Wegligging

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Griffendahl

Re: Wegligging

Bericht door Griffendahl » 04 aug 2008, 23:28

Ligt eraan hoe ze dat doen... Je kan zelf ook wel ff controleren, auto aan de voorkant even op de krik, en kijken of er in de lengte richting van de auto speling merkbaar is op je wiel.

Met een koevoet dingen aan een auto controleren is uitermate lomp gedrag en als ik mijn garage dat zag doen was het de laatste keer dat die daar was.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 05 aug 2008, 13:16

Griffendahl schreef:Ligt eraan hoe ze dat doen... Je kan zelf ook wel ff controleren, auto aan de voorkant even op de krik, en kijken of er in de lengte richting van de auto speling merkbaar is op je wiel.

Met een koevoet dingen aan een auto controleren is uitermate lomp gedrag en als ik mijn garage dat zag doen was het de laatste keer dat die daar was.
Hmm, dus jij kan met je blote vingers een draagarm rubber testen Afbeelding?
Ik heb het mijn vaste garage zien doen bij mijn auto, met een bandenlichter.
Hij deed echt niet àla neanderthaler, maar gewoon ff kijken hoeveel speling ze hebben. (conclusie, kan nog een tijdje mee)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 05 aug 2008, 17:43

bjornc schreef:Hmm, dus jij kan met je blote vingers een draagarm rubber testen
Als je de draagarm zelf als arm gebruikt heb je daar idd geen extra gereedschap bij nodig

rboogaardt

Bericht door rboogaardt » 26 aug 2008, 16:25

de mijne zwalkt over de weg, en ligt niet echt lekker op de weg, en in de bochten is het al helemaal niks, vorige week op de brug gehad, schokdemper rechtsvoor, totaal lek, en linksachter ook, de andere zijn ook niet lekker meer, maar gaat wel.

a.s. zaterdag 4 nieuwe schokdempers, + veren, voor 3cm zakken, en achter 1,5cm

ben benieuwd ;)

Stefan

Bericht door Stefan » 26 aug 2008, 17:16

Welk merk dempers en veren laat je plaatsen. Zit er over te denken om een Eibach pro kit te monteren? Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
rboogaardt schreef:de mijne zwalkt over de weg, en ligt niet echt lekker op de weg, en in de bochten is het al helemaal niks, vorige week op de brug gehad, schokdemper rechtsvoor, totaal lek, en linksachter ook, de andere zijn ook niet lekker meer, maar gaat wel.

a.s. zaterdag 4 nieuwe schokdempers, + veren, voor 3cm zakken, en achter 1,5cm

ben benieuwd ;)

Marc 320d

Bericht door Marc 320d » 26 aug 2008, 22:11

Bij deze even mijn ervaringen....

Op de 325i ben ik over gegaan van de M veren naar de Eibach Pro veren. Dit is gewoon super. Montage is makkelijker dan de originele, de auto zakt iets, maar heel belangrijk...het stuurgedrag verbeterd enorm. Nu moet ik zeggen dat ik ook de uitlijning van de auto radicaal had gewijzigd en dat ook een flinke positieve bijdrage leverde.

Een vriend van heeft op mijn aanraden de Eibach Pro veren voor zijn Seat Leon gekocht en was er 100% tevreden mee.

Ik kan deze veren echt volledig aanbevelen. Maar het is wel afhankelijk van wat je wilt. De wagen zal iets stugger worden, veel directer sturen en wat lager staan. Het comfort neemt dus wel iets af, maar ik heb dat absoluut niet als hinderlijk ervaren, het wordt geen stugge stuiterbak.

rboogaardt

Bericht door rboogaardt » 29 aug 2008, 16:40

Krijg er morgen veren + schokdempers onder van het merk G en M, dus ben benieuwd, prijs opgaaf gedaan bij twentano en was 675 euro incl montage en uitlijnen, nu ga ik naar theo kloosterman, he ik mijn auto ook laten chippen, daar betaal ik dan 480 euro incl montage, zonder uitlijnen.

scheelt toch bijna 200 euro, en hij zakt trouwens voor 4 cm, en achter 3

rboogaardt

Bericht door rboogaardt » 30 aug 2008, 16:50

Vandaag is de set eronder geplaatst, moet zeggen een heel verschil, de auto is niet meer zoekerig op de snelweg en ligt een stuk steviger op de weg

redelijk stug maar geen last met drempels kortom ik ben tevreden ;D

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”