Bericht
door AdE39 » 20 jan 2017, 13:45
Goede middag, allen
De BMW E39 525i Touring, met de M54B25 motor die ik bezit.
De BMW trekt onze caravan perfect.
Wij trekken met deze BMW een Fendt 510, met een opbouw lengte van 5,30 mtr.
Het totale gewicht van de Fendt is 1.600 kg.
Het is echt een hele vlotte combinatie met het rijden, en het optrekken.
Zet wel altijd de banden op een goede spanning, scheelt erg in de wrijving tussen de banden en het wegdek.
De Touring, de banden gaan op 2,6 Bar. Bandenmaat 225-50-16. Michelin
Bij de caravan gaan de banden op 3,5 Bar. De banden maat 225-65-15 C, banden dus voor een bedrijfswagen.
Het is een hele goede stabiele combinatie, zeker met de grote banden onder de caravan.
Ik heb er al vaker 120 km./h. mee gereden, uiteraard waar ik dat mag en kan.
Geen enkel probleem, maar enkel als het kan, en natuurlijk niet als er veel verkeer op de weg is.
Daarom rijden wij altijd in de nachtelijke uren, altijd heerlijk rustig op de wegen.
Zeker op de anders zo drukke wegen overdag, bij de bekende knelpunten in het buitenland.
Een V8 is natuurlijk een heel mooi stuk techniek, en een V8 geeft ook een erg mooie V8 sound, ik houd er wel van.
Maar de 525i vind ik heel goed presterend voor een caravan te trekken.
Een 530i zal zeker ook iets meer toe kunnen voegen, met het aantal paardjes meer.
De keuze, die zal men echt zelf moeten maken, welke auto en met welke motor we gaan kiezen.
Ik ben zeer tevreden met de 525i touring, die wij al 6 jaar in ons bezit hebben.
Succes, met het zoeken van de juiste BMW, het zal niet zo erg moeilijk zijn, om de juiste BMW te vinden.
Met vriendelijke groet,
Ad