Vraag wat betref 740I

Voor alle technische vragen over de BMW 7 Serie
c0br4902

Vraag wat betref 740I

Bericht door c0br4902 » 05 jul 2015, 22:21

Geachte leden.

Ik ben in het bezit van een e36 318i sedan en een e38 740i sedan (de 4.4L automaat).

Nu heb ik alleen over de 740i een vraag. Deze auto heb ik nog niet zo heel lang en heb ik gekocht vanwege het feit dat k de 7 serie heel mooi vind (vooral de kont) en vanwege de mooie motor. Ik ben chauffeur en moet elke week 177 km rijden naar de zaak en weer terug (kleine 300 km per week) en wilde een auto hebben die wel redelijk betrouwbaar was en wat relaxt en aangezien ik BMW liefhebber ben, moest het een 740 worden.

Nu ben zit er wel iets werk aan wat ik zelf niet vervelend vind (denk aan wat dode pixels in de boardcomputer en setje nieuwe banden). Nu is het mij echter wel opgevallen dat als ik op de snelweg rij en ik trap hem (als hij warm is) in de kickdown begint hij achter (zo lijkt het) te trillen. Als ik dan even stilsta schud de hele auto en als ik hem in zijn neutraal zet word het schudden iets minder maar nog steeds irritant.

Als ik de motor uitschakel en weer start is het weer weg.
Ook woon ik vlakbij de afsluitdijk oftewel snachts even geprobeert (een paar keer) maar nu is het een beetje zo. Als ik hem in zijn sportstand heb en trap weer de kick down in trekt hij hem naar de 160 en schakelt hij over. Na de 160 gaat hij heel langzaam richting de 200 en bij de 203 lijkt het zo ongeveer echt op te houden en heeft het geen zin meer om hem nog langer te moeten pushen. Nu is het niet zo dat ik altijd 150 jaag maar we wel redelijk aan de snelheid hou maar je wilt toch eens even proberen. Echter dit baart mij wel enige zorgen omdat het toch wel een beetje door moet trekken. Niet een klein detail is dat ik gisteren aan het rijden was en de buiten temperatuur gaf 34 graden aan, ik zet even de airco uit en rook een vreemd luchtje en er kwam rook uit mijn luchtroosters in de auto.

Nu is mijn vraag (hij gaat binnekort sws naar de garage en tot die tijd gaat hij even aan de kant) of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben of weten wat het ongeveer kan zijn.

Ik hoop op een spoedige reactie.
Gr, c0br4902

Terug naar “BMW 7 Serie (E38) Techniek”