Ik zal beginnen met eventuele oplossingen die ik online heb gevonden, welke ik nog wel wil proberen.
De vraag die daarbij hoort is, als ik zelf de sensor linksvoor eruit trek, schoonmaak en weer terugsteek, krijg ik dan niet alsnog meldingen aangezien deze los is geweest en ik geen apparatuur heb voor de computer?
Ik heb vanmorgen mijn auto opgehaald nadat deze een grote beurt heeft gehad inclusief airco service en apk.
Ze hebben vervangen:
-draagarm ivm speling op fusee, schijnt dat je dus de hele draagarm moet vervangen aangezien het een sportonderstel bevat.
-remblokken voor
-dsc, sensor linksvoor(in ieder geval de kabel, maar ik geloof dat dit 1 onderdeel is)
Op apk formulier staan dus de punten van de draagarm, en ook "onvoldoende remkracht" wat aangepast is.
De problemen die ik ondervond NA deze beurt was als eerste dat mn stuur scheef staat, en na 10 km bij het optrekken de DSC en handrem lamp gingen branden. Ook vond ik dat hij met een schokje tot stilstand komt bij bv. een stoplicht. Remmen/velgen waren niet heet na 30 km. Volgens de garage kon dit komen door de nieuwe remblokken en zou dat snel over moeten zijn.
Ik mag uiteraard terugkomen, maar mocht het zo zijn dat het enkel een slecht contact is (wat ik met niet voor kan stellen aangezien het een nieuw kabeltje (en sensor?) betreft, lijkt me dat wat overbodig gezien de afstand.
E46 DSC en handrem lamp oranje (opgelost!)
E46 DSC en handrem lamp oranje (opgelost!)
Laatst gewijzigd door Lex_b3 op 05 apr 2016, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: E46 DSC en handrem lamp oranje
Ik heb 2 weken terug ook draagarm en differentieel rubbers spoorstang en nog wat onderdelen vervangen en daarna stond mijn stuur dus bijna 45 grd uit het lood vanwege alle nieuwe onderdelen.
Ook het lampje van de DCS en abs oranje daardoor.
Laten uitlijnen en daarna waren ze weer uit zonder te hoeven resetten.
Ook het lampje van de DCS en abs oranje daardoor.
Laten uitlijnen en daarna waren ze weer uit zonder te hoeven resetten.
Eigenlijk logisch: Als de sporing niet goed staat zullen de wielen ten opzichte van elkaar ongelijk draaien. De sensoren pikken dat gelijk op en geven een foutmelding omdat de wielen ten opzichte van elkaar verschillende afstanden afleggen. Uitlijnen zou het dus op kunnen lossen.
Dat leek mij inderdaad ook logisch, maar in mijn geval is het dus de DSC en handrem die gaan branden. Niet de ABS of ASC...
Waarom is de abs sensor vervangen? Ik kan dat ff niet volgen..
niet de abs, de dsc 
Maar het probleem is opgelost! Het was ook bij deze "lampjes" combinatie een kwestie van uitlijnen!
Ik heb het zelf uiteindelijk gedaan op de oude manier met touwtjes langs de wielen!
Bij het vervangen van de draagarm moest er een flink stuk aan de stuurstang gedraaid worden, maar gelukkig was 1 kant genoeg. Het stuur staat nog heel licht uit het lood, dus hij zal nog een paar slagen nodig hebben, rijden doet hij al nagenoeg rechtuit!
Het kostte me overigens wel 30 kilometers naar huis, en een halfuur later weer moeten starten voordat de error weg was, dus je kan het helaas niet ala minuut checken!!

Maar het probleem is opgelost! Het was ook bij deze "lampjes" combinatie een kwestie van uitlijnen!
Ik heb het zelf uiteindelijk gedaan op de oude manier met touwtjes langs de wielen!
Bij het vervangen van de draagarm moest er een flink stuk aan de stuurstang gedraaid worden, maar gelukkig was 1 kant genoeg. Het stuur staat nog heel licht uit het lood, dus hij zal nog een paar slagen nodig hebben, rijden doet hij al nagenoeg rechtuit!
Het kostte me overigens wel 30 kilometers naar huis, en een halfuur later weer moeten starten voordat de error weg was, dus je kan het helaas niet ala minuut checken!!