Sinds een maand of drie ben ik de trotse eigenaar van een zwarte BMW 540i, sedan. Het is er één uit 1998 met het m62tu motorblok en een automaat. De auto is afgezien van de face lift koplampen volledig origineel. De auto heeft al aardig KMs op de teller en kruipt langzaam richting de 300.000 (nu 292000).
Dit is mijn eerste BMW en wat een fijne wagen is dit zeg !!! Zoeft over de weg. Toen ik de auto kreeg, heb ik preventief de klepdeksel pakkingen vervangen, de kettingspanner en de bouten van de oiliepomp nagelopen (geen plastic in het carter). Verder was hij estetisch en mechanisch in goede staat (onderhoudsboekje vanaf dag 1 tot en met 5000 KM terug).
Ik zal zsm wat mooie fotos plaatsen

Echter mijn blijdschap voor de auto begint de laatste dagen wat af te zakken...

Een paar dagen geleden begon de auto iets een 'joelend' (bij gebrek aan betere omschrijving) geluid te maken, in-tune met de rpms. Klinkt als een lager...maar, ik ben bang dat de kettinggeleiders aan het overlijden zijn...

Ik rij altijd rustig en doe geen rare autobaan stunts

Dit weekend haal ik het kleppendeksel aan de bestuurderskant eraf (geluid lijkt daar vandaan te komen). Ik hoop dat het bij nadere inspectie een defecte geleiderol multiriem of dynamo lager is. Maar gezien de leeftijd, KM-stand en wat ik tot dusver heb gelezen op het internet, moet het haast wel de geleiders zijn. Nou ben ik zelf wel aardig handig, maar wat ik heb gezien om deze jongens te vervangen is...

Kortom, wordt vervolgd + de fotos
Gr. Jasper