[e61] Retrofit Combox , aux kabels

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
montana81

[e61] Retrofit Combox , aux kabels

Bericht door montana81 » 28 aug 2017, 21:47

Hallo Mensen,

Ik ben van plan een Combox te monteren in mijn e61 van 2009 met CIC en ( M ) ULF. Nu heb ik gezien dat er meerdere zijn die een combox achteraf gemonteerd hebben dus er is ervaring hier.

Ik heb de schema's uitgeplozen en een adapter kabel gemaakt voor de ombouw.

Nu liep ik in de schema's tegen iets aan wat jullie ook vast mee gemaakt hebben. In de oude situatie lopen de AUX kabels naar de CIC. Volgens het schema waar de combox uit komt zouden de AUX kabels naar de combox moeten gaan lopen. Is het perse nodig dat deze via de combox moeten lopen? Ik wil uiteraard ook een USB aansluiting maken in mijn middenconsole zodat ik ook BMW apps kan gaan gebruiken.

Tevens zou natuurlijk alles gecodeerd moeten worden. Ik kan dat zelf niet en besteed dit graag uit aan iemand die hier ervaring mee heeft en dat voor mij wil doen ( tegen vergoeding uiteraard )

Ik hoor graag van jullie.

Tony

Source

Re: [e61] Retrofit Combox , aux kabels

Bericht door Source » 28 aug 2017, 22:09

Is wel het netste om het zo aan te leggen maar loopt de aux kabel nu niet naar je (m) ulf?

Voor het coderen zie het codeer topic.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

montana81

Re: [e61] Retrofit Combox , aux kabels

Bericht door montana81 » 29 sep 2017, 18:58

Inmiddels ben ik aan het stoeien geweest. ULF gedemonteerd Combox erin, adapter kabel erop. Indien ik contact maak gaat de most branden in de combox, hieruit concludeer ik dat de voedingen correct zijn. Ik dacht ik zal eens even kijken of ik kan bellen, mijn CIC is nog niet gecodeerd op de combox, maar dat werkt dus niet. Had ik eigenlijk wel verwacht...

Klopt het dat bellen niet mogelijk is nu de combox gemonteerd zit?!

Gr Tony

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”