E36 320i sedan 1997 valt soms uit bij warme motor
-
JobE36amelink320i
E36 320i sedan 1997 valt soms uit bij warme motor
Hé allemaal,
Ik zit met een probleem
Betreft een Bmw e36 320i sedan 1997
Bij warme motor valt de auto af en toe uit en start dan ook pas weer na paar pogingen. En als je dna gaat rijden houd hij aardig in. Misschien op 5 cilinders? Hij schokt niet. Koud nooit problemen. Warm schommelt toerenteller ook af en toe. Wat kan dit zijn?
Carterventilatie?
Bobine?
Kruk/nok sensor?
Bougie?
Er gaan geen lampjes branden. En heb hem nog niet uitgelezen omdat je daarvoor zon 20 pins stekker nodig hebt. Waarschijnlijk morgen even doen
Probleem is dus dat die bij warme motor minder kracht levert, denk zelf oo 5 cilinders. Maar moet de bobines nog controleren
Alvast bedankt voor het reageren
Groetjes Job
Ik zit met een probleem
Betreft een Bmw e36 320i sedan 1997
Bij warme motor valt de auto af en toe uit en start dan ook pas weer na paar pogingen. En als je dna gaat rijden houd hij aardig in. Misschien op 5 cilinders? Hij schokt niet. Koud nooit problemen. Warm schommelt toerenteller ook af en toe. Wat kan dit zijn?
Carterventilatie?
Bobine?
Kruk/nok sensor?
Bougie?
Er gaan geen lampjes branden. En heb hem nog niet uitgelezen omdat je daarvoor zon 20 pins stekker nodig hebt. Waarschijnlijk morgen even doen
Probleem is dus dat die bij warme motor minder kracht levert, denk zelf oo 5 cilinders. Maar moet de bobines nog controleren
Alvast bedankt voor het reageren
Groetjes Job
Re: E36 320i sedan 1997 valt soms uit bij warme motor
Klinkt als een sensor, kan zowel nokkenas als krukas zijn, heb ze pas geleden beide gedaan, in mijn showroom topic kan je zien waarom
-
JobE36amelink320i
Maar Mikespek, gaan er dan geen motorstorings lampjes branden?
Nee, uitlezen komen ze wel naar boven, motorstorings lamp is niet aangesloten bij een e36 type 2 in Europa
-
JobE36amelink320i
Oké thanks! Laat morgen even weten of en welke fout codes er in zitten
- woutervandriel
LMM misschien nog, vaak met dit soort symptomen is het iets in de richting van de LMM, nokkenas- of krukassensor..
Als ie op 5 cilinders zou lopen zou je het wel merken, motor klinkt dan beroerd en begint aardig te vibreren omdat alles niet meer in balans is.
Het makkelijkste wat jij als allereerst zou kunnen checken is je luchtmassameter. mocht je bijvoorbeeld weer het probleem hebben dat ie niet start, trek de luchtmassameter even los en kijk of dat verschil maakt, ook met rijden. mocht dat nog niet het geval zijn zou je op zoek kunnen naar iemand die er tijdelijk een kan missen zodat je een werkende kan testen, of direct een nieuwe monteren (is altijd wel lekker).
Mocht dat het niet zijn, dan hoop ik dat je met uitlezen wat wijzer wordt (zou je sowieso al kunnen doen uiteraard voordat je de luchtmassameter checkt).
Het makkelijkste wat jij als allereerst zou kunnen checken is je luchtmassameter. mocht je bijvoorbeeld weer het probleem hebben dat ie niet start, trek de luchtmassameter even los en kijk of dat verschil maakt, ook met rijden. mocht dat nog niet het geval zijn zou je op zoek kunnen naar iemand die er tijdelijk een kan missen zodat je een werkende kan testen, of direct een nieuwe monteren (is altijd wel lekker).
Mocht dat het niet zijn, dan hoop ik dat je met uitlezen wat wijzer wordt (zou je sowieso al kunnen doen uiteraard voordat je de luchtmassameter checkt).
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
JobE36amelink320i
Thanks voor reageren!
Heb hem uitgelezen net en heb twee foutcodes
- code 83 krukaspostitie sensor
- code 8 luchtmassa- of luchtvolume meter
Wat kan ik hieruit concluderen? Allebei kapot?
Heb hem uitgelezen net en heb twee foutcodes
- code 83 krukaspostitie sensor
- code 8 luchtmassa- of luchtvolume meter
Wat kan ik hieruit concluderen? Allebei kapot?
Ik denk niet dat deze in contact staan met elkaar, ik zou dus concluderen dat deze beide aan vervanging toe zijn. maar verwacht vooral de luchtmassameter de boosdoener van het inhouden, en de krukaspositiesensor van het niet willen starten.
-
JobE36amelink320i
Oké nou niet echt blij
Orgineel massameter 435 euro
Initiatie massameter 150
Krukassensor 62
Duur grapje die massa meter
Kan imitatie ook?
Orgineel massameter 435 euro
Initiatie massameter 150
Krukassensor 62
Duur grapje die massa meter
Kan imitatie ook?
Immitatie is een optie, Maar kan vaak nadelig uitvallen.
Ooit op de X5 een LMM voor 50 euro geplaatst, motor liep behoorlijk beroerd en 3 dagen later stopte ook die LMM er weer mee..
In hoeverre dit een risico is bij de M50 durf ik dan weer niet te zeggen, kan natuurlijk net pech geweest zijn bij ons..
Bij Schmiedmann zie ik er een voor 145,-
http://www.schmiedmann.nl/nl/bmw-e36/11 ... 3621730033
Maar je hebt ze ook voor 76,-
https://www.auto-onderdelen24.nl/delphi/7909233
Ooit op de X5 een LMM voor 50 euro geplaatst, motor liep behoorlijk beroerd en 3 dagen later stopte ook die LMM er weer mee..
In hoeverre dit een risico is bij de M50 durf ik dan weer niet te zeggen, kan natuurlijk net pech geweest zijn bij ons..
Bij Schmiedmann zie ik er een voor 145,-
http://www.schmiedmann.nl/nl/bmw-e36/11 ... 3621730033
Maar je hebt ze ook voor 76,-
https://www.auto-onderdelen24.nl/delphi/7909233
-
JobE36amelink320i
1ste probleem ondekt - stationair regel slang was gescheurd en zoog valse lucht.
Nu eerst maar weer is een stukje rijden kijken of het probleem weer komt
Met sensoren heb ik slechte ervaringen met imitatie, zou zelf kw imitatie alleen vdo of siemens nemen (dit is zelfde merk als orgineel)
Lmm kan komen door die scheur van die slang.
Uitvallen komt door je krukas sensor, doe voorzichtig met de stekker wisselen, niet teveel aan je nokkenassensor kabel zitten anders mag je die ook vervangen.
Mijn krukas sensor kwam uit Duitsland 50 euro voor een vdo.
Lmm kan komen door die scheur van die slang.
Uitvallen komt door je krukas sensor, doe voorzichtig met de stekker wisselen, niet teveel aan je nokkenassensor kabel zitten anders mag je die ook vervangen.
Mijn krukas sensor kwam uit Duitsland 50 euro voor een vdo.
Dit veroorzaakt en het niet starten en het niet stationair blijven lopen, het inhouden zal luchtmassameter zijn gok ik!JobE36amelink320i schreef:1ste probleem ondekt - stationair regel slang was gescheurd en zoog valse lucht.