Vragen met betrekking tot versnellingsbak E46

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Boesboes

Vragen met betrekking tot versnellingsbak E46

Bericht door Boesboes » 09 dec 2015, 08:25

Na een aantal dagen rijden met mijn 330 begin ik de auto al een stuk beter te leren kennen. ben er nog steeds erg tevreden mee maar er komen ook al wat verbeter puntjes aan t licht.
- voortrein voelt wat losjes aan, dus denk dat de voorste draagarmen vervangen moeten worden. Moet de auto nog eens van onder bekijken om dit te bevestigen.
-versnellingsbak heft wat aandacht nodig. de 5 gaat ie soms moeizaam in en soms juist te makkelijk, van 5 naar 3 schakelen is een precisie operatie doordat de pook niet mooi naar t midden komt. ook vind ik de bak wat hakerig.
- afgelopen zondag wou ik eens stevig wegtrekken vanuit stilstand. toen slipte de koppeling echt gigantisch door. Bij normal rijden functioneerd deze echter prima. Kan dit met SAC te maken hebben?? of is dit juist die koppelings vertragings nippel??
- op enig punt in de toekomst zal de bak er dus een keer uit moeten. Ben nog een beetje aan het uitzoeken wat dan allemaal vervangen moet worden. Lees al heel wat over 2 massa en conversie naar conventionele koppeling / vliegwiel (Valeo??)

Nu heb ik de zoek functie gebruikt en hier wordt ik al iets wijzer van. Ik zie dat de meesten hier toch een 2 massa installeren ipv de valeo conversie (zeker gezien het minimale prijsverschil). ik kwam een opmerking tegen over "slechte verhalen over de valeo" maar deze slechte verhalen heb ik dan weer niet terug gevonden. Volgens een amerikaans forum schijnt het gevoel en daarmee het schakel plezier met de valeo koppeling een stuk beter te zijn dan met de OEM koppeling.

Ten tweede lees ik over arreteer pennen en verbeteringssetjes die hiervoor te krijgen zijn. Waar zijn deze te krijgen? is dat OEM BMW spul of aftermarket?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 09 dec 2015, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast

buutnhuus

Re: Vragen met betrekking tot versnellingsbak E46

Bericht door buutnhuus » 11 dec 2015, 15:34

Bedoel je dithttp://bmwfans.info/parts-catalog/E46-S ... gearshift/
Met verbetering setjes? Dit is bij de dealer te bestellen, of bij bimmerparts.nl
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008

Boesboes

Re: Vragen met betrekking tot versnellingsbak E46

Bericht door Boesboes » 12 dec 2015, 14:13

Het ging me om de arreteer pennen; maar die zijn ook bij de dealer te krijgen ben ik inmiddels achter

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”