Hallo , ik ben al een jaar in bezit van een bmw 320 ci e46 coupe 170pk versie van bj 2000 met m54 blok met 196000 km.
En sinds verlede week heb ik het probleem dat als ik stilstaand met stationaar aan het stuur draai een kloppend geluid hoor in de motor.
En ook licht voelbaar is aan het stuur.
Bij rechtdoor rijden heb ik er geen last van , enkel als ik onder de 30 km p/u een bocht moet nemen zowel naar links als rechts.
Het draaien aan het stuur voelt ook niet zwaarder aan als van tevoren toen ik geen problemen had .
Er is ook nergens een lekage want alle olie's staan en blijven ook op pijl.
En het probleem is ineens begonnen toen ik een bocht neemde.
Ik ben al naar verschillende garages geweest .
De ene zegt waarschijnlijk het stuurhuis .
De andere zegt de krukaspoelie . En dan zegt de andere garage tot het niet kan , tot het meeste voorkomt bij diesel en niet bij benzine de krukaspoelie .
En ene zegt de servo olie verversen maar vind dat hem nog mooi rood van kleur is .
En bij bmw garage moet ik 2 weken wachten voor een afspraak .
En ze zeiden me al van dat ik de wagen de hele dag daar moest laten en het uurloon 86 euro exl btw was.
Heb echt geen zin om seffes 500 euro te betalen voor alleen maar te weten wat er aan is .
Dus ben ten einde raad , hoop dat jullie me verder kunnen helpen .
Mvg paskal
ineens kloppend geluid bij sturen .
Re: ineens kloppend geluid bij sturen .
Heb het probleem opgelost.
Na het vervangen van een nieuwe servopomp luk lf 20 ter waarde van 270 euro.
Alleen heb ik nu een ander probleem wat ik voorheen niet had met die kapotte servo pomp..
Als ik onder de 20 km p/u rij , is het af en toe tot de servo niet werkt en word het draaien aan het stuur zeer zwaar .
Heb volledige nieuwe atf 3 servo olie in het systeem gedaan en vervolgens ontlucht.
Wat kan dit probleem weer zijn .
Na het vervangen van een nieuwe servopomp luk lf 20 ter waarde van 270 euro.
Alleen heb ik nu een ander probleem wat ik voorheen niet had met die kapotte servo pomp..
Als ik onder de 20 km p/u rij , is het af en toe tot de servo niet werkt en word het draaien aan het stuur zeer zwaar .
Heb volledige nieuwe atf 3 servo olie in het systeem gedaan en vervolgens ontlucht.
Wat kan dit probleem weer zijn .
Ik gok erop nog een keer ontluchten. Volgens mij kan dat gewoon door het stuur een paar keer van uiterst links naar uiterst rechts te draaien.
Controleer ook even het vloeistofniveau.
Succes,
Rob
Controleer ook even het vloeistofniveau.
Succes,
Rob
Dat heb ik al 3 x gedaan ontlucht ,met de voorste wielen van de grond 10 x volledig links en dan volledig rechts het stuur.
En de 1ste km rijden soepel en erna weer het zelfde probleem.
En het olie pijl staat goed en blijft ook op hetzelfde niveau staan .
En de 1ste km rijden soepel en erna weer het zelfde probleem.
En het olie pijl staat goed en blijft ook op hetzelfde niveau staan .
Dan lijkt het erop dat er ergens wat lucht kan binnenkomen. Zitten alle leidingen goed vast en met nieuwe dichtringen?
Drukleiding nog goed?
Groet,
Rob
Drukleiding nog goed?
Groet,
Rob
Ik had nieuwe dichtringen geplaats en heb ook nergens een lekkage .
Ben gisteren eens naar de garage geweest en hij denkt ergens een verstopping .
Ik moet vandaag om 15 u daar zijn en dan gaat hij het systeem spoelen met een apperaat.
Dus weer eens af wachten
.
Ben gisteren eens naar de garage geweest en hij denkt ergens een verstopping .
Ik moet vandaag om 15 u daar zijn en dan gaat hij het systeem spoelen met een apperaat.
Dus weer eens af wachten