325 Ci valt snel weg stationair/ Ontstekingsvervroeger LPG

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Robbrand89
Contacteer:

325 Ci valt snel weg stationair/ Ontstekingsvervroeger LPG

Bericht door Robbrand89 » 06 sep 2015, 17:33

Hallo allemaal,

Ik rijd sinds 5 weken met plezier een 325Ci. Echter heb ik het idee dat deze motor stationair wat snel wegvalt tijdens manoeuvres zoals inparkeren, net of ie vanuit stationair bijna geen koppel heeft ofzo. Heb hiervoor een opel gereden met een 1.8 benz. en daar kon je bijna mee op de koppeling alleen weg rijden en bij deze Bmw met 2,5L motor moet ik constant behoorlijk gas bij geven tijdens inparkeren oid anders valt ie uit. Is dit een kwestie van wennen of zit hier mogelijk een probleem?

Auto loopt verder wel strak stationair en lijkt gewoon normaal vermogen te hebben. Wel heb ik gezien dat de feultrim al op +20% staat. De slang naar de inlaat heb ik al reeds vervangen verder volgens mij geen vacuum lekkage dus denk een slecht werkende LMM.

Mvg,

Robbert
Laatst gewijzigd door Robbrand89 op 12 jun 2016, 09:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Robbrand89
Contacteer:

Re: 325 Ci valt snel weg stationair

Bericht door Robbrand89 » 08 sep 2015, 09:44

Gisteren zijn er nieuwe bougies in gegaan en dat loste het eigenlijk op, de motor loopt een stuk soepeler nu.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 08 sep 2015, 11:39

Mooi dat het zoiets simpels was :duim:

timctimc

Bericht door timctimc » 13 jan 2016, 13:54

Ik heb dit probleem ook. Maar bougies helpen niet.

Wat zou dit nog meer kunnen zijn?

Robbrand89
Contacteer:

Bericht door Robbrand89 » 13 jan 2016, 14:01

Ik heb ook mn LMM vervangen, die was kapot en de oorzaak van mn motormanagement storing. Later heb ik mn stationair stelmotor en gasklephuis schoon gemaakt ivm schommelen van stationair toerental, vooral op LPG. Auto rijd prima nu.

Check even of je geen lucht lek hebt ergens.

Jeremy

Bericht door Jeremy » 18 jan 2016, 14:52

Bij mij was het probleem de dynamo-accu combinatie. Beiden waren zwak waardoor de dynamo hard moest werken om de zwakke accu op te laden, daardoor kostte het meer vermogen - vooral stationair - om de motor draaiende te houden. Ook scheelde het enorm toen ik de Vanos en disa klep verving.

Robbrand89
Contacteer:

Bericht door Robbrand89 » 30 mei 2016, 18:50

Had af en toe toch nog problemen met de auto vooral op LPG kreeg ik m toch net niet helemaal lkkr afgesteld. Inmiddels de VANOS(Rammelde) en de DISA klep(kapot, sloot helemaal niet meer) vervangen en vooralsnog krijg ik de motor nu wel lkkr afgesteld. Heb een significante verbetering in hoe de motor trekt na het vervangen van de VANOS, vooral onderin het toerengebied en op LPG ook boven de 5000 rpm.
De DISA vervangen had ook wat effect maar veel minder dan de revisie van de VANOS. Heb sinds de revisie +/- 60 km gereden en ik vind dat de motor merkbaar beter is gaan lopen. Het effect is na wat rijden beter merkbaar dan toen ik de revisie net uitgevoerd had vind ik.

Binnenkort ga ik nog is wat experimenteren met andere vooronstekingscurve op LPG. Daar later meer over ;)

Ik denk overigens ook dat mijn accu niet meer al te lekker is dus die zal ook binnen het jaar nog wel vervangen worden.

Robbrand89
Contacteer:

Bericht door Robbrand89 » 12 jun 2016, 09:09

Gister de voorontstekingsunit ingebouwd maar dat heb ik nog niet helemaal goed werkend. Lijkt wel of deze het signaal van de krukas sensor nog niet helemaal 100% goed kopieert oid waardoor je misfires krijgt en alles gelijk in noodloop modus gaat. Kan me niet voorstellen eigenlijk dat BMW de timing zo strak heeft staan dat bij 0,2 graden vervroeging de boel al in de beveiliging gaat. Op de momenten dat de boel wel goed vervroegd wordt vind ik wel dat je merkbaar wat beter resultaat hebt boven in de toeren.
De komende dagen maar is verder experimenteren en kijken of ik de instelling kan vinden die die boel "verziekt" ;) Gelukkig leveren ze er ook een overbruggingsstekker bij zodat je alles weer terug kan zetten naar origineel. Erg handig als je aan het proberen bent.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”