Check Control blijft branden

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Max Laadvermogen

Check Control blijft branden

Bericht door Max Laadvermogen » 20 mei 2015, 18:00

Hallo allemaal,

Wij rijden al enige jaren tot volle tevredenheid in een 325i Touring. Sinds enige weken doet zich echter een probleem voor, waarover ik hier op het forum niets kan vinden. Het lampje van het check control-systeem blijft onderweg branden. Dat is dus het systeem dat aangeeft of er portieren openstaan en of er lampen kapot zijn. Allen rode waarschuwingslampjes werken gewoon, maar het oranje lampje met het silhouet van de auto blijft branden.

Op zich kan ik daar prima mee leven, maar ik ben bang dat het wellicht een voorbode is van grotere elektronicaproblemen, want de mensen die ik er over heb gesproken suggereren draadbreuken en kapotte printplaten. Nog even voor de duidelijkheid: het brandt constant, dus niet de ene keer wel en de andere niet...

Iemand hier enig idee?

Groetjes,

Max.

Mennorob

Re: Check Control blijft branden

Bericht door Mennorob » 01 sep 2015, 19:17

Vandaag hetzelfde euvel op mijn dashboard van mijn 323i cabrio. Heb deze nog niet zo lang. Heb jij al een reactie gehad of iemand anders die het weet. Kan er zelf waarschijnlijk niet mee leven want het irriteert me dat dat ding blijft branden.

wiren

Re: Check Control blijft branden

Bericht door wiren » 01 sep 2015, 20:20

Misschien alle solderingen op de printplaat van het instrumentencluster nasolderen of laten repareren door een bedrijf die instrumentenclusters repareert. (Bijv. Verotronics)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”