Auto verlaagt zichzelf (vering gebroken)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
StreakyBacon

Auto verlaagt zichzelf (vering gebroken)

Bericht door StreakyBacon » 08 jun 2015, 16:11

Beste forumleden,

Toevallig net na ik me voorgesteld heb, doet het eerste echte probleem zich voor aan mijn 328Ci. Een paar dagen geleden besloot de auto zichzelf te verlagen en de vering rechts achter liever in 2 delen door het leven te laten gaan... Gelukkig was ik dicht bij huis en kon ik voorzichtig naar huis rijden. Bij ieder hobbeltje en putje liep hij aan.

Afbeelding

Ik geloof dat dit nog de originele schroefset is die vanuit de fabriek geleverd is (kan iemand dit bevestigen?). Dus nu leek het me verstandig om voor en achter maar te vervangen. Ik heb een beetje rondgekeken op het forum maar kan eigenlijk nergens een goed overzicht vinden van wat nu mijn opties zijn.

Kan iemand wat opties op een rijtje zetten met voor en nadelen erbij qua comfort, mogelijkheid tot afstellen, rijgedrag, etc. Hier hoor ik heel veel over bijvoorbeeld Eibach/Bilstein maar wat zijn de andere opties? Misschien zelfs luchtvering ik noem maar een dwarsstraat?

Bedankt alvast!

martinus83

Re: Auto verlaagt zichzelf (vering gebroken)

Bericht door martinus83 » 08 jun 2015, 17:25

Door even rond googlen kan je er makkelijk achter komen maar er zijn in principe 3 hoofd-smaken.
Vaste vering
Handmatig verstelbare vering, ook wel schroefset
Automatische verstelbare vering, dmv lucht (airride), elektrisch, hydraulisch..

Af fabriek zal er bij jou gewoon vaste vering onderzitten. De keuze van je nieuwe vering hangt af van wat je ermee wil? laag hoog verstelbaar sportief comfortabel..

Jeremy

Bericht door Jeremy » 08 jun 2015, 17:32

Ik heb zelf een Bilstein B12 pro set op mijn E46 coupé. Dit is een B8 schokdemper met Eibach Pro veren, wat je auto rondom iets verlaagt. Het comfort is goed te noemen, straf, maar zeker niet te hard. Vergeleken met origineel ga je qua wegligging een heel stuk vooruit zonder dat het keihard wordt. Wel ga je korte drempels wat beter voelen, maar kan het zelf niet storend noemen.

Kosten? €675.-.

StreakyBacon

Bericht door StreakyBacon » 09 jun 2015, 18:37

Bedankt voor jullie reacties. :)

Ik begrijp dat voor vaste vering bijna het hele forum voor Bilstein/Eibach pleit. Dit is voor mij een goede optie aangezien ik het waarschijnlijk niet te duur wil maken. Ook is dit denk ik een prima middenweg tussen wat sportiever en comfort. Het spul wat er nu op zit was erg stug. Ieder steentje op de weg was te voelen en hobbels waren altijd een leuke verrassing voor medepassagiers :emo: :emo:

Als ik weer voor een schroefset ga is het dan verstandig om alles te vervangen of zijn er onderdelen die ik kan houden? Kan iemand een setje aanbevelen?

Het mooiste vind ik zelf automatisch verstelbare vering maar ik ben hier verder niet bekend mee naast luchtvering. Heeft iemand wat links of adressen waar ik wat meer informatie kan vinden of ook een aanbeveling?

Zijn er ten slotte ook nog andere onderdelen die ik het beste na kan kijken aangezien de staat van de vering?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”