Xenon vs Led cree Lights
Xenon vs Led cree Lights
Hallo,
vraag betreft of wel mag of niet.
Xenon lampen mogen volgens mij niet voor Apk mits je hoogte verstel en sproeier hebt.
Hoe zit dat met Led lampen? deze zijn zonder ballast, maar geven wel 6000lm / 33watt.
vraag betreft of wel mag of niet.
Xenon lampen mogen volgens mij niet voor Apk mits je hoogte verstel en sproeier hebt.
Hoe zit dat met Led lampen? deze zijn zonder ballast, maar geven wel 6000lm / 33watt.
Re: Xenon vs Led cree Lights
Beetje late reactie, maar xenon mag zeker wel, mits het lichtbeeld geen afwijkingen heeft, lees strooilicht!
Koplampsproeiers is verledentijd
En ik zou er niet meer dan 6000k lampen in doen, kleur moet wit zijn, met klein beetje blauw is geen probleem, heb zelf 5000K is gewoon helder wit
Koplampsproeiers is verledentijd
En ik zou er niet meer dan 6000k lampen in doen, kleur moet wit zijn, met klein beetje blauw is geen probleem, heb zelf 5000K is gewoon helder wit
BMW E46 320i old car
BMW E81 118i new car You Only Live Once, Enjoy!
BMW E81 118i new car You Only Live Once, Enjoy!
Klopt. Koplamp sproeiers verplichting is er al jaren af!
Verder is het strooilicht wel een punt van kritiek, sommige hele oude glas koplampen doen het heel erg goed met xenon, dat is nauwlijks hinderlijk. Maar vele Golfjes 4 met xenon is echt een drama. Vreselijk veel strooilicht...
Verder is het strooilicht wel een punt van kritiek, sommige hele oude glas koplampen doen het heel erg goed met xenon, dat is nauwlijks hinderlijk. Maar vele Golfjes 4 met xenon is echt een drama. Vreselijk veel strooilicht...
Ik heb LED op mijn motor geinstalleerd en geeft een goed lichtbeeld, gewoon in de standaard koplampunit (halogeen). Maar wel een grote bak helder licht. Nou zitten daar van die koelribben op de achterkant, iemand ervaring hoe dit in/om te bouwen bij een e87, aangezien de kap aan de achterkant te weinig ruimte hiervoor laat. De vorige eigenaar had er Xenon in gebouwd en dit gaf volgens mijn garagist ook al een goed lichtbeeld, dus denk dat dit met LED ook wel goed zit..
Toevallig van de week ook LED lampen besteld voor mijn E81 ipv die ouderwetse halogeen verlichting ik zal even een fotootje plaatsen zodra het binnen is en erop zit!
-
Heeft iemand ervaring met LED in een koplamp met projectors? Ik heb op mijn X5 (2006) geen xenon maar wel projectoren. Ik vraag me af of dit goed gaat met de warmte die van de led lampen afkomen.
Ik heb ze inmiddels geplaatst in mijn E81 en het lichtbeeld is prima. Ik denk dat het het lichtbeeld extra strak word in een auto met projector koplampen. Nu in de winter heb ik helemaal geen last van te warme lampen hoe dit in de zomer zal zijn kan ik helaas nog niet zeggen aangezien ze pas net geplaatst zijn.
Welke vorm heeft de koeling? Bij mij paste die gekocht had er namelijk niet in omdat de koeling te ver uit stak om de kap er nog op te krijgen..jumperjvd schreef:Toevallig van de week ook LED lampen besteld voor mijn E81 ipv die ouderwetse halogeen verlichting ik zal even een fotootje plaatsen zodra het binnen is en erop zit!
Hij lijkt heel erg op deze dus wel een dikke achter kant, mijn 1 serie heeft harde kunststof kappen en paste er prima overheen zonder een gat o.i.d. te zagen.
Gr,
-
Ik ga denk ik toch niet voor LED, las ergens op internet dat het juist geen goed lichtbeeld geeft(LED lamp geeft maar 1 kant licht op, halogeen en xenon rondom). Nu eens kijken naar een goede xenon set, waar ik niet al te vaak de lamp van hoef te vervangen!koertplert schreef:Heeft iemand ervaring met LED in een koplamp met projectors? Ik heb op mijn X5 (2006) geen xenon maar wel projectoren. Ik vraag me af of dit goed gaat met de warmte die van de led lampen afkomen.
Zo hoor je telkens weer andere verhalen. Ik heb op mijn motor LED en die geven een heel goed beeld. De makers (stonden op de motorbeurs, apart van verkoper) vertelde juist dat bij het ontwerpen van die specifieke lamp ze de halogeen-lamp hadden 'nagebootst' door het lichtpunt op hetzelfde punt in de lamp te centreren. Deze geeft aan twee kanten licht en heeft een spiegeltje aan de bovenkant, zoals ook de H4 halogeen zodat je dimlicht alleen de onderkant van de reflector/behuizing beschijnt. H7 is sowieso anders opgebouwd.
Anyhoe... @ Jumper: goed om te weten dat zulke lampen passen! Waar heb je ze vandaan? En heb je een foto van het lichtbeeld/auto met lampen aan??
Anyhoe... @ Jumper: goed om te weten dat zulke lampen passen! Waar heb je ze vandaan? En heb je een foto van het lichtbeeld/auto met lampen aan??
-
Ook met een projector?
https://www.aliexpress.com/item/Oslamp- ... 0.0.xeaLaR
dat is een linkje van de leds die ik gemonteerd heb.
mocht je canbus hebben kan je losse canbus dingen erbij kopen.
dat is een linkje van de leds die ik gemonteerd heb.
mocht je canbus hebben kan je losse canbus dingen erbij kopen.
@ Jumper: heb je een foto van het werkende geheel?? Ben heel benieuwd! Zie wel dat je een 3 serie hebt, ik weet niet of de koplamp-units (en de kap achter) hetzelfde zijn, ik denk het niet..
Zijn er nog andere 1ers met LED??
Zijn er nog andere 1ers met LED??
De 3 serie is inmiddels de deur uit en ze zitten nu in een E81 met halogeen koplampen
Ik heb zelf geen foto van het lichtbeeld ( lastig te fotograferen) en niet echt een vlakke muur waar op ik kan schijnen en ik gebruik de auto bijna nooit dus kom ook niet echt vaak in een situatie.
Ik heb zelf geen foto van het lichtbeeld ( lastig te fotograferen) en niet echt een vlakke muur waar op ik kan schijnen en ik gebruik de auto bijna nooit dus kom ook niet echt vaak in een situatie.