kapot licht aanduiding dashboard blijft branden.
kapot licht aanduiding dashboard blijft branden.
Hallo,
Sinds enkele dagen blijft kapot licht aanduiding op het dashboard branden, in het begin ging de aanduiding wel eens uit
Maar de laatste dagen blijft het branden, de auto geeft aan dat het stadslicht kapot is, wat niet het geval is.
Zelfs als ik de auto centraal afsluit blijft het stadslicht voor een paar minuten branden, om volgens uit te gaan.
Het is heel irritant want er is geen lampje stuk.
Kabelbreuk is het ook niet, eigenlijk geen idee wat het wel kan zijn.
Het gaat om een E46 2 liter uit 2004.
Groet,
Ben.
Sinds enkele dagen blijft kapot licht aanduiding op het dashboard branden, in het begin ging de aanduiding wel eens uit
Maar de laatste dagen blijft het branden, de auto geeft aan dat het stadslicht kapot is, wat niet het geval is.
Zelfs als ik de auto centraal afsluit blijft het stadslicht voor een paar minuten branden, om volgens uit te gaan.
Het is heel irritant want er is geen lampje stuk.
Kabelbreuk is het ook niet, eigenlijk geen idee wat het wel kan zijn.
Het gaat om een E46 2 liter uit 2004.
Groet,
Ben.
Re: kapot licht aanduiding dashboard blijft branden.
Het zijn toch geen led lampjes die er inzitten in je stadslicht. Zo ja dan zou het mogelijk nog kunnen zijn dat deze niet voldoende weerstand bieden waardoor de auto het ziet als een defect licht.
Zijn het normale gloeilampjes dan zouden de contacten mogelijk geoxideerd kunnen zijn waardoor er teveel weerstand gemeten wordt en dat als een fout gezien wordt.
Zijn het normale gloeilampjes dan zouden de contacten mogelijk geoxideerd kunnen zijn waardoor er teveel weerstand gemeten wordt en dat als een fout gezien wordt.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Er wordt een klein stroompje door de lampjes gestuurd ter controle. Een beetje overgangsweerstand kan dan al vervelende effecten hebben.
Wat wel eens wil helpen is het lampje uit de fitting te halen en weer terug te plaatsen.
LED lampjes plaatsen hebben ook dit effect, maar daar wordt niet over gesproken door de vraagsteller.
Succes,
Rob
Wat wel eens wil helpen is het lampje uit de fitting te halen en weer terug te plaatsen.
LED lampjes plaatsen hebben ook dit effect, maar daar wordt niet over gesproken door de vraagsteller.
Succes,
Rob
Hallo Rob,
Dankjewel voor je antwoord, het zijn gewone lampjes geen led.
Ik ga er mee aan de gang.
Bedankt voor feedback.
Groet,
Ben.
Dankjewel voor je antwoord, het zijn gewone lampjes geen led.
Ik ga er mee aan de gang.
Bedankt voor feedback.
Groet,
Ben.
Het zijn inderdaad led lampjes. Ik dacht dat ik het gerepareerd had. Maar helaas het blijft branden.
Heeft iemand nog zo'n onderdeel liggen ?
Heeft iemand nog zo'n onderdeel liggen ?
-
Purm
wat had je gerepareerd? wat bedoel je met onderdeel? canbus werstand?
haal nieuwe t10 gloeilampjes of t10 led met canbus.
haal nieuwe t10 gloeilampjes of t10 led met canbus.
Oké, ik had een BMW dealer gebeld met de vraag of het led lampje ook los te bestellen was, de dealer zij nee ,wel met een complete koplamp unit
Ik had speling in het houdertje van het ledlampje, ik dacht dat ik dat gerepareerd had omdat het lampje een lange tijd uit bleef ,wat na een paar dagen niet het geval was.
Maar als de lampjes zo heten is het zoeken stukken eenvoudiger.
Groet,
Ben.
Ik had speling in het houdertje van het ledlampje, ik dacht dat ik dat gerepareerd had omdat het lampje een lange tijd uit bleef ,wat na een paar dagen niet het geval was.
Maar als de lampjes zo heten is het zoeken stukken eenvoudiger.
Groet,
Ben.
-
Purm
die zijn gek bij die dealer...neem aan dat je dat ook zegt door de telefoon tegen zo een mafkees van zo'n dealer
Als je het onderdeelnr. (nr.2 op het schema) op bijv.
eBay zoekt dan vind je er genoeg. http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=63_0472
eBay zoekt dan vind je er genoeg. http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=63_0472