Er is al veel over geschreven en gediscussieerd maar toch wou ik dit probleem met jullie delen. Mijn E60 530d trilt vanaf 80 tot ongeveer 120 km/h. Bij 100 km/h is de trilling het beste voelbaar. Eerste gedachte was uiteraard wielen balanceren maar ik heb het bij zowel de winterset (16 inch continental TS830 ) als bij de Zomerset ( 17 inch michelin primacy 3 Style 138). Zomerbanden zijn nieuw omdat er van die run-flat dingen op lagen. Balanceren wel graan maar helpt dus niet dus verder gezocht. Het stuur trilt maar ook voel ik het in de stoelen. Ik ben een rustige rijder en stoor me er enorm aan omdat de rest van de auto een en al rust is. Het voelt als een hobbel op de band. Als je op een glad wegdek rijdt met dat fluister asfalt dan hoor ik bij lage snelheid al iets wat uiteindelijk een trilling wordt. De banden zijn 100% rond en cup vrij. Met remmen geen getril of geklapper alleen bij constante snelheid is het constant aanwezig. Het komt voor mijn gevoel van de linkerkant. Als naar links stuur is het geluid ook duidelijker dan naar rechts sturen. Als ik 100 rij en ik stuur iets in naar L of R is het trillen ook weg. Dan nog iets vreemds als ik rem en ik sta bijna stil en draai dan naar Links om een bocht te nemen komt er links een vreemd en best hard geluid bij het wiel vandaan. Het klinkt alsof de band het spat scherm raakt maar dat is onmogelijk want hij doet het met minimaal insturen. Hij doet dat niet altijd maar wel 6 van de 10 keer. Als ik de rem loslaat voor ik ga sturen komt het bijna niet voor maar ook dan hoor ik het soms. Dit doet hij dus alleen met de zomerwielen ... Dit om het even makkelijk te houden
BVD Edward