Vincent's E61 525 LCI
Re: Vincent's E61 525 LCI
Hele mooie wagen, fijne opties ook
Handgeschakeld, speciale reden daarvoor? Zoals driften zo nu en dan?
Have fun(fer) met de E61
Handgeschakeld, speciale reden daarvoor? Zoals driften zo nu en dan?
Have fun(fer) met de E61
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19 dec 2015, 18:26
- Locatie: Niedersachsen, Heimat
Re: Vincent's E61 525 LCI
@bepekel:
Heb specifiek gekozen voor een handbak i.v.m. de levensduur en de onderhoudskosten (zie mijn showroom topic, heb ik het verder uiteengezet waarom), driften . Ben niet iemand die het kan, en om mijn lang gespaarde centen op die manier te riskeren is het mij niet waard. Haal veel meer voldoening uit een 'standaard' auto aan de buitenkant, die een wolf in schaapskleren blijkt te zijn....
Overigens allemaal bedankt voor de complimenten en de uitleg van diverse functies van de geweldige wagen... Inmiddels al weer een aantal veilige kilometertjes verder sinds de aanschaf 11/'15 (+7K), en diverse (uit voorzorg benodigde) reparaties, vanwege onduidelijkheden in het onderhoudsboekje. Updates aan de CIC navi (van '10 naar '16), beide thermostaten vervangen, en dit weekend krijgt de auto een algehele software update, zodat veel 'uit voorzorg' inmiddels is vervangen of geüpdatet.
Kan ik mij nu bezig gaan houden met de retrofits ....
Elektrische achterklep:
Inmiddels heb ik een nieuwe hydraulische achterklepveer op de kop weten te tikken uit een "inventurverkauf" (opheffingsuitverkoop) voor een 2de hands prijsje, en ben bezig met de vertaling/opstellen van een DIY, als voorbereiding op de uitvoerende werkzaamheden..
Stuurverwarming en Lane Departure Warning:
Ga ik mij na de elektrische achterklep mee bezighouden, of de (deels gebarsten) voorruit moet scheuren gaan vertonen over de gehele breedte, dan trek ik de werkzaamheden naar voren...
Stoelverwarming achterbank:
Mijn prinsesjes vechten inmiddels om de voorste vrije zetel, vanwege de stoelverwarming, daarom besloten om het achter ook als retrofit te monteren. Contacten zijn inmiddels opgestart met een Duits forumlid, heb prijzen gezien van hem van tussen de €500,= á € 600,= (in 2014), inclusief montage (zitting en rugleuning) en originele schakelaars in het middenconsole. Hoe en wat ga ik nog naar informeren, nadeel is dat het rond München is, maar das helemaal niet erg, wordt lekker sturen en een lang weekend weg. Hopelijk wordt het wat, ga jullie hiervan op de hoogte houden als het lukt.
Zwarte nieren:
Heb ik mij nog niet mee bezig gehouden...
Standkachel:
Heb ik mij nog niet mee bezig gehouden...
Zonwering voor de achterste deuren:
Heb ik mij nog niet mee bezig gehouden...
Kortom, nog genoeg te doen en te weinig tijd om het allemaal voorlopig uit te voeren....
Heb specifiek gekozen voor een handbak i.v.m. de levensduur en de onderhoudskosten (zie mijn showroom topic, heb ik het verder uiteengezet waarom), driften . Ben niet iemand die het kan, en om mijn lang gespaarde centen op die manier te riskeren is het mij niet waard. Haal veel meer voldoening uit een 'standaard' auto aan de buitenkant, die een wolf in schaapskleren blijkt te zijn....
Overigens allemaal bedankt voor de complimenten en de uitleg van diverse functies van de geweldige wagen... Inmiddels al weer een aantal veilige kilometertjes verder sinds de aanschaf 11/'15 (+7K), en diverse (uit voorzorg benodigde) reparaties, vanwege onduidelijkheden in het onderhoudsboekje. Updates aan de CIC navi (van '10 naar '16), beide thermostaten vervangen, en dit weekend krijgt de auto een algehele software update, zodat veel 'uit voorzorg' inmiddels is vervangen of geüpdatet.
Kan ik mij nu bezig gaan houden met de retrofits ....
Elektrische achterklep:
Inmiddels heb ik een nieuwe hydraulische achterklepveer op de kop weten te tikken uit een "inventurverkauf" (opheffingsuitverkoop) voor een 2de hands prijsje, en ben bezig met de vertaling/opstellen van een DIY, als voorbereiding op de uitvoerende werkzaamheden..
Stuurverwarming en Lane Departure Warning:
Ga ik mij na de elektrische achterklep mee bezighouden, of de (deels gebarsten) voorruit moet scheuren gaan vertonen over de gehele breedte, dan trek ik de werkzaamheden naar voren...
Stoelverwarming achterbank:
Mijn prinsesjes vechten inmiddels om de voorste vrije zetel, vanwege de stoelverwarming, daarom besloten om het achter ook als retrofit te monteren. Contacten zijn inmiddels opgestart met een Duits forumlid, heb prijzen gezien van hem van tussen de €500,= á € 600,= (in 2014), inclusief montage (zitting en rugleuning) en originele schakelaars in het middenconsole. Hoe en wat ga ik nog naar informeren, nadeel is dat het rond München is, maar das helemaal niet erg, wordt lekker sturen en een lang weekend weg. Hopelijk wordt het wat, ga jullie hiervan op de hoogte houden als het lukt.
Zwarte nieren:
Heb ik mij nog niet mee bezig gehouden...
Standkachel:
Heb ik mij nog niet mee bezig gehouden...
Zonwering voor de achterste deuren:
Heb ik mij nog niet mee bezig gehouden...
Kortom, nog genoeg te doen en te weinig tijd om het allemaal voorlopig uit te voeren....
viewtopic.php?f=120&t=48143
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
Re: Vincent's E61 525 LCI
Nice,
De DIY voor de achterklep is reeds aanwezig op dit forum, deze moet alleen nog vertaald worden
Heb je ook al de pomp etc ? Deze is namelijk ook vrij moeilijk te verkrijgen voor een schappelijke prijs.
De DIY voor de achterklep is reeds aanwezig op dit forum, deze moet alleen nog vertaald worden
Heb je ook al de pomp etc ? Deze is namelijk ook vrij moeilijk te verkrijgen voor een schappelijke prijs.
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19 dec 2015, 18:26
- Locatie: Niedersachsen, Heimat
Re: Vincent's E61 525 LCI
@ Bart:
DIY is inderdaad aanwezig, echter niet geheel duidelijk. Heb het vertaald, echter kom nog een paar onduidelijkheden tegen. Heb het document wel als goede onderligger gebruikt, echter ga het aanvullen met eigen materiaal en foto's (t.z.t gedurende de sleutelfase). om tot een goed document te komen.
T.a.v. de pomp, deze is redelijk schappelijk te krijgen. momenteel worden er prijzen tussen de € 90,= en € 300,= gevraagd, afhankelijk van het portaal welke ze aanbiedt. De goedkopere worden door particulieren aangeboden, ebay wordt tegenwoordig steeds meer voor/door handelaren gebruikt, welke de prijs ook beïnvloedt/opdrijft. Op dit moment worden er echter ruim 15 aangeboden, binnen de sites welke ik bezoek, ga binnenkort mij hiermee bezig houden... Bestellingen voor de gekleurde voertuigdraden en kleinmateriaal zijn opgesteld, binnenkort worden deze ook besteld...
DIY is inderdaad aanwezig, echter niet geheel duidelijk. Heb het vertaald, echter kom nog een paar onduidelijkheden tegen. Heb het document wel als goede onderligger gebruikt, echter ga het aanvullen met eigen materiaal en foto's (t.z.t gedurende de sleutelfase). om tot een goed document te komen.
T.a.v. de pomp, deze is redelijk schappelijk te krijgen. momenteel worden er prijzen tussen de € 90,= en € 300,= gevraagd, afhankelijk van het portaal welke ze aanbiedt. De goedkopere worden door particulieren aangeboden, ebay wordt tegenwoordig steeds meer voor/door handelaren gebruikt, welke de prijs ook beïnvloedt/opdrijft. Op dit moment worden er echter ruim 15 aangeboden, binnen de sites welke ik bezoek, ga binnenkort mij hiermee bezig houden... Bestellingen voor de gekleurde voertuigdraden en kleinmateriaal zijn opgesteld, binnenkort worden deze ook besteld...
viewtopic.php?f=120&t=48143
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
Re: Vincent's E61 525 LCI
90 euro ?????
Dat is wel heel erg goedkoop !
Ik had hem voor wat meer en daar stonden ze al voor in de rij
Mooi dat je een DIY gaat maken overigens ! Ik ga eerst voor de HUD nu en de achterklep wordt voor mij dus voorlopig even uitgesteld, kan ik misschien mooi gebruik maken van jouw DIY, althans, Ryan
Dat is wel heel erg goedkoop !
Ik had hem voor wat meer en daar stonden ze al voor in de rij
Mooi dat je een DIY gaat maken overigens ! Ik ga eerst voor de HUD nu en de achterklep wordt voor mij dus voorlopig even uitgesteld, kan ik misschien mooi gebruik maken van jouw DIY, althans, Ryan
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19 dec 2015, 18:26
- Locatie: Niedersachsen, Heimat
Re: Vincent's E61 525 LCI, MODs gaan beginnen...
Even een update....
Ben de laatste maanden redelijk druk geweest met het e.e.a., echter helaas niet met de auto... Deze loopt perfect overigens, maar dat terzijde...
dingen die gedaan zijn;
* software op laatste stand gebracht + nederlandse taal erop
* Nieuwe Xenon lampen erin, nadat de rechter het had opgegeven (Osram Night Breaker Unlimited, D1s)
* 2 Nieuwe banden gemonteerd op de zomervelgen
* Zomervelgen gemonteerd + laten uitlijnen (mijn eerste keer met deze auto)
en ik heb de tijd gehad rondom de paasdagen om het e.e.a. te onderzoeken en te bestellen voor mijn eerste modificatie, de elektrische achterklep:
Div onderdelen had ik in de afgelopen tijd al verzameld, en het resterende heb ik vandaag opgehaald bij de dealer, wacht nog even op de stroomdraden in de juiste OEM kleuren, deze zijn besteld en komen deze week binnen (Conrad), en dan ga ik zo langzaamaan zaterdag eens beginnen...Ben in mijn sas met de onderdelen, en ik houd jullie uiteraard op de hoogte van de vorderingen.... DIY is al deels geschreven, ga het nog aanvullen met foto's en dan post ik het t.z.t....
groet,
Mitglied 007
Ben de laatste maanden redelijk druk geweest met het e.e.a., echter helaas niet met de auto... Deze loopt perfect overigens, maar dat terzijde...
dingen die gedaan zijn;
* software op laatste stand gebracht + nederlandse taal erop
* Nieuwe Xenon lampen erin, nadat de rechter het had opgegeven (Osram Night Breaker Unlimited, D1s)
* 2 Nieuwe banden gemonteerd op de zomervelgen
* Zomervelgen gemonteerd + laten uitlijnen (mijn eerste keer met deze auto)
en ik heb de tijd gehad rondom de paasdagen om het e.e.a. te onderzoeken en te bestellen voor mijn eerste modificatie, de elektrische achterklep:
Div onderdelen had ik in de afgelopen tijd al verzameld, en het resterende heb ik vandaag opgehaald bij de dealer, wacht nog even op de stroomdraden in de juiste OEM kleuren, deze zijn besteld en komen deze week binnen (Conrad), en dan ga ik zo langzaamaan zaterdag eens beginnen...Ben in mijn sas met de onderdelen, en ik houd jullie uiteraard op de hoogte van de vorderingen.... DIY is al deels geschreven, ga het nog aanvullen met foto's en dan post ik het t.z.t....
groet,
Mitglied 007
viewtopic.php?f=120&t=48143
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
Re: Vincent's E61 525 LCI
Bimmer staat er netjes bij
Elektrische achterklep is erg fijn (gebruik hem dagelijks ), succes met de MOD!
Elektrische achterklep is erg fijn (gebruik hem dagelijks ), succes met de MOD!
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19 dec 2015, 18:26
- Locatie: Niedersachsen, Heimat
Re: Vincent's E61 525 LCI - nieuw projectje
Heb na de afronding van de elektrische achterklep weer tijd gekregen voor een volgende modificatie, te weten;
S496A- achterbankverwarming.
Hiervoor heb ik helaas een complete set moeten halen, aangezien creambeige niet te veel voor handen is, als verwarmde achterbank dan:
Nadelen?
Zit een skiluik in, in de mijne niet. De mijne heeft een zwarte binnenkant van de kofferbak, zonder skiluik, dus zal het e.e.a. moeten modden om van 2 sets, 1 goede te bouwen naar mijn smaak (met skiluik en zwarte kofferbakuitvoering)
Heb na ombouw een complete creambeige set lederen bekleding over (voor verwarming, achter dan niet)... Moet ik dan maar op MP gooien, of iemand moet op voorhand interesse hebben, dan stuur mij een PB.
DIY gaat ook nog geschreven worden, komende weken eens eerst de rest van de onderdelen gaan verzamelen... Het moet uiteraard conform OEM standaards worden gerealiseerd....
groet,
Mitglied007
S496A- achterbankverwarming.
Hiervoor heb ik helaas een complete set moeten halen, aangezien creambeige niet te veel voor handen is, als verwarmde achterbank dan:
Nadelen?
Zit een skiluik in, in de mijne niet. De mijne heeft een zwarte binnenkant van de kofferbak, zonder skiluik, dus zal het e.e.a. moeten modden om van 2 sets, 1 goede te bouwen naar mijn smaak (met skiluik en zwarte kofferbakuitvoering)
Heb na ombouw een complete creambeige set lederen bekleding over (voor verwarming, achter dan niet)... Moet ik dan maar op MP gooien, of iemand moet op voorhand interesse hebben, dan stuur mij een PB.
DIY gaat ook nog geschreven worden, komende weken eens eerst de rest van de onderdelen gaan verzamelen... Het moet uiteraard conform OEM standaards worden gerealiseerd....
groet,
Mitglied007
viewtopic.php?f=120&t=48143
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19 dec 2015, 18:26
- Locatie: Niedersachsen, Heimat
Re: Vincent's E61 525 LCI- Nieuwe mod's binnen!
forumleden,
Heb al een tijdje niets meer gedaan op dit forum, maar ben toch doorgegaan met het modificeren van de bimmer... Onlangs heb ik de achterbankverwarming geretrofit (optie $496AS, DIY geschreven en aanwezig op dit forum), wat een heerlijke functie is voor mijn prinsesjes... Ze vechten elkaar niet meer de tent uit wie nu voorin mag zitten, ze gaan gedwee op de achterbank zitten... Missie volbracht dus...
Totdat er een aantal koude dagen geweest waren... Door het gemis van een standkachel zat ik 's morgens met vernikkelde vingers van het krabben achter het stuur, maar daar komt verandering in..
Vandaag dit speeltje binnen gekregen:
Het betreft een origineel BMW(sport)stuur met "lenkradheizung" en "spurverlassenswarnung"! kortom de koude handjes zijn binnenkort verleden tijd, en bij dit stuur zit eveneens een rijbaandetectie ingebouwd. Alleen nog de camera achter de spiegel scoren en de bijbehorende module, en dan kan deze optie ook worden uitgevoerd... Als ik tijd heb zal ik proberen van beide mod's ook een DIY te schrijven, en hier uiteraard te posten...
Eveneens binnengekregen onlangs:
Het zit nog wel in de (verkeerde?) doos, maar het betreft de elektrische installatie voor de afdekking van de kofferruimte. Naast de retrofit van de electrische achterklep, hoort deze optie daar ook af fabriek bij... Als origineel-fetisjist mag die dan ook niet ontbreken als afronding van de optie $316AS (elek. kofferklep). Ook hier wordt een DIY van geschreven, dit als deel 2...
Kortom, genoeg te doen de komende tijd!
Heb al een tijdje niets meer gedaan op dit forum, maar ben toch doorgegaan met het modificeren van de bimmer... Onlangs heb ik de achterbankverwarming geretrofit (optie $496AS, DIY geschreven en aanwezig op dit forum), wat een heerlijke functie is voor mijn prinsesjes... Ze vechten elkaar niet meer de tent uit wie nu voorin mag zitten, ze gaan gedwee op de achterbank zitten... Missie volbracht dus...
Totdat er een aantal koude dagen geweest waren... Door het gemis van een standkachel zat ik 's morgens met vernikkelde vingers van het krabben achter het stuur, maar daar komt verandering in..
Vandaag dit speeltje binnen gekregen:
Het betreft een origineel BMW(sport)stuur met "lenkradheizung" en "spurverlassenswarnung"! kortom de koude handjes zijn binnenkort verleden tijd, en bij dit stuur zit eveneens een rijbaandetectie ingebouwd. Alleen nog de camera achter de spiegel scoren en de bijbehorende module, en dan kan deze optie ook worden uitgevoerd... Als ik tijd heb zal ik proberen van beide mod's ook een DIY te schrijven, en hier uiteraard te posten...
Eveneens binnengekregen onlangs:
Het zit nog wel in de (verkeerde?) doos, maar het betreft de elektrische installatie voor de afdekking van de kofferruimte. Naast de retrofit van de electrische achterklep, hoort deze optie daar ook af fabriek bij... Als origineel-fetisjist mag die dan ook niet ontbreken als afronding van de optie $316AS (elek. kofferklep). Ook hier wordt een DIY van geschreven, dit als deel 2...
Kortom, genoeg te doen de komende tijd!
viewtopic.php?f=120&t=48143
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
Re: Vincent's E61 525 LCI
Echt respect voor het uitvoeren van deze MOD's!
Dat zou bij mij echt niet goedkomen :').
Wat is de elektrische afdekking precies? Is dat de 'rolluik' om je bagage mee af te dekken zodat die automatisch mee omhoog en omlaag gaat als deze uitgerold is?
Dat zou bij mij echt niet goedkomen :').
Wat is de elektrische afdekking precies? Is dat de 'rolluik' om je bagage mee af te dekken zodat die automatisch mee omhoog en omlaag gaat als deze uitgerold is?
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19 dec 2015, 18:26
- Locatie: Niedersachsen, Heimat
Re: Vincent's E61 525 LCI
Ach Quadrantz, volgens mij lukt jou dat ook wel.
Ben zelf nogal methodisch aangelegd, en als je via bmw-planet de stroomdiagrammen kunt inzien en begrijpt, en je hebt dan nog TIS, heb je de grootste hobbel al genomen.. Oja, tante Google kan ook heel behulpzaam zijn...
Wat je zegt is correct, het betreft idd de eletrische geleiding indien het rolluik (duitsers noemen het laderaumabdeckung) is uitgerold. Wat mij tegenstaat bij het openen van de klep, is dat dit rolluik losschiet en met een klap eindigt in de bovenste positie van de geleiding, daarom de retrofit... (en het hoort bij de originele optie automatische achterklep...)
Voordeel van de facelift serie (vanaf 09/2005) is dat deze omhoog én omlaag gaat elektrisch, terwijl bij de voorfacelift dit enkel omhoog elektrisch gaat... biedt een LCI toch voordelen...
En ik denk rond de €350,- kwijt te zijn aan deze retrofit, dus dat vormt geen argument om het niet te doen..
Ben zelf nogal methodisch aangelegd, en als je via bmw-planet de stroomdiagrammen kunt inzien en begrijpt, en je hebt dan nog TIS, heb je de grootste hobbel al genomen.. Oja, tante Google kan ook heel behulpzaam zijn...
Wat je zegt is correct, het betreft idd de eletrische geleiding indien het rolluik (duitsers noemen het laderaumabdeckung) is uitgerold. Wat mij tegenstaat bij het openen van de klep, is dat dit rolluik losschiet en met een klap eindigt in de bovenste positie van de geleiding, daarom de retrofit... (en het hoort bij de originele optie automatische achterklep...)
Voordeel van de facelift serie (vanaf 09/2005) is dat deze omhoog én omlaag gaat elektrisch, terwijl bij de voorfacelift dit enkel omhoog elektrisch gaat... biedt een LCI toch voordelen...
En ik denk rond de €350,- kwijt te zijn aan deze retrofit, dus dat vormt geen argument om het niet te doen..
viewtopic.php?f=120&t=48143
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
Re: Vincent's E61 525 LCI
Gave mod's hoor. Maar wat een werk!
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Vincent's E61 525 LCI
Mooi werk, heb zelf ook onderzoek hiernaar gedaan.mitglied007 schreef:Ach Quadrantz, volgens mij lukt jou dat ook wel.
Ben zelf nogal methodisch aangelegd, en als je via bmw-planet de stroomdiagrammen kunt inzien en begrijpt, en je hebt dan nog TIS, heb je de grootste hobbel al genomen.. Oja, tante Google kan ook heel behulpzaam zijn...
Wat je zegt is correct, het betreft idd de eletrische geleiding indien het rolluik (duitsers noemen het laderaumabdeckung) is uitgerold. Wat mij tegenstaat bij het openen van de klep, is dat dit rolluik losschiet en met een klap eindigt in de bovenste positie van de geleiding, daarom de retrofit... (en het hoort bij de originele optie automatische achterklep...)
Voordeel van de facelift serie (vanaf 09/2005) is dat deze omhoog én omlaag gaat elektrisch, terwijl bij de voorfacelift dit enkel omhoog elektrisch gaat... biedt een LCI toch voordelen...
En ik denk rond de €350,- kwijt te zijn aan deze retrofit, dus dat vormt geen argument om het niet te doen..
Bij mijn weten is er geen onderscheid tussen pre-LCI en LCI (vanaf 04/2007). Alleen electrisch omhoog heeft geen zin daar hij standaard al omhoog gaat, weliswaar niet electrisch. Het is het niet naar beneden gaan wat het issue is, zeker bij een electrische klep.
Ps, bij de F11 gaat het rolluik steeds electrisch omhoog en omlaag ook bij de manuele klep.
525d E61 2007 pre-LCI