Wie is er bekend met de obdII code p1189

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Roontje

Wie is er bekend met de obdII code p1189

Bericht door Roontje » 04 apr 2015, 10:23

Wie kan mij vertellen wat de OBDII code p1189 inhoudt.

De scanner (creator c310) geeft aan een code P1189 (E4 feul trim bank 2, permissible range exceeded)

Heb op internet gezocht maar daar wordt zoveel gespeculeerd, over mogelijke oorzaken.

Miss dat iemand hier ervaring mee heeft en zo ja, wat heb je er mee gedaan.

MVG

Ronald

bmweetje3

Re: Wie is er bekend met de obdII code p1189

Bericht door bmweetje3 » 05 apr 2015, 15:48

kan wel eens je olie afscheider zijn, check om te beginnen je leidingen daar eens van. Zie de link
http://forum.e46fanatics.com/picture.ph ... reid=12630
E61 545 N62
BMW K1300S

Roontje

Bericht door Roontje » 05 apr 2015, 23:11

Dank je bmweetje.

Mijn garagehouder had het er over dat het de vanos wel eens zou kunnen zijn, aangezien ik al een vanossetje besteld heb, probeer ik eerst dat uit.

Alhoewel ik niet zo goed begrijp wat dat met de foutmelding te maken heb, maar ik ben maar een leek, neem aan dat hij wel weet waar die over praat.

Zal hem dit ook vragen of het een lekke slang kan zijn van de olieafscheider.

Waar ik wel bang voor ben, is het volgende, eerst gaf mijn bmw scanner een foutcode aan, dat bleek die van de defecte nokkenassensor te zijn aan de voorzijde van het motorblok. Na die gemaakt te hebben heb ik de foutcode gewist. Kwam ook niet meer terug. Hij reed als een trein, alleen onderweg naar huis, hield hij alweer in. Ik heb hem toen zelf weer aangesloten en toen gaf hij alweer de volgende code aan, die van de p1189. Dadelijk is dat gemaakt en dan komt de volgende code.

Vind het raar dat hij niet tegelijk alle foutcodes aangeeft.

Ik zie ook overal staan dat de foutcodes opgemerkt worden. na het gaan branden van het enginelampje, bij mij heeft het enginelampje in beide gevallen niet gebrand. Lampje werkt wel...

Bij voorbaat dank voor het meedenken

bmweetje3

Bericht door bmweetje3 » 07 apr 2015, 01:18

zover ik weet geeft de vanos geen foutmelding, je merkt alleen dat de motor slechter reageert en je toerental is niet helemaal stabiel bij stationeer. snap ook niet waar je garagehouder dit op baseert. Heeft hij zelf ook de auto uitgelezen met zijn meetkast?
Vanos ga je zelf doen?
E61 545 N62
BMW K1300S

Roontje

Bericht door Roontje » 07 apr 2015, 08:24

Ik weet het ook niet waar hij dit op baseert, ga weer bij hem terug maar heb niet egt vertrouwen in het uitlezen wat hij doet en de uitleg daarbij.

Ja ik ga de vanos zelf doen, heb eerder zelf de kleppendeksekpakking vervangen, lekvrij :gekdoen:

Vanos is een stapje verder, maar kom er wel uit met de DIY op you tube van Bavarian en andere videootjes.

Heb jij er ervaring mee, wat zijn de do, s en dont, s

MVG

Roontje

bmweetje3

Bericht door bmweetje3 » 08 apr 2015, 01:00

Vanos heb ik een stuk of 5 gedaan nu, wordt er steeds handiger in 8)
Gewoon rustig aan werken en goed de instruktie volgen dan is het goed te doen.
Wat voor garage is het eigenlijk? anders ga eens naar een andere. Als je nou in je profiel invult waar je woont dan krijg je misschien nog tips of er bij jou in de buurt een goede garage is.
E61 545 N62
BMW K1300S

rob75

Bericht door rob75 » 08 apr 2015, 07:52

Altijd lastig om met een niet BMW scanner foutcodes uit te lezen. Dan krijg je algemene codes die iets anders kunnen aangeven.

Als het deze code wel is, dan heb je waarschijnlijk ergens valse lucht. Dit kan op verschillende plaatsen zijn. carterventilatie is er een van, maar ook een scheur(tje) in de luchtinlaat na de LMM kan zomaar gebeuren.

Dat foutcodes achter elkaar komen is niet raar.

Succes,
Rob

Roontje

Bericht door Roontje » 08 apr 2015, 15:45

@bmweetje bedankt wederom voor je input :duim:

@rob

het is een scanner specifiek voor de bmw en de mini

Ik heb op maandag 20 april een afspraak voor het laten vervangen van de airbagmodule aan de bijrijderskant(terugroepactie) en heb er gelijk een uitleesafspraak achter aan laten gooien.

Benieuwd wat er uit gaat komen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”