Rembekrachtiger

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
rob75

Rembekrachtiger

Bericht door rob75 » 14 jul 2016, 18:07

Ik zit met een probleem. Eindelijk is het gelukt de vacuumpomp te demonteren en te voorzien van nieuwe pakkingen. Maar nu het volgende. Het remvacuum valt soms weg. De bekrachtiger doet het wel als de motor een beetje toeren maakt (boven stationair) maar na een tijdje merk je dat de bekrachtiging wegvalt. Het lijkt me niet een probleem te zijn met de bekrachtiger, aangezien deze het een hele tijd doet en dan opeens wegvalt.

In de pomp hoort een terugslagklep te zitten. Kun je deze testen met gewoon een beetje stevig hieraan te zuigen?
Kun je het remvacuum door aan de slang te zuigen opwekken en moet hier dan vacuum blijven bestaan?

Alvast bedankt,
ROb

rob75

Re: Rembekrachtiger

Bericht door rob75 » 20 jul 2016, 16:14

Even mijn eerdere vraag opfrissen.

Ondertussen heb ik de vacuumpomp vervangen door een nieuwe aangezien daar het terugslagklepje in zit.
Maar..... Het probleem is nog steeds niet opgelost. Het volgende is er aan de hand:
bij het remmen gaat het eerst goed, prima bekrachtiging, echter na een paar seconden is de bekrachtiging weg. Ergo, vacuum verdwijnt. Tot nu toe heb ik de leiding gecontroleerd en deze houdt het vacuum vast.
Als je de rem intrapt komt na ca. 10 s het rempedaal weer omhoog.
Mijn conclusie: rembekrachtiger defect.

Zit ik goed of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt,
Rob

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”