuit Amsterdam, ik denk dat ik er wel uitkom, maar zo niet, waar rijd ik dan heen op een mooie zomerdag?
Dank,
Groet,
Laurens
-
rubbere ronnie
Ja als je logisch nadenkt en de stappen 1 voor 1 volgt is het heel eenvoudig.
Hier heb je ook er handleiding om alle stylen te demonteren.
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm
Als je de stylen er uit hebt dan kan je voor de handvaten, zonnekleppen, jashouders gaan.
En dan kan je je hemel er al uit halen.
Hemel hoeft niet uit je auto, en je kan ook je kabeltjes laten zitten.
Dan zie je vanzelf de 6 gaten waar de bouten door heen moeten.
Je huidige strips zitten er op geklikt, die kan je er af trekken.
Dan moet je de 6 klips die vast zitten in de gaten van binnenuit er uit slaan door er iets van een kruiskop er op te zetten.
Mocht het allemaal niet lukken kan je naar het altijd gezellige Enschede komen.
Maar dan ben je langer aan het rijden als dat je aan het sleutelen bent.
En als laatste nog even, Ricardo hier van het forum wil ook zijn dakrails vervangen voor strips zoals ik heb gedaan.
Wie weet kan je ze aan hem verkopen
Hier heb je ook er handleiding om alle stylen te demonteren.
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm
Als je de stylen er uit hebt dan kan je voor de handvaten, zonnekleppen, jashouders gaan.
En dan kan je je hemel er al uit halen.
Hemel hoeft niet uit je auto, en je kan ook je kabeltjes laten zitten.
Dan zie je vanzelf de 6 gaten waar de bouten door heen moeten.
Je huidige strips zitten er op geklikt, die kan je er af trekken.
Dan moet je de 6 klips die vast zitten in de gaten van binnenuit er uit slaan door er iets van een kruiskop er op te zetten.
Mocht het allemaal niet lukken kan je naar het altijd gezellige Enschede komen.
Maar dan ben je langer aan het rijden als dat je aan het sleutelen bent.
En als laatste nog even, Ricardo hier van het forum wil ook zijn dakrails vervangen voor strips zoals ik heb gedaan.
Wie weet kan je ze aan hem verkopen