M stuur inbouw E60
M stuur inbouw E60
Beste forumleden,
Ik overweeg om een M stuur in te bouwen in mijn 523i uit 03-2005.
Zijn er nog bepaalde zaken waar ik bij de aanschaf rekening mee moet houden? Ik zie bijvoorbeel een aantal M stuurtjes vanaf bouwjaar 09-2005 staan. Wat voor consequentie heeft het als ik zo'n stuur monteer? Werken er dan bepaalde functies niet (zoals volume enz)?
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik overweeg om een M stuur in te bouwen in mijn 523i uit 03-2005.
Zijn er nog bepaalde zaken waar ik bij de aanschaf rekening mee moet houden? Ik zie bijvoorbeel een aantal M stuurtjes vanaf bouwjaar 09-2005 staan. Wat voor consequentie heeft het als ik zo'n stuur monteer? Werken er dan bepaalde functies niet (zoals volume enz)?
Alvast bedankt voor de reacties!
Re: M stuur inbouw E60
Kijk even in de showroom van Bart70. Die heeft een M stuur met flippers gemonteerd in zijn auto.
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
Ergens in mijn showroom staat er nog wel wat over dacht ik, ik weet niet meer exact waar ik op moest letten destijds, in ieder geval het bouwjaar.
Ik heb overigens een M5 stuur, geen M-stuur, volledig werkend als origineel, alleen de flippers werken alleen in de DS stand.
Er is zeker nog iemand op het forum die dit heeft gedaan, volgens mij heb ik daar ook wat mailkontakt mee gehad, ik zal eens een keertje zoeken of ik dit nog kan vinden.
Ik heb overigens een M5 stuur, geen M-stuur, volledig werkend als origineel, alleen de flippers werken alleen in de DS stand.
Er is zeker nog iemand op het forum die dit heeft gedaan, volgens mij heb ik daar ook wat mailkontakt mee gehad, ik zal eens een keertje zoeken of ik dit nog kan vinden.
Dat zou ik erg op prijs stellen. Ik bedoel overigens ook een M5 stuur. Het is lastig om er een te vinden voor dit bouwjaar. Als jullie toevallig iets weten of iets tegenkomen dan lees ik het graag.
Ik kan in de mail niets meer vinden behalve links die niet meer werken, wel kwam ik ergens een bericht tegen dat het stuur van voor 2005 moest zijn voor de mijne en erg schaars zijn.
Ik heb hem via Ebay.de gevonden en laten inbouwen bij Laarman in Den Ham, die weten er meer over
Ik heb hem via Ebay.de gevonden en laten inbouwen bij Laarman in Den Ham, die weten er meer over
Na 3x opnieuw retour sturen toch?

Groetjes, Bjorn
Stuur moet voor november 2005 zijn dus een auto zonder startknop anders gaat hij niet passen of in iedergeval goed werken ivm de afslag van de knipperlichten.
Die sturen zijn vrij zeldzaam.
Let ook goed op dat het geen sport stuur is dat zie je aan de knobbels aan de binnenkant boven, bart weet hier alles van
.
Het zou wel kunnen werken met een nieuwer stuur maar dan moet ook de sleepring vervangen worden en wat draden omgesoldeerd of gepint worden.
Die sturen zijn vrij zeldzaam.
Let ook goed op dat het geen sport stuur is dat zie je aan de knobbels aan de binnenkant boven, bart weet hier alles van
Het zou wel kunnen werken met een nieuwer stuur maar dan moet ook de sleepring vervangen worden en wat draden omgesoldeerd of gepint worden.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Daar weet ik alles van qua vorm nu hahaha.
Volgens mij is bij mij wel een nieuwe sleepring gemonteerd, dus zou kunnen dat ik toch een nieuwer stuur heb gehad, na alle acties zou me dat niet verbazen, maar dan moet je mijn showroom even doorlezen, staat de hele geschiedenis
Er is ook het een en ander gesoldeerd volgens mij.
Volgens mij is bij mij wel een nieuwe sleepring gemonteerd, dus zou kunnen dat ik toch een nieuwer stuur heb gehad, na alle acties zou me dat niet verbazen, maar dan moet je mijn showroom even doorlezen, staat de hele geschiedenis
Er is ook het een en ander gesoldeerd volgens mij.
Das een duidelijke DIY
Zou mooi zijn als ik alles zou kunnen laten doen...arbeid is altijd zo duur 
Al heb je denk ik wel meer trots na het zelf doen...
Al heb je denk ik wel meer trots na het zelf doen...
Groetjes, Bjorn
-
Bjorn525d
Ik heb het ook gedaan, maar weet ook even niet meer waarop te Letten, al heb ik wel een lci.
Inbouw heb ik zelf gedaan, stelt niks voor, engste is om de airbag los te halen, daarna is het 1 bout losdraaien. Als je precies weet hoe je moet werken is het in max 30 min gedaan, dan vind ik €250 voor inbouw wel erg duur
Inbouw heb ik zelf gedaan, stelt niks voor, engste is om de airbag los te halen, daarna is het 1 bout losdraaien. Als je precies weet hoe je moet werken is het in max 30 min gedaan, dan vind ik €250 voor inbouw wel erg duur
Was bij mij 4 uur werk
En inclusief sleepring en pook monteren en coderen geloof ik.
LCI en pre-LCI zijn niet te vergelijken kwa inbouw van flippers
525d E61 2007 pre-LCI
-
patje87
Ik ben ook aan het kijken naar een m of m5 stuur. Ik heb een e61 uit okt 2005. Met startknop. Waar moet ik op letten?