316i schokt als motor koud staat

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
tijsg

316i schokt als motor koud staat

Bericht door tijsg » 03 dec 2015, 20:25

Hallo allemaal,

Ik heb zonet mijn BMW 316i van 1999 uitgelezen (1.9L 105pk). Dit was nodig omdat hij schokt als ik er mee wil rijden na een nacht te hebben stil gestaan. Pas na ongeveer tien minuten rijden, krijgt hij zijn normaal vermogen. Lampje van emissies brandde, maar licht niet meer op na het verwijderen van fout, dus is maar iets sporadisch? Heb ook wat andere dingen uitgelezen, maar snap er eerlijk gezegd weinig van. Iemand die weet waar ik het probleem moet zoeken?

Screenshots: http://imgur.com/a/ZN88N
Bij screenshot van cilinders zat de waarde van cilinder 1 altijd compleet weg van de andere waarden, maar geen idee wat ze willen zeggen.

rondje

Re: 316i schokt als motor koud staat

Bericht door rondje » 14 dec 2015, 18:43

Ik heb zelfde probleem met koude start... ook last met stotteren met doorschakelen en terug vallen van de motor

Heb je iets gevonden ?
Ik zie alleen iets met lambasonde en regeling brandstof toevoer?
Zal iets fout zitten...

Kun je mij helpen met het programma wat je hebt?
Zoek ook een programma zodat ik meer kan achterhalen...
E46 coupe m43 motor 318ci 2000

Mvg Dave

rob75

Re: 316i schokt als motor koud staat

Bericht door rob75 » 14 dec 2015, 19:13

De foto's laten net het linkerdeel van de meldingen niet zien. Jammer, want daar staat ook nog iets.
Te zien aan de meldingen heb je te maken met een mager mengsel. De eerste melding zegt iets over de brandstoftoevoer en ik neig ernaar te denken dat je een vervuild brandstoffilter hebt of een brandstofpomp die zijn einde nadert of een drukregelaar die niet meer goed werkt.
Zeker de grote afwijking in "roughness" ofwel onrustig lopen van cilinder 1 duidt daar ook op.

Maar ga ook zeker na of er niet ergens valse lucht optreedt in allerlei slangen en aanzuigleidingen die dit ook kunnen veroorzaken. De carterventilatie kan dit ook veroorzaken.

Succes,
Rob

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”