Kilometerstand en klok niet meer inbeeld e46 touring

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
reneb9101

Kilometerstand en klok niet meer inbeeld e46 touring

Bericht door reneb9101 » 18 feb 2016, 18:29

Hallo, ik heb sinds van de week een probleempje met mijn auto. Tijdens het werken met de accu heb ik per ongeluk kortsluiting gemaakt door de accu beugel aan te raken (Niet echt snugger). Na het gebeuren alles netjes aangesloten en geprobeerd auto te starten, hier was totaal geen probleem. Tot ik op mijn dashboard keek, hier deden eerst de teller en tank meter het niet goed (de tank meter doet het nu goed, de snelheidsmeter komt soms wat laat opgang maar werkt daarna goed) maar mijn kilometerstand/klok schermpje licht wel oranje op maar toont verder niks. Wat kan dit eventueel zijn? Alle zekeringen al nagekeken de zekeringen voor het instrumenten paneel wel 3 keer nagekeken. Maar niks gevonden.. iemand enig idee wat dit kan zijn?
Afbeelding hier een foto, het is niet heel duidelijk maar het schermpje brand oranje alleen geeft totaal niks weer.

StefanRSW

Re: Kilometerstand en klok niet meer inbeeld e46 touring

Bericht door StefanRSW » 18 feb 2016, 23:04

Al opnieuw de accu aan en afgekoppeld? Even 15-30 minuten wachten voordat je de accu weer aankoppelt heeft (heel) misschien effect.

Wat je als eerste even moet doen is controleren of wel alle lampjes werken, dat doe je als volgt:

reneb9101

Re: Kilometerstand en klok niet meer inbeeld e46 touring

Bericht door reneb9101 » 22 feb 2016, 08:47

De accu heb ik er afgehad, 1 keer een half uur en een keer een uur. Dit heeft helaas geen verschil kunnen maken. De test voor alle lampjes zal ik straks gaan doen bedankt voor de tip!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”