Mooie E39 Touring

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Donferrow

Mooie E39 Touring

Bericht door Donferrow » 19 jan 2017, 16:12

Ik ben opzoek naar een E39 Touring, ik zoek een complete en nette auto. De wagen zal op de zaak gezet worden (bijtellingsgunstig) en daarnaast zal ik een nieuwe bus gaan rijden voor het 'echte' werk.
De Touring zal dus niet veel kilometers gaan maken, alleen buiten werktijd, weekenden en vakanties met de caravan er achter (1600kg weegt de caravan).
Ik wil een Touring aangezien ik ook 2 kids heb en daarnaast een Duitse Herder (kan die mooi in de achterbak).
Ik zit op autoscout in duitsland te kijken en heb een aantal mooie gezien, wat vinden jullie er van of zie ik dingen te mooi door een roze bril?
Het liefst een motor met een beetje pit... dus geen 520 of is die wel pittig genoeg voor een 1600kg zware caravan?

Deze vind ik wel wat... 540i het is wel een LPG maar de kleur combinatie, exterieur-interieur vind ik geweldig en is eigenlijk wel wat ik zoek... alleen jammer dat het geen FL is :(

http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as
F11 Imperial Blau M-pakket, 20 inch

Jos535i

Re: Mooie E39 Touring

Bericht door Jos535i » 19 jan 2017, 18:45

Kijk eens naar de topic "bekende kwaaltjes en aandachtspunten van de E39"hierboven. Daar kom je van alles tegen. Vooral bij de V8'en zijn de kettingspannergeleiders een aandachtspuntje als ze op leeftijd zijn. Hoeft niet altijd een probleem te zijn, ik zie er genoeg die ook bij hoge km standen geen problemen daarin hebben. Koeling, onderstel etc etc, kijk daar ook vooral naar. Vraag ook altijd naar een overzichtelijke onderhoudshistorie, dat vertelt je ook heel veel en probeer het verstand voorrang te geven voor emotie! Ik weet het het is heel moeilijk maar soms is het dan ook wel handig om iemand mee te nemen die wat op meer afstand staat.

Succes,

Jos

chrisb

Bericht door chrisb » 19 jan 2017, 19:49

Een 520i touring is niet bijster snel te noemen. Ik zou minimaal voor een 525i gaan of een 528i pfl.
T mooiste is een 530i. Lekker vlot en niet t verbruik van de 540i. Staar je niet blind op een lage kmstand en laat je niet afschrikken door een wat hogere kmstand. Een goed onderhouden exemplaar is belangrijker.

Dit is misschien wel wat:
http://link.marktplaats.nl/m1123984693

edit: die is helaas niet bijtellingsvriendelijk

AdE39

Bericht door AdE39 » 20 jan 2017, 13:45

Goede middag, allen

De BMW E39 525i Touring, met de M54B25 motor die ik bezit.

De BMW trekt onze caravan perfect.
Wij trekken met deze BMW een Fendt 510, met een opbouw lengte van 5,30 mtr.
Het totale gewicht van de Fendt is 1.600 kg.

Het is echt een hele vlotte combinatie met het rijden, en het optrekken.

Zet wel altijd de banden op een goede spanning, scheelt erg in de wrijving tussen de banden en het wegdek.
De Touring, de banden gaan op 2,6 Bar. Bandenmaat 225-50-16. Michelin
Bij de caravan gaan de banden op 3,5 Bar. De banden maat 225-65-15 C, banden dus voor een bedrijfswagen.

Het is een hele goede stabiele combinatie, zeker met de grote banden onder de caravan.
Ik heb er al vaker 120 km./h. mee gereden, uiteraard waar ik dat mag en kan.
Geen enkel probleem, maar enkel als het kan, en natuurlijk niet als er veel verkeer op de weg is.
Daarom rijden wij altijd in de nachtelijke uren, altijd heerlijk rustig op de wegen.
Zeker op de anders zo drukke wegen overdag, bij de bekende knelpunten in het buitenland.

Een V8 is natuurlijk een heel mooi stuk techniek, en een V8 geeft ook een erg mooie V8 sound, ik houd er wel van.

Maar de 525i vind ik heel goed presterend voor een caravan te trekken.

Een 530i zal zeker ook iets meer toe kunnen voegen, met het aantal paardjes meer.

De keuze, die zal men echt zelf moeten maken, welke auto en met welke motor we gaan kiezen.
Ik ben zeer tevreden met de 525i touring, die wij al 6 jaar in ons bezit hebben.

Succes, met het zoeken van de juiste BMW, het zal niet zo erg moeilijk zijn, om de juiste BMW te vinden.

Met vriendelijke groet,
Ad

Ray_530i_2001

Bericht door Ray_530i_2001 » 20 jan 2017, 21:07

hoi Downferrow,

Ik heb 'm laten importeren door http://www.kooijman4automotive.nl/youngtimer-occasion/ (goeie gozer, nee geen aandelen) Neem eens een kijkje, of bel hem op en geef op wat je zoekt. Hij zoekt zo een beetje de hele planeet voor je af.

Mijn E39: viewtopic.php?f=104&t=50033

Jos535i

Bericht door Jos535i » 21 jan 2017, 18:57

Als je een echte goede E39 wilt vinden kan ik je http://www.autohan.nl aanraden. Al zijn auto's zijn per definitie plaatjes om te zien en kwalitatief heel goed in orde met meestal een behoorlijk complete autohistorie meegeleverd. :duimen:
Ik heb daar hele goede ervaringen mee!

Met vriendelijke groet,

Jos

AdE39

Bericht door AdE39 » 21 jan 2017, 20:15

Ja, beste Jos, dan heb je echt een hele goede BMW.
En met echt weinig kilometers op de teller!
Auto Han is echt een heel goed adres voor een hele mooie en zeer goede auto.

Het enige nadeel, dat zijn de prijzen, maar voor een echte liefhebber, zal dat weinig uitmaken.

Enkel bedenk ik mezelf, wat krijg ik er voor terug na een aantal jaren rijden?
Nu rijd ik slechts een goede 4 tot 5 duizend kilometer per jaar.

Dan ben ik erg benieuwd, of ik er ook naar ratio een goed bedrag voor zal terug krijgen.
En daar zet ik mijn vraagtekens bij.

Want de heren autohandelaren willen het liefst een nieuwe auto voor de prijs van een stuk schroot.
Bij wijze van spreken dan.
En als zij een mooie en goede auto te koop hebben, dan willen ze er goud voor terug!

Je bent er zelf wel bij, maar toch.
Ik ben er niet zo moeilijk in, als het me niet bevalt, dan zeg ik take it, or leave it!
Komen we niet dichter bij elkaar, dan krijgen ze een hand van me, en vertrek ik weer!

En, ik kom er ook niet meer op terug, ze hoeven me echt niet meer te bellen met een beter bod.

Soms moet je gewoon echt geluk hebben.

Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.

Met vriendelijke groet,
Ad

Donferrow

Bericht door Donferrow » 23 jan 2017, 15:32

Dank voor jullie reactie's en meedenken... ik ga mij er eens heel goed in verdiepen en ook eens over de grens kijken op de diverse auto site's :duimen:
F11 Imperial Blau M-pakket, 20 inch

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”