Haperende koppeling.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Last 0ttoman

Haperende koppeling.

Bericht door Last 0ttoman » 21 apr 2015, 20:33

Beste bimmerleden.

Sinds een aantal maanden heeft mijn 318ci uit 2002 last van een haperende koppeling. Probleem doet zich alleen voor als de auto nog koud is en meestal alleen in de eerste versnelling. Daarna niet meer of heel weinig. Aan de koppeling zelf licht het denk ik niet. Iemand hetzelfde meegemaakt of een idee?

alvast bedankt,

Phantom

Re: Haperende koppeling.

Bericht door Phantom » 22 apr 2015, 12:41

Remvloeistof (=ook koppelingsvloeistof) nog up to date? Heb je nog een clutch delay valve erin zitten (sperventiel in koppelingsleiding)? Anders kun je wellicht die er nog uit halen.
Afbeelding
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]

deniz243

Bericht door deniz243 » 22 apr 2015, 14:04

heb zelfde probleem, valve eruit gehaald vloeistof vernieuwd nog steeds zelfde klachten.
haperd alsof hij de koppeling mist. harde gebonk etc.
maar ik ga nog naar mijn hardyschijf kijken misschien daar een probleem -_-

B.I.Jager

Bericht door B.I.Jager » 22 apr 2015, 17:35

Wat ik merk bij die van mij, is dat lucht in het koppelingssysteem vreemde/vage klachten kan veroorzaken.

Ik heb mijn koppeling laatst volledig vervangen. Maar had nog steeds het idee dat de koppeling niet goed aangreep of voldoende ontkoppelde. Ik had ook regelmatig bonkgeluiden.
Na het ontluchten van mijn koppeling waren deze klachten weg. Totdat het langzaamaan weer terug kwam. Toen weer ontlucht en wederom waren de klachten weg. Sindsdien heb ik gezien dat er bij mij een kleine lekkage aanwezig is bij de hulpcilinder of de leiding naar de hulpcilinder. Dus er komt naar verloop van tijd steeds weer lucht in mijn systeem, wat voor de klachten zorgt. Ik ga dus binnenkort de leiding en hulpcilinder vervangen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”