
Een 316i ('95) redden van de ondergang | Gilian's project
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: Een 316i ('95) redden van de ondergang | Gilian's projec
Tuurlijk, gaat ook om de lol en het ervaren........ 

Re: Een 316i ('95) redden van de ondergang | Gilian's projec
Precies, dat is zeker waar.
Als je niet van de auto afhankelijk bent kun je lekker alles in je eigen tempo doen en is het niet zo erg als het een keer iets langer duurt voor je het weer voor elkaar hebt.
Maak je ook even een paar foto's als ie op de brug staat?

Als je niet van de auto afhankelijk bent kun je lekker alles in je eigen tempo doen en is het niet zo erg als het een keer iets langer duurt voor je het weer voor elkaar hebt.
Maak je ook even een paar foto's als ie op de brug staat?

BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: Een 316i ('95) redden van de ondergang | Gilian's projec
Zag al dat ie op Fb bezig is voor een deur........ 

Re: Een 316i ('95) redden van de ondergang | Gilian's projec
Dank allen voor alle leuke reacties!
Doet me echt goed!
Ik was inderdaad al even aan het kijken voor een deur, het is mij een doorn in het oog... Niet zozeer de deuk, maar vooral de beunoplossing met schroeven waarop de strip is vastgezet.
Ik wou hem dit weekend de brug op knallen, echter heeft vrouwlief besloten dat we naar een gare kerstmarkt gaan met haar ouders...
Als ik weer wat nieuws heb meld ik het hier!

Ik was inderdaad al even aan het kijken voor een deur, het is mij een doorn in het oog... Niet zozeer de deuk, maar vooral de beunoplossing met schroeven waarop de strip is vastgezet.
Ik wou hem dit weekend de brug op knallen, echter heeft vrouwlief besloten dat we naar een gare kerstmarkt gaan met haar ouders...

Als ik weer wat nieuws heb meld ik het hier!

Re: Een 316i ('95) redden van de ondergang | Gilian's projec
Nou, de wagen is op de brug geweest.
Qua onderstel en dergelijke viel het allemaal reuze mee! Nergens door gerot oid. Is jaren lang goed behandeld met tectyl. Ook remleidingen bijv. zien er nog perfect uit!
Enkel 2 versleten draagarmrubbers, maar die zijn al besteld.
Uitlaat lekt wel een beetje, maar is nog makkelijk te redden. Meteen maar een ophangpuntje van de uitlaat vervangen (zo'n rubberen)
Maar....
Hij lekt serieus olie, toen hij net op de brug stond viel er net een druppel lekker warme olie in m'n giechel... Lekker is anders. Ik kon zo 1,2,3 niet ontdekken waar het vandaan kwam, omdat overal wel een beetje olie zat.
Maar het lijkt erop, als je voor het motorblok staat. links voor te zijn. Op de goeie gok maar eens een kleppendekselpakking vervangen, kan nooit kwaad, denk dat de 1e er nog op zit.
Of is het toch het oliefilterhuis?
Of (worst case scenario) http://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?t=29983
Foto's volgen!
Ooh ja! ook een nieuwe rechterachterdeur gevonden in de goede kleur! Is 60 euro, maar als het bedrijf hem erin gaat hangen komt er 100 euro bij... Dus dat gaan we lekker zelf doen
Qua onderstel en dergelijke viel het allemaal reuze mee! Nergens door gerot oid. Is jaren lang goed behandeld met tectyl. Ook remleidingen bijv. zien er nog perfect uit!

Enkel 2 versleten draagarmrubbers, maar die zijn al besteld.
Uitlaat lekt wel een beetje, maar is nog makkelijk te redden. Meteen maar een ophangpuntje van de uitlaat vervangen (zo'n rubberen)
Maar....
Hij lekt serieus olie, toen hij net op de brug stond viel er net een druppel lekker warme olie in m'n giechel... Lekker is anders. Ik kon zo 1,2,3 niet ontdekken waar het vandaan kwam, omdat overal wel een beetje olie zat.
Maar het lijkt erop, als je voor het motorblok staat. links voor te zijn. Op de goeie gok maar eens een kleppendekselpakking vervangen, kan nooit kwaad, denk dat de 1e er nog op zit.
Of is het toch het oliefilterhuis?
Of (worst case scenario) http://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?t=29983
Foto's volgen!
Ooh ja! ook een nieuwe rechterachterdeur gevonden in de goede kleur! Is 60 euro, maar als het bedrijf hem erin gaat hangen komt er 100 euro bij... Dus dat gaan we lekker zelf doen

Re: Een 316i ('95) redden van de ondergang | Gilian's projec
Ik wens je succes met de auto! Hoop voor je dat het een leuk project word en als je helemaal klaar er mee bent er trots op kan wezen... Wel weer een E36 van de ondergang gered 

Re: Een 316i ('95) redden van de ondergang | Gilian's projec
De mijne lekt ook aan de voorkant van het blok, bij mij is dat de distributie kap, is niet een simpel klusje helaas.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Een 316i ('95) redden van de ondergang | Gilian's projec
Die verdenk ik ook, inmiddels de kleppendeksel pakking vervangen. Kijken of dit effect heeft. (kon toch geen kwaad, de oude viel bijna uit elkaar) Heb links en rechts geïnformeerd wat het kost als het wel de distributiekap is (kan dat namelijk niet zelf) en je komt toch al gauw op meer dan €200 uit, puur arbeidsloon, de pakking zelf kost nagenoeg niets.Dutchie schreef:De mijne lekt ook aan de voorkant van het blok, bij mij is dat de distributie kap, is niet een simpel klusje helaas.
Heb jij al besloten hoe je dat gaat aanvangen?
Foto's van de olie toen de auto op de brug stond:

Hier begint de ellende

en druppelt lekker door naar beneden..