Winterbanden F10/F11 Non-Runflat
-
Re: Winterbanden F10/F11 Non-Runflat
En waar ligt het dan aan?
Ik heb er met mijn E46 touring en huidige E61 geen last van gelukkig (klop, klop). Het lijkt me ook niet dat elke BMW dit heeft anders kunnen ze wel sluiten
.
Maargoed je leest het wel veel bij F10/F11 rijders...maar waar kan het dan aan liggen als de ene F11 530D uit bijv. 2012 er wel last van heeft en een andere exact dezelfde uitvoering er geen last van heeft?

Maargoed je leest het wel veel bij F10/F11 rijders...maar waar kan het dan aan liggen als de ene F11 530D uit bijv. 2012 er wel last van heeft en een andere exact dezelfde uitvoering er geen last van heeft?
-
Ja maar als je zegt zo bij ophanging achter omhoog is het minder.
Klopt ook wel met mijn bevinding.
Dat is dus waarom mijn trillingen minder waren meteen na balanceren en erna terug erger.
Auto heeft opgekrikt gestaan..
Maar wat is dan de oorzaak
Klopt ook wel met mijn bevinding.
Dat is dus waarom mijn trillingen minder waren meteen na balanceren en erna terug erger.
Auto heeft opgekrikt gestaan..
Maar wat is dan de oorzaak
Ik heb daarna alle ophang rubbers achter vervangen en heb de auto verkocht dus wat het nou 100% zeker was weet ik nog niet. Maar alles wat veranderd van stand met opkrikken zou ik na lopen .
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Ik wil je best op weg helpen. Ik heb een F11 zonder de genoemde trillingen. Ik heb op zolder de winterset liggen om te kunnen proberen. Je mag ook mijn zomerbanden swappen. Ik heb een garagekrik en ruim voldoende eigen terrein om de wielen te kunnen omwisselen. Bij de buren kan ik ook altijd een garagekrik lenen. Dus de klus is hier wel te doen. Maar Antwerpen - Elburg is wel een eindje rijden. Elburg staat wel op nummer 1 van de top 10 kleine stadjes die je bezocht moet hebben. Dus je zou een dagje uit van kunnen makencerealkiller schreef: Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand met een F10 of F11 die de trillingen NIET heeft, om dan even de velgen te swappen om definitief de velgen/banden te kunnen uitsluiten..
Dus als er kandidaten zijn, waarvan ik de velgen bij jullie thuis even mag swappen voor een korte testrit, liefst niet te ver van Antwerpen (België).
Ik hoor het wel.. Dank bij voorbaat :-)

F31 320DA en E88 120i cabrio
-
Das heel mooi, ik bekijk eens wanneer we dit kunnen doen! Top ! Thanks
Prima. Ik hoor wel of en wanneer je denkt langs te willen komen. Stuur maar een pm in dat geval. Ik betwijfel overigens sterk dat het aan jouw wielen/banden ligt omdat je schrijft dat je al verschillende combinaties uitgeprobeerd hebt met wielen en banden. Ik zou zelf eerder zaken verdenken als ophangrubbers. Draagarmen of aandrijfassen zouden naar mij mening het ook niet kunnen veroorzaken tenzij de auto schade heeft gehad en niet goed is hersteld. Dit zijn namelijk geen slijtagedelen.
Heb je al eens de wielen eerst normaal laten balanceren, en als dit is gedaan, direct erna dynamisch laten balanceren? Dynamisch balanceren is het balanceren met het wiel aan de auto gemonteerd. Stel dat je eerst je wielen hebt laten balanceren, en de trillingen zijn eruit. Vervolgens ga je dynamisch balanceren, en er zou lood bijgeplakt moeten worden, dan zit er dus in de aandrijving, c.q. de montagedelen (o.a. je remschijf ed, , dus ergens onbalans. Dan kun je dit tijdelijk verhelpen met dynamisch balanceren. Maar het komt na verloop van tijd bijna altijd terug. In feite moet je dan gaan opsporen waar dat onbalans precies vandaan komt. Stel dat het maar bij een wiel is, dan kun je daar gericht gaan zoeken (ooit schade gehad en niet goed gerepareerd of slijtage van bijv. ophangingsrubbers?). Ik zou het denk ik op die manier proberen op te sporen. Heel eerlijk denk ik niet dat het aan de wielen zou kunnen liggen als ik jouw bericht nu beter gelezen heb ..
Overigens, voel je een trilling in jouw stuur? Onder de 100 km/u is bijna altijd onbalans in de voorwielen. Boven de 100 km/u is het bijna altijd de achterbanden. Trilling in je auto zonder dat je stuur trilt zou volgens mij niet jouw banden moeten zijn, maar in dat geval moet je het volgens mij gaan zoeken in je aandrijving. En iets anders: stel dat je bodemplaat erg los zou zitten, en de plaat gaat lucht happen naarmate je harder rijdt, dat zou volgens mij voor een andere soort trilling kunnen zorgen (dit is een theorie omdat ik te vaak onderplaten los zie zitten als ik achter een andere auto rij). Controleer ook of dit soort zaken een rol kunnen spelen.
Heb je al eens de wielen eerst normaal laten balanceren, en als dit is gedaan, direct erna dynamisch laten balanceren? Dynamisch balanceren is het balanceren met het wiel aan de auto gemonteerd. Stel dat je eerst je wielen hebt laten balanceren, en de trillingen zijn eruit. Vervolgens ga je dynamisch balanceren, en er zou lood bijgeplakt moeten worden, dan zit er dus in de aandrijving, c.q. de montagedelen (o.a. je remschijf ed, , dus ergens onbalans. Dan kun je dit tijdelijk verhelpen met dynamisch balanceren. Maar het komt na verloop van tijd bijna altijd terug. In feite moet je dan gaan opsporen waar dat onbalans precies vandaan komt. Stel dat het maar bij een wiel is, dan kun je daar gericht gaan zoeken (ooit schade gehad en niet goed gerepareerd of slijtage van bijv. ophangingsrubbers?). Ik zou het denk ik op die manier proberen op te sporen. Heel eerlijk denk ik niet dat het aan de wielen zou kunnen liggen als ik jouw bericht nu beter gelezen heb ..
Overigens, voel je een trilling in jouw stuur? Onder de 100 km/u is bijna altijd onbalans in de voorwielen. Boven de 100 km/u is het bijna altijd de achterbanden. Trilling in je auto zonder dat je stuur trilt zou volgens mij niet jouw banden moeten zijn, maar in dat geval moet je het volgens mij gaan zoeken in je aandrijving. En iets anders: stel dat je bodemplaat erg los zou zitten, en de plaat gaat lucht happen naarmate je harder rijdt, dat zou volgens mij voor een andere soort trilling kunnen zorgen (dit is een theorie omdat ik te vaak onderplaten los zie zitten als ik achter een andere auto rij). Controleer ook of dit soort zaken een rol kunnen spelen.
F31 320DA en E88 120i cabrio