abs/dsc storing E46 xd

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Purm

abs/dsc storing E46 xd

Bericht door Purm » 21 jul 2017, 10:19

http://i1250.photobucket.com/albums/hh5 ... bdou0z.jpg

vriendin appte deze foto net...straks ff uitlezen als ze thuis is van werk...hoop op abs sensor
bij haar vorige touring ook in vakantie tijd maar dan midden in spanje dezelfde melding alleen uitroepteken was toenrood, gewoon 3500 km probleemloos mee doorgereden (al rijd dat niet lekker zo ver en met kerstboom op dashboard) tot thuis bleek sensor te zijn.

en ja km stand is hoog maar is ook een diesel he ;-) afgelopen jaren 14000 in onderhoud waarvan wij kleine 4000 dus geen bagger bak hoor :W

Maar is natuurlijk weer een andere dsc sensortje als de gewone, 4 wielaangedreven heeft weer een aparte zoals verwacht :gek: zoals heel veel onderdelen die anders zijn, dus helaas weinig handel in dus heel goed zoeken voor billiger
Gelukkig gaan we volgende week met klm naar spanje anders zat ik nu wel weer beetje met de stress als we met die auto hadden gegaan :bang:
Laatst gewijzigd door Purm op 21 jul 2017, 16:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Dutchie
Contacteer:

Re: abs/dsc storing E46 xd

Bericht door Dutchie » 21 jul 2017, 12:21

Photobucket laat de foto helaas niet zien.

Maar vaak is dit inderdaad een snelheidssensor, of de sporing klopt niet (maar dat gebeurt niet zomaar), of je moet toevallig verschillende maat velgen voor en achter hebben waardoor de omtrek niet klopt, dan gaat het systeem ook over de zeik.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Purm

Bericht door Purm » 21 jul 2017, 12:51

tis zomaar aangegaan niet nadat er iets gewijzigd aan banden of velgen oid, of hard remmen (had ik nog gevraagd aan haar)

en ze belt me net dat ze weg rijd en dat ze uit zijn...maarja ik denk dan dat ze niet voor niks zijn aangegaan, ff uitlezen of er iets in geheugen staat straks. Miss dat er een sensor aan begeven is maar nog niet defect is.

google op photobucket dat je er voor moet dokken sindskort als je ze op andere site wil zien...?
Zie je via linkje wel?
PhotoBucket vraagt gebruikers 400 dollar per jaar ter vergoeding van het hosten van afbeeldingen die embedded worden op andere websites. Betalen gebruikers dat niet, dan kunnen ze hun afbeeldingen alleen nog op de site van PhotoBucket zelf bekijken.
iig foto is dashboard met alleen oranje dcs, abs en brake lichtjes aan

Dutchie
Contacteer:

Bericht door Dutchie » 21 jul 2017, 15:06

Ik ken de storing, heb ze ook al vaker gehad (2x kapotte sensor, en eenmaal door een foute sporing na ongeluk), Dat ze vanzelf uit gaan is wel weer vreemd, normaal verdwijnt zo'n storing niet vanzelf.

Even uitlezen inderdaad.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Purm

Bericht door Purm » 21 jul 2017, 16:03

Daarna ook niet meer aangesprongen
Heb het uitgelezen, in abs deel 1 foutcode: 75 [117] Permanent brake light switch
maar wit blokje? ervoor, geen rood (aanwezige fout) of geel (niet aanwezig) blokje ervoor.

http://i1250.photobucket.com/albums/hh5 ... 1agoai.jpg

is dat de remlichtschakelaar bij rempedaal? maarja dat zal wel niet de lampjes hebben aangedaan, aangezien ze nu uit zijn.
Remlichten werken gewoon...maar mochten die niet werken door die remschakelaar geeft dat toch geen storing op dashboard of wel?

Als er echt iets in abs systeem is dan moet het blijven branden lijkt mij, of zoals dacht een sensor die slecht wordt maar nog niet helemaal defect is? of moet die storing dan sowieso blijven staan?

Overigens de andere keren dat abs sensor kapot was met een e36 en andere e46 ook die 3 lampjes maar was het rem lampje rood ipv oranje...voor zover dat iets uitmaakt?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”