Ik heb recent mijn eerste auto gekocht, een bmw e46 320i (m54b22).
De auto heeft echter wel wat aandacht puntjes waarvan ik graag de oplossing zou willen weten.
1. het check engine lampje brand, dit eerder laten uitlezen, oorzaak dat het lampje brand: verkeerd mengsel ingespoten.
Nadat het uitgelezen was en de foutmelding weg was heb ik een week kunnen rijden voordat het lampje weer aan ging, de auto rijdt verder zonder problemen.
Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn en hoe ik het oplos?
2. Wanneer ik afrem tot stilstand en de koppeling in trap zakt het toerental, zo laag dat je de motor voelt trillen, hierna stijgt het toerental weer tot ongeveer 700/800 en blijft hij netjes stationair lopen.
Iemand zei dat dit de luchtmassameter kon zijn, deze heb ik bekeken en schoongemaakt maar dit had geen effect. Om meteen een nieuwe te halen van 300 euro vind ik toch net wat overdreven als ik niet zeker weet dat dat het probleem is.
3. Het oliepeil lampje brand elke keer bij het starten van de auto voor circa 5-10 seconden. Olie peil is goed en controleer ik regelmatig.
Heeft iemand van jullie een idee wat het kan zijn en hoe ik het oplos? vooral probleem 1 vindt ik hinderlijk omdat het lampje daardoor brand