Welke diy apparatuur voor uitlezen E46

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Sandwedge

Welke diy apparatuur voor uitlezen E46

Bericht door Sandwedge » 05 feb 2016, 12:29

Hi,

mijn motor management brandt (vermoedelijk probleem met een cilinder) en nu wil ik graag zelf uitlezen. Op http://www.diagnoseapparatuur.nl/bmw-OBD-uitlezen zie ik verschillende opties staan. Heeft iemand ervaring met bepaalde apparatuur en software? Of is de garage een betere optie?

Joshuwawa

Re: Welke diy apparatuur voor uitlezen E46

Bericht door Joshuwawa » 08 feb 2016, 11:03

Garage is het makkelijkst maar kost nu eenmaal ook geld.

Nu kost een kabel ook wat geld om mee te beginnen, maar zelf uitlezen is altijd wel handig.

De eenvoudigste om mee te beginnen is BMW Scanner (1.4.0). Als je een beetje handig bent kun je de software online vinden.
De andere kabel waar je wat meer mee kan maar veel tijd aan kwijt bent om het op te zetten is een INPA kabel (K+D CAN). Google wat rond met die termen en je komt er wel ;)

Robbrand89
Contacteer:

Re: Welke diy apparatuur voor uitlezen E46

Bericht door Robbrand89 » 08 feb 2016, 19:39

Ik heb zelf Rheingold (ISTA-D) draaien op een K-Can kabel, werkt fijn vanwege de uitgebreide info verwerkt in dit pakket. IS op internet te vinden en +/- 9Gb om binnen te halen.

Ik heb ook nog een algemeen programma "Scan XL" draaien. Dat werkt ook prima alleen kun je niet mee merk specifieke dingen uitlezen. Maar wel het algemene deel van bijna elke auto met OBD2

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”