Beste mede BWM liefhebbers,
Onlangs branden er op het dashboard van mijn 318 CI uit 2000 met ASC+T:
- ABS lampje
- Rem lampje rood (welke normaliter brandt als de handrem erop zit)
- Tractiecontrol lampje
Ze branden niet continu: de ene keer brandt er niks op het dashboard als ik de auto pak,
de andere keer wel. Ook tijdens het rijden wil de storing ineens opduiken.
Auto uit laten lezen en een foutmelding gekregen voor de ABS sensor linksvoor (welke na het resetten
weg was in de garage) en linksachter (welke na het resetten direct terugkwam).
Ik denk dat de ABS pomp/elektrische module defect is.
Ik heb op de sloop een ABS pomp compleet met electrische module voor 125,- euro weten te bemachtigen en wil
deze erop gaan zetten in de hoop dat het euvel verholpen is.
Weet iemand hier hoe je na het vervangen van de ABS pomp het remsysteem moet ontluchten en of je tijdens
het ontluchten de auto moet aansluiten op de computer?
Bij voorbaat dank voor de reacties !
ABS Pomp vervangen hoe te ontluchten?
Re: ABS Pomp vervangen hoe te ontluchten?
Even afgezien van de vraag of het de ABS pomp/module is, weet je zeker dat de sensoren goed zijn en niet voor foutmeldingen zorgen?
De pomp kun je na vervangen op de normale manier ontluchten. In hele vreemde gevallen kan het nodig zijn de pomp aan te sturen met een diagnose-apparaat.
Succes,
Rob
De pomp kun je na vervangen op de normale manier ontluchten. In hele vreemde gevallen kan het nodig zijn de pomp aan te sturen met een diagnose-apparaat.
Succes,
Rob
Dank voor de reactie
Weer een zorg minder dat de pomp op de normale manier ontlucht kan worden.
Ik denk dat het probleem in het electronisch gedeelte van de ABS pomp zit. Ik weet het niet 100%
zeker. Het zouden ook een of meerdere ABS sensoren kunnen zijn.
ABS pomp is bij de 318 ci makkelijk toegankelijk en eenvoudig te vervangen en je moet ergens beginnen.
Ik kreeg vanmiddag te horen dat wellicht het electronisch gedeelte van de pomp gekoppeld is aan het chassis nummer en als dat het geval is ik niks heb aan de op de sloop aangeschafte pomp..
Iemand ervaring hiermee?
Weer een zorg minder dat de pomp op de normale manier ontlucht kan worden.
Ik denk dat het probleem in het electronisch gedeelte van de ABS pomp zit. Ik weet het niet 100%
zeker. Het zouden ook een of meerdere ABS sensoren kunnen zijn.
ABS pomp is bij de 318 ci makkelijk toegankelijk en eenvoudig te vervangen en je moet ergens beginnen.
Ik kreeg vanmiddag te horen dat wellicht het electronisch gedeelte van de pomp gekoppeld is aan het chassis nummer en als dat het geval is ik niks heb aan de op de sloop aangeschafte pomp..
>
- ABS lampje
- Tractiecontrol lampje
Die foutmelding staat gewoon in het boekje (iets met rij meteen voorzichtig naar de garage
)
Maar dit probleem heb ik ook gehad (rem lampje was bij mij geel...), maar toen waren het wel degelijk de sensoren (links en rechtsvoor in mijn geval), de foutcodes en lampjes kwamen soms wel (meteen) en soms niet terug... lag aan het humeur van de ECU.
Heb je de foutcodes nog?
Gr
Stijn
- ABS lampje
- Tractiecontrol lampje
Die foutmelding staat gewoon in het boekje (iets met rij meteen voorzichtig naar de garage
Maar dit probleem heb ik ook gehad (rem lampje was bij mij geel...), maar toen waren het wel degelijk de sensoren (links en rechtsvoor in mijn geval), de foutcodes en lampjes kwamen soms wel (meteen) en soms niet terug... lag aan het humeur van de ECU.
Heb je de foutcodes nog?
Gr
Stijn
Even een aanvulling op mijn eerdere antwoord.
ALs je de ABS pomp vervangt, moet je deze ook ontluchten. Dat kan door het remsysteem te ontluchten en dan een stukje te rijden en het ABS te laten werken. Daarna nogmaals ontluchten.
Beter is het het remsysteem te ontluchten en dan met de computer een voor een de ventielen (kringen) te openen en meteen te ontluchten. Dit bij voorkeur met een druksysteem voor remvloeistof vervangen.
Groet,
Rob
ALs je de ABS pomp vervangt, moet je deze ook ontluchten. Dat kan door het remsysteem te ontluchten en dan een stukje te rijden en het ABS te laten werken. Daarna nogmaals ontluchten.
Beter is het het remsysteem te ontluchten en dan met de computer een voor een de ventielen (kringen) te openen en meteen te ontluchten. Dit bij voorkeur met een druksysteem voor remvloeistof vervangen.
Groet,
Rob
@ Rob75 Bedankt voor de aanvulling!
@ Snowwolf Dank voor de reactie! Ik heb de foutcodes niet, auto is door de garage uitgelezen. Morgen gaat de auto naar de garage voor onderhoud en ik zal gelijk vragen of ze de auto kunnen uitlezen en deze foutcodes kunnen vermelden.
Ook zullen ze naar ABS sensoren kijken. Ik ben benieuwd en zal de bevindingen hier delen.
@ Snowwolf Dank voor de reactie! Ik heb de foutcodes niet, auto is door de garage uitgelezen. Morgen gaat de auto naar de garage voor onderhoud en ik zal gelijk vragen of ze de auto kunnen uitlezen en deze foutcodes kunnen vermelden.
Ook zullen ze naar ABS sensoren kijken. Ik ben benieuwd en zal de bevindingen hier delen.