E46 325ti compact rookt behoorlijk
-
Supertim1998
E46 325ti compact rookt behoorlijk
Hallo ik ben Tim en nieuw oo dit forum ik heb een BMW 325 ti uit 2002 nu ree ik van de week met mijn auto en begon op eens heel erg te roken echt een hele mist vlaag toen heb ik hem uitgezet en tuis op nieuw gestart deed hij het weer wat zou het kunnen zijn
Laatst gewijzigd door Supertim1998 op 21 feb 2017, 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: E46 325ti compact rookt behoorlijk
Kan van alles zijn.
Al onder de kap gekeken?
Ruik je zoetige geur, wordt je blok warm? Zou een koelvloeistof lekkage kunnen zijn.
Komt het specifiek uit de uitlaat?
Check al je vloeistoffen, etc.
Al onder de kap gekeken?
Ruik je zoetige geur, wordt je blok warm? Zou een koelvloeistof lekkage kunnen zijn.
Komt het specifiek uit de uitlaat?
Check al je vloeistoffen, etc.
-
Supertim1998
Ja het komt uit de uitlaat. Koelvloeistof staat op pijl alleen ik denk dat het olie is zo ruikt het en het oliepijl is ook gedaald ik rij wel kleine stukjes elke dag een km of 20 ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft
Wanneer is voor het laatst de carteronluchting vervangen? Als ik dit zo lees moet ik gelijk daaraan denken.
-
Supertim1998
Die is 4-2016 vervangen dus niet zo heel lang geleden
Moet wel blauwe rook geweest zijn dan als het olie is.
Wat is de kilometer stand? klinkt de motor zelf ook anders dan normaal? kan ook zomaar een klepseal zijn die het begeven heeft, of een zuigerveer die er geen zin meer in heeft.
Voor de zekerheid toch eerst maar je carterventilatie checken. Aangezien je korte stukken rijdt kan dit nogal snel fout gaan. zit er witte smurrie onder je oliedop of pijlstok?
Wat is de kilometer stand? klinkt de motor zelf ook anders dan normaal? kan ook zomaar een klepseal zijn die het begeven heeft, of een zuigerveer die er geen zin meer in heeft.
Voor de zekerheid toch eerst maar je carterventilatie checken. Aangezien je korte stukken rijdt kan dit nogal snel fout gaan. zit er witte smurrie onder je oliedop of pijlstok?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
Supertim1998
De moter klinkt het zelfde en hij heeft 195000km gelopen en er zit inderdaad een hoop mayonese onder de dop hoe kan ik het beste de carterontluchting controleren/ reinigen?
Ik verwacht dat er dan toch weer ergens iets met de carter ventilatie aan de hand is waardoor ie valse lucht aan zuigt, en waarschijnlijk olie het inlaatspruitstuk in stuurt.
Het meest ideale om het te controleren is om je inlaatspruitstuk eraf te pakken en alles na te lopen.
Daarnaast, ga zo nu en dan een keer een stukje rijden, die korte afstanden vinden deze motoren absoluut niet leuk.
Het meest ideale om het te controleren is om je inlaatspruitstuk eraf te pakken en alles na te lopen.
Daarnaast, ga zo nu en dan een keer een stukje rijden, die korte afstanden vinden deze motoren absoluut niet leuk.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
Je zou deze slang nog even los kunnen halen om te kijken of daar ook veel sludge inzit. Is dit het geval dan ben ik bang dat je carterontluchting weer gesneuveld is. Of inderdaad een lekker rondje rijden en kijken of de sludge afneemt. Als dit niet het geval is dan weet je genoeg.

Ik heb van het weekend mijn kleppendekselpakking vervangen ivm olielekkage op het spruitstuk. Het is even minder geweest, maar helaas nu wel weer terug. Dit heeft waarschijnlijk te maken gehad met het schoonmaken van het spruitstuk, blok en hitteschild waardoor het even duurde voordat de olie het spruitstuk weer raakt. Het komt uit de hoek van de lambasonde, en is vooral aanwezig na een stoplichtsprint.
Blok zag er onder het deksel nog goed uit, wel wat sludge in de slang die op de foto aangewezen wordt.
Kan dit ergens enig verband hebben met olielekkage?
Ik neem aan dat de lekkage zich niet bij het kleppendeksel meer bevind, dus het zou iets anders moeten zijn?..
Ik las veel over vacuum pomp, maar ik vermoed dat de 6 cilinder anders in elkaar zit, kan er niets over vinden nog de vacuümpomp achterop.
Betreft M54B25
Blok zag er onder het deksel nog goed uit, wel wat sludge in de slang die op de foto aangewezen wordt.
Kan dit ergens enig verband hebben met olielekkage?
Ik neem aan dat de lekkage zich niet bij het kleppendeksel meer bevind, dus het zou iets anders moeten zijn?..
Ik las veel over vacuum pomp, maar ik vermoed dat de 6 cilinder anders in elkaar zit, kan er niets over vinden nog de vacuümpomp achterop.
Betreft M54B25
-
Zeevang
Misschien die ree tussen de nieren, kunnen behoorlijk roken als ze tegen de motor aan komen