M Spiegels tip*
M Spiegels tip*
Morgen gaat et dan eindelijk gebeuren en worden de M Spiegels bij de dealer eropgezet... hoop dat et allemaal lukt.
Voor mensen die opzoek zijn naar M Spiegels of overwegen ze bij de dealer te kopen, check watvoor connector kabels je in je deur hebt zitten. want de M3 spiegels zijn iig 12Pins.
Ik heb bv een 6Pin (met 5 draden) connector erin zitten, de M3 spiegel is 12Pins... nu gaan ze dus mijn connector overzetten op de M spiegel en houd ik wat bedrading over van de 12Pins (waar 8 draden inzitten)
3 draden zijn voor memory geloof ik...
andere Coupes hebben wel al 12Pin connectors erin zitten, dan is het Plug and Play feest. (weet niet precies wanneer dat is, moet jezelf checken)
Coupes na 2004 hebben een ribbon connector, dan word die conversie zeer moeilijk en moet je een aftermarket conversie kit kopen om alles te kunnnen laten werken.
dus, houd er goed rekening mee met wat voor bedrading je hebt als je ze gaat kopen.
Voor mensen die opzoek zijn naar M Spiegels of overwegen ze bij de dealer te kopen, check watvoor connector kabels je in je deur hebt zitten. want de M3 spiegels zijn iig 12Pins.
Ik heb bv een 6Pin (met 5 draden) connector erin zitten, de M3 spiegel is 12Pins... nu gaan ze dus mijn connector overzetten op de M spiegel en houd ik wat bedrading over van de 12Pins (waar 8 draden inzitten)
3 draden zijn voor memory geloof ik...
andere Coupes hebben wel al 12Pin connectors erin zitten, dan is het Plug and Play feest. (weet niet precies wanneer dat is, moet jezelf checken)
Coupes na 2004 hebben een ribbon connector, dan word die conversie zeer moeilijk en moet je een aftermarket conversie kit kopen om alles te kunnnen laten werken.
dus, houd er goed rekening mee met wat voor bedrading je hebt als je ze gaat kopen.
-
Griffendahl
Re: M Spiegels tip*
Is er een manier om (zonder alles los te halen) te bepalen een hoeveel pins connector je op je auto hebt... ??
via de Dealer met je chasie nummer...
realoem.com gaat helaas niet ver genoeg in detail qua bekabeling.
realoem.com gaat helaas niet ver genoeg in detail qua bekabeling.
Of even de schakelaar uit je deurpaneel klikken....
Bij mij zit de linker spiegel iig direct op het schakelaartje, dus weet je direct genoeg
Bij mij zit de linker spiegel iig direct op het schakelaartje, dus weet je direct genoeg
www. M3 register .nl
-
Griffendahl
Ik heb ook 313 Buitenspiegelpakket en heb de volgende stekkers...

Lijkt mij dan de 6 pins versie ??

Lijkt mij dan de 6 pins versie ??
extra kabeltjes zijn voor memory functie, in de 12 pin connector zitten twee dikkere draden die voor de inklap motor zijn.... buiten de 6Pin connector had ik dus nog een extra kabeltje van mijn inklap funtie wat met die draden overtezetten was... dus alles werkt gewoon als voorheen.330dM schreef:Volgens mij zijn die extra draden dan voor het elektrisch opklappen van de spiegel, in de mijne (12 pins) zitten (en zaten) 11 draden, was inderdaad plug&play(Optie 313: buitenspiegelpakket )
Maar goeie tip, is wel iets om goed rekening mee te houden, dat die connector zonder dat pakket overgezet of aangepast moet worden. Maaruh dat zijn geen goedkope spiegeltjes via de dealer denk ik?
590,- euro was et.... en heb ze kunnen laten meespuiten toen mijn achtekant gemaakt moest worden dus heb geen spuitkosten eraan gehad wat veel scheelt natuurlijk.
op je foto is idd 6 pins
Laatst gewijzigd door joost op 07 sep 2008, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
over de draden in de 12 Pin
glass motor uses
1.red
2.green
3.gray
4.brown
the glass heating element uses
5.black (or brown)
6.black
memory function uses
7.orange
8.pink
9. thin white
autofold motor uses
10. thick white
11.thick blue
glass motor uses
1.red
2.green
3.gray
4.brown
the glass heating element uses
5.black (or brown)
6.black
memory function uses
7.orange
8.pink
9. thin white
autofold motor uses
10. thick white
11.thick blue
-
Griffendahl
Weet iemand ook wat de draden (of pinbezetting eventueel) zijn van een 6 polige stekker ??
zelfde als op de 12 pin