Hoi allen,
Van de ene op de andere dag werkt de elektrische stoelverstelling niet meer aan beide kanten. Waar zou ik het eerst moeten zoeken? Ik ging in mijn zekeringkastje kijken, maar op nr. 65 en nr. 70 (die voor de stoelverstelling zouden moeten zijn) zit in het geheel geen zekering. Wie weet raad?
Vriendelijke groet!
Elektrische stoelverstelling werkt niet meer
Re: Elektrische stoelverstelling werkt niet meer
Ik zou de bedrading onder de stoel eens nakijken. Misschien zit daar ook een zekering tussen.

[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
De zekeringen die je zoekt zijn F65 en F70 (en die hoeven niet op positie 65 en 70 te zitten). In je zekeringenkast is een kaart waarop staat waar deze zekeringen te vinden zijn. Als er geen zekering zou zitten, dan had de verstelling nooit gewerkt.
Heb je trouwens de accu achterin of staat deze onder de motorkap?
Het lijkt erop, dat het spanningsverdeelblok achter de zekeringenkast de boosdoener is, of de zekering bij de accu.
Groet,
Rob
Heb je trouwens de accu achterin of staat deze onder de motorkap?
Het lijkt erop, dat het spanningsverdeelblok achter de zekeringenkast de boosdoener is, of de zekering bij de accu.
Groet,
Rob
De stoelverstelling werkte, op de geheugenfunctie na, altijd perfect. Vreemd dat F65 en F70 niet perse op positie 65 en 70 zitten. Op mijn kaart staat Sitzverstellung 65 en 70 (bestuurder en passagier). Maar wellicht moet ik deze kaart anders interpreteren?
De accu staat onder de motorkap, deze is slechts een paar weken oud. Alle overige functies in de auto doen het wel.
De accu staat onder de motorkap, deze is slechts een paar weken oud. Alle overige functies in de auto doen het wel.
De kaart in de zekeringenkast is specifiek voor jouw auto. Dus de positie van de zekering die daar is aangegeven zou moeten kloppen. Soms kan het zijn dat de positie van een zekering anders is dan zijn nummer doet vermoeden.
Als de geheugenfunctie niet werkte, dan heb je kans dat de module daarvan defect is. Dit zou ook kunnen samenhangen met je huidige probleem. Het is namelijk raar dat twee apart gevoede systemen tegelijkertijd uitvallen. Dan zouden er twee voedingsdraden defect moeten zijn. Grote kans dat de module nog net de signalen doorgaf voor handmatige bediening en deze na de accuwissel de geest heeft gegeven.
Succes,
Rob
Als de geheugenfunctie niet werkte, dan heb je kans dat de module daarvan defect is. Dit zou ook kunnen samenhangen met je huidige probleem. Het is namelijk raar dat twee apart gevoede systemen tegelijkertijd uitvallen. Dan zouden er twee voedingsdraden defect moeten zijn. Grote kans dat de module nog net de signalen doorgaf voor handmatige bediening en deze na de accuwissel de geest heeft gegeven.
Succes,
Rob
Als elektrische stoelen achteraf worden geretrofit, wordt niet vaak een compleet OEM harnas geïnstalleerd, omdat dit veel werk is. Wellicht is ergens in de bekabeling nog een zekering?

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |