LED zijknipperlichten knipperen uit zichzelf
LED zijknipperlichten knipperen uit zichzelf
Hallo,
Ik heb een E46 328 Coupé uit 1999 en heb laatst deze zijknipperlichten gekocht: https://www.winparts.nl/verlichting-lam ... asbaarheid
Ze werken prima, ze knipperen ook op dezelfde snelheid als de gloeilampjes die ik nog voor en achter heb alleen ze knipperen elke (15 seconden?) heel snel allebei als ik het contact aan heb of als ik met de auto aan het rijden ben.
Moet ik dit oplossen met een weerstand of kan dit gewoon met bijvoorbeeld bmw scanner 1.4 gefixt worden?
Mvg, Mitchell.
Ik heb een E46 328 Coupé uit 1999 en heb laatst deze zijknipperlichten gekocht: https://www.winparts.nl/verlichting-lam ... asbaarheid
Ze werken prima, ze knipperen ook op dezelfde snelheid als de gloeilampjes die ik nog voor en achter heb alleen ze knipperen elke (15 seconden?) heel snel allebei als ik het contact aan heb of als ik met de auto aan het rijden ben.
Moet ik dit oplossen met een weerstand of kan dit gewoon met bijvoorbeeld bmw scanner 1.4 gefixt worden?
Mvg, Mitchell.
Re: LED zijknipperlichten knipperen uit zichzelf
Wat bedoel je precies met snel knipperen?
Ik heb dezelfde zijknippers, ook bij Winparts vandaan (zo ook de voorste knippers)
Nooit opgelet voor de rest moet ik zeggen.
Ik heb dezelfde zijknippers, ook bij Winparts vandaan (zo ook de voorste knippers)
Nooit opgelet voor de rest moet ik zeggen.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Het lijkt erop dat je last hebt van de controle functie van de lichtcomputer. Deze stuurt steeds een pulsje naar verschillende lampen om te zien of deze nog goed zijn.
Kennelijk zijn deze LEDs zo gevoelig dat ze aangaan.
Groet,
Rob
Kennelijk zijn deze LEDs zo gevoelig dat ze aangaan.
Groet,
Rob
Normaal als je led knipperlichtjes installeert gaan deze sneller knipperen als normale gloeilampjes want het led lampjes verbruiken minder stroom.
Dit doen ze niet, ze knipperen gewoon op dezelfde snelheid als me andere knipperlichten. Echter, als ik mijn knipperlichten niet gebruik, en de auto staat aan of het contact staat aan, dan knipperen alleen de led knipperlichtjes om de 15 seconde eventjes heel snel.
Het lijkt dus inderdaad alsof de lichtcomputer een pulsje naar de ledjes stuurt om te kijken of deze nog werkt, maar ledjes zijn zo gevoelig dat ze van dat pulsje direct gaan branden. Echter heb ik geen foutmelding op me dashboard. Zou ik de controle functie uit kunnen zetten met behulp van de bmw scanner 1.4?
Mvg, Mitchell.
Dit doen ze niet, ze knipperen gewoon op dezelfde snelheid als me andere knipperlichten. Echter, als ik mijn knipperlichten niet gebruik, en de auto staat aan of het contact staat aan, dan knipperen alleen de led knipperlichtjes om de 15 seconde eventjes heel snel.
Het lijkt dus inderdaad alsof de lichtcomputer een pulsje naar de ledjes stuurt om te kijken of deze nog werkt, maar ledjes zijn zo gevoelig dat ze van dat pulsje direct gaan branden. Echter heb ik geen foutmelding op me dashboard. Zou ik de controle functie uit kunnen zetten met behulp van de bmw scanner 1.4?
Mvg, Mitchell.
Vandaag eventjes wat opties die te maken hebben met knipperlichten controleren uitgezet nadat ik eindelijk de BMW scanner aan de praat kreeg en voilà, ze doen weer normaal! 
En zo is er weer een probleem opgelost.
Wat stond er eigenlijk verkeerd dan?
Wat stond er eigenlijk verkeerd dan?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Ik kon niet specifiek iets vinden over de zijknipperlichten dus ik heb controle voor de achterknipperlichten uitgezet, en de controle voor de lichten bij contact aan uitgezet. Toen contact aangezet en motor aan en een paar minuutjes staan kijken en ze gingen niet meer vanzelf aan. 
Hoi Mitslol (en mede forumgangers),
Wat heb jij precies in BMW Scanner 1.4 uitgevinkt en bij welke sectie (hot/cold check)?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ik heb bij mijn knipperlichten voor én achter ledlampjes erin gedraaid, alleen deze knipperen ook om de x-aantal seconden wanneer de auto op contact staat of gestart is.
Ik heb nu alles uitgevinkt bij de sectie LCM > Cold check maar ze knipperen nog steeds.
Ik heb trouwens niet de optie HOT Check maar dit is geloof ik voor check lampen check wanneer deze aan staan.
Ik heb ook LED Angel Eyes en heb het knipperen hiervan wel uitgekregen maar de knipperlichten nog niet. Er staat in BMW Scanner ook niks van turn signal front of rear bij om uit te vinken.
Ik gebruik de ronde stekker onder de motorkap (PFL 318i BJ:2000).
Wat heb jij precies in BMW Scanner 1.4 uitgevinkt en bij welke sectie (hot/cold check)?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ik heb bij mijn knipperlichten voor én achter ledlampjes erin gedraaid, alleen deze knipperen ook om de x-aantal seconden wanneer de auto op contact staat of gestart is.
Ik heb nu alles uitgevinkt bij de sectie LCM > Cold check maar ze knipperen nog steeds.
Ik heb trouwens niet de optie HOT Check maar dit is geloof ik voor check lampen check wanneer deze aan staan.
Ik heb ook LED Angel Eyes en heb het knipperen hiervan wel uitgekregen maar de knipperlichten nog niet. Er staat in BMW Scanner ook niks van turn signal front of rear bij om uit te vinken.
Ik gebruik de ronde stekker onder de motorkap (PFL 318i BJ:2000).
Ik heb ook op de boordcomputer module (ike volgens mij) 'check for lights' uitgezet. Misschien is dat hem dan.