Schokbrekers vervangen?
- Firefighter97
Schokbrekers vervangen?
Beste leden,
Ik heb sinds de laatste tijd bij het in- of uitstappen dat ik (denk ik) mijn schokbrekers een beetje hoor ''kraken''
Het is niet altijd, maar wel vaak..
Betekend dit dat ik die moet vervangen of is een klein beetje kraken normaal?
Gaat om een E81 uit 10-2009
Alvast bedankt voor het mee denken!
Ik heb sinds de laatste tijd bij het in- of uitstappen dat ik (denk ik) mijn schokbrekers een beetje hoor ''kraken''
Het is niet altijd, maar wel vaak..
Betekend dit dat ik die moet vervangen of is een klein beetje kraken normaal?
Gaat om een E81 uit 10-2009
Alvast bedankt voor het mee denken!
Follow now! IG: Dutch.X1
If you don't look back at your car after you parked it, you own the wrong car.
Re: Schokbrekers vervangen?
Trek je vaak je handrem aan ? dit kan ook door de handrem komen icm vochtig weer en evt een handremschoen die gesmeerd of afgesteld moet worden.
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
- Firefighter97
Alleen als ik geparkeerd sta trek ik de handrem aan.. (knop indrukken, omhoog trekken en knop loslaten)
Wat heeft dit te maken met in- en uitstappen dan?
Wat heeft dit te maken met in- en uitstappen dan?
Bepaalde onderdelen bewegen mee door het in en uitstappen....
Probeer het maar eens; een paar dagen je auto niet op de handrem te zetten maar gewoon in zijn P of bij handbak in zijn 1e versnelling te laten... en stopt het "Kraken" dan weet je dat je het probleem in de handrem afstelling/handremschoen moet zoeken.
Probeer het maar eens; een paar dagen je auto niet op de handrem te zetten maar gewoon in zijn P of bij handbak in zijn 1e versnelling te laten... en stopt het "Kraken" dan weet je dat je het probleem in de handrem afstelling/handremschoen moet zoeken.
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
Handrem 'probleem' had ik met mijn vorige auto ook. Zet hem maar op de handrem en druk op de auto vanaf buiten waar hij dit geluid maakt, als dit het probleem is hoor je het dan ook.
- Firefighter97
dank jullie wel, ik ga dit eens even proberen van de week. 
Ik merk een soort gelijk geluid (af en toe) als ik uitstap. Toen ik het merkte heb ik hem eens laten veren met handrem erop en daarna zonder handrem. Zonder handrem was het geluid weg. Op zich niets ergs geloof ik, remmen piepen wel vaker en de automonteur zei dat dit absoluut geen kwaad kan.
Je kunt proberen door de handrem steviger aan te trekken door het knopje niet in de duwen. Wellicht is staat hij er dan beter op en zal hij niet kraken.
Rotte schokdempers kun je ook merken als de auto vaker als +/-3x omhoog komt als je over een drempel bent gegaan. Ik kan met zelfs voorstellen dat de schokbrekers bij moderne auto's agressiever zijn en daardoor niet eens de 3x halen.
Je kunt proberen door de handrem steviger aan te trekken door het knopje niet in de duwen. Wellicht is staat hij er dan beter op en zal hij niet kraken.
Rotte schokdempers kun je ook merken als de auto vaker als +/-3x omhoog komt als je over een drempel bent gegaan. Ik kan met zelfs voorstellen dat de schokbrekers bij moderne auto's agressiever zijn en daardoor niet eens de 3x halen.
Short throw dipstick bro.
- Firefighter97
Bedankt voor je info Nieko!
Ik ga dat morgen even proberen, auto laten veren met en zonder handrem erop.
Als ik over een drempel ga dan stuitert die zeker niet meer dan 1/2x dus dat moet goed zijn
Ik ga dat morgen even proberen, auto laten veren met en zonder handrem erop.
Als ik over een drempel ga dan stuitert die zeker niet meer dan 1/2x dus dat moet goed zijn