E46 316I FL remt zeer slecht
E46 316I FL remt zeer slecht
Goedendag,
laatst heb ik alle 4 de remblokken vervangen van me auto dit omdat de rempedaal voor geen meter in te drukken was en heel erg moeilijk remde, na garage gegaan kreeg te horen dat all me remblokken op waren zo gezegd zo gedaan
4 nieuwe besteld voor en achter vervangen, maar helaas geen nut rempedaal was nogsteeds erg hard en kon hem nauwelijks indrukken.
week later dan toch maar de rembekrachtiger vervangen, nu kan ik wel de rempedaal in drukken en zakt ie ook mooi naar beneden wanneer ik rem, echter remt de auto heel erg slecht.
waar kan het aan liggen?
auto is al ontlucht maar misschien dat het nog een keer moet?
remolie is netjes op peil.
bij voorbaat dank,
Dana
laatst heb ik alle 4 de remblokken vervangen van me auto dit omdat de rempedaal voor geen meter in te drukken was en heel erg moeilijk remde, na garage gegaan kreeg te horen dat all me remblokken op waren zo gezegd zo gedaan
4 nieuwe besteld voor en achter vervangen, maar helaas geen nut rempedaal was nogsteeds erg hard en kon hem nauwelijks indrukken.
week later dan toch maar de rembekrachtiger vervangen, nu kan ik wel de rempedaal in drukken en zakt ie ook mooi naar beneden wanneer ik rem, echter remt de auto heel erg slecht.
waar kan het aan liggen?
auto is al ontlucht maar misschien dat het nog een keer moet?
remolie is netjes op peil.
bij voorbaat dank,
Dana
E39 525TDS 3x sold
E46 316 FL SOLD
E87 118D
E46 316 FL SOLD
E87 118D
Re: E46 316I FL remt zeer slecht
Niemand?
een idee waar het aan kan liggen?
een idee waar het aan kan liggen?
E39 525TDS 3x sold
E46 316 FL SOLD
E87 118D
E46 316 FL SOLD
E87 118D
Na alles wat je al vervangen hebt, kan ik alleen nog denken aan de schijven? hoe zijn die er aan toe?
En zitten je remklauwen niet vast?
En zitten je remklauwen niet vast?
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
De schijven zien er nog goed uit, klauwen heb ik nog niet bij stil gestaan. auto gaat donderdag naar de garage.
dan hoor ik meer
dankjewel voor je reactie
dan hoor ik meer
dankjewel voor je reactie
E39 525TDS 3x sold
E46 316 FL SOLD
E87 118D
E46 316 FL SOLD
E87 118D
maar wat is ' zien er goed uit ' ze kunnen ook gewoon te dun zijn geworden, of dat ze te heet zijn geworden?
Mochten je klauwen gereviseerd moeten worden weet ik nog wel een goed adresje
Mochten je klauwen gereviseerd moeten worden weet ik nog wel een goed adresje
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
-
Robbrand89
- Contacteer:
Als ie eerst zwaar remde maar wel goed remde en nu licht en bijna niet meer dan lijkt het wel heel erg op lucht in het systeem. Als de auto met de nieuwe blokken voor het vervangen van de rembekrachtiger nog steeds voor geen meter remde zou ik toch de klauwen even nakijken, kan zijn dat de boel vastgerot is. Al had je dat waarschijnlijk wel moeten merken toen je de blokken hebt vervangen.
daar bleek dat me vader een afdichting ( pakking) vergeten terug te plaatsen tijdens het vervangen van de rembekrachtiger.
de pakking zit tussen de remoliereservoir en de rembekrachtiger zelf,
is tijdens het monteren gevallen. me pa dacht dat de nieuwe rembekrachtiger 1 al had en heeft die oude opgepakt en bewaard xD
al met al gelukkig niks groots,
koste wel 65euro
E39 525TDS 3x sold
E46 316 FL SOLD
E87 118D
E46 316 FL SOLD
E87 118D
Toch vind ik dit minder grappige acties bij het werken aan je eigen remmen...
Eerlijk is eerlijk: In den beginne heb ik ook wel eens een bout verloren van de klauw
Nu concentreer ik me en werk systematisch. Overkomt me niet meer (knock on wood)
Eerlijk is eerlijk: In den beginne heb ik ook wel eens een bout verloren van de klauw
Nu concentreer ik me en werk systematisch. Overkomt me niet meer (knock on wood)
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8