Ombouwen sportstoelen naar comfort.
Ombouwen sportstoelen naar comfort.
Hallo,
Hoeveel werk is het om van vol elektrische sportstoelen, naar comfort stoelen te gaan?
Iemand dit eerder gedaan? En of is dit plug and play?
Werkt dan ook alles zoals het hoort verstelling,memory,verwarming?
Ben benieud!
Hoeveel werk is het om van vol elektrische sportstoelen, naar comfort stoelen te gaan?
Iemand dit eerder gedaan? En of is dit plug and play?
Werkt dan ook alles zoals het hoort verstelling,memory,verwarming?
Ben benieud!
BMW E61 535D carbonschwarz
Re: Ombouwen sportstoelen naar comfort.
Beste Jos, jij heb dus ook memory op je sportstoelen zitten? Zit er verwarming in beiden stoelen? Op https://www.newtis.info/ kun je alle schema's vinden. Zelf heb ik van normaal naar sportstoelen met stoelverwarming ingebouwd - beiden half elektrisch -> 2 extra draden LIN BUS naar de KGM module moeten trekken. Ook heb ik de optie toegevoegd met NCS Expert in de FA string. Er zit ook wat verschil in de bouwjaren van de stoelen; laatste jaren hebben de voorstoelen actieve hoofdsteunen. Even kijken wat voor interieur je nu precies erin hebt zitten en wat het nw interieur is.
als je op dit moment sportstoelen met verwarming + memory hebt, dan is het plug en play.
als de comfortstoelen ook ventilatie hebben, dan moet je wel een paneeltje hebben waar dat knopje voor ventilatie op zit. (paneeltje onder de dvd-speler waar knopjes voor stoelverwarming, pdc, dtc etc zitten)
als de comfortstoelen ook ventilatie hebben, dan moet je wel een paneeltje hebben waar dat knopje voor ventilatie op zit. (paneeltje onder de dvd-speler waar knopjes voor stoelverwarming, pdc, dtc etc zitten)
kenza750
dus ik kan de stoelen zo monteren aansluiten en dan zou alles moeten werken zoals het hoort?
de koeling hoef ik dan alleen ander paneeltje te kopen of ook meer te doen?
de betreffende set verkeerd wel zonder computers is dit een probleem?
dus ik kan de stoelen zo monteren aansluiten en dan zou alles moeten werken zoals het hoort?
de koeling hoef ik dan alleen ander paneeltje te kopen of ook meer te doen?
de betreffende set verkeerd wel zonder computers is dit een probleem?
Je zou volgens mij de computers van je eigen stoelen kunnen gebruiken.
Zit er ventilatie in de stoelen dan?
Ik was toevallig laatst ook bij een set comfortstoelen wezen kijken (Dparts), maar heb besloten ze niet te nemen omdat er geen computers bij zaten. Ik heb alleen memory op de bestuurdersstoel waardoor ik dus maar 1 computer heb.
Waar je ook rekening mee moet houden is dat je je huidige sportstoelen bijna niet verkocht gaat krijgen als je er geen computers bij hebt. Een stoelcomputer kost (gebruikt) gauw 100,- pst en daar komen ook nog de stoelverwarmingsmodules bij.
Zit er ventilatie in de stoelen dan?
Ik was toevallig laatst ook bij een set comfortstoelen wezen kijken (Dparts), maar heb besloten ze niet te nemen omdat er geen computers bij zaten. Ik heb alleen memory op de bestuurdersstoel waardoor ik dus maar 1 computer heb.
Waar je ook rekening mee moet houden is dat je je huidige sportstoelen bijna niet verkocht gaat krijgen als je er geen computers bij hebt. Een stoelcomputer kost (gebruikt) gauw 100,- pst en daar komen ook nog de stoelverwarmingsmodules bij.
Die set stoelen zag ik ook staan dus beter laten staan zeg zeg jij?
Ik ben 2x wezen kijken omdat ik twijfelde. Uiteindelijk om de volgende redenen van afgezien (kijk zelf maar of dat voor jou ook geldt):
- geen stoelcomputers; zie bovenstaande verhaal. Zijn duur en moeilijk aan te komen
- 1 bedieningsknop van de bijrijdersstoel was afgebroken. Kost je dus een nieuw paneeltje (met die memory knopjes etc). Had er 1 gevonden via onderdelenlijn maar kost ook 75,-
- leder zag er redelijk uit, maar het is nappa met delen “skin” patroon. Als je nu Dakota leer hebt (zoals ik) dan moet je alles vervangen incl deurpanelen omdat het ledermotief niet matcht.
- achterdeurpanelen zijn bedoeld voor zonnerollo’s. Die rollo’s missen dus als je die niet hebt moet je ze ook weer gaan zoeken. Tweedehands vragen ze ook snel 150 voor een setje maar zijn zeer lastig te vinden.
Al met al kwam er voor mij al snel bijna 500,- aan onderdelen bij!
- geen stoelcomputers; zie bovenstaande verhaal. Zijn duur en moeilijk aan te komen
- 1 bedieningsknop van de bijrijdersstoel was afgebroken. Kost je dus een nieuw paneeltje (met die memory knopjes etc). Had er 1 gevonden via onderdelenlijn maar kost ook 75,-
- leder zag er redelijk uit, maar het is nappa met delen “skin” patroon. Als je nu Dakota leer hebt (zoals ik) dan moet je alles vervangen incl deurpanelen omdat het ledermotief niet matcht.
- achterdeurpanelen zijn bedoeld voor zonnerollo’s. Die rollo’s missen dus als je die niet hebt moet je ze ook weer gaan zoeken. Tweedehands vragen ze ook snel 150 voor een setje maar zijn zeer lastig te vinden.
Al met al kwam er voor mij al snel bijna 500,- aan onderdelen bij!
Dan weet ik voldoende en laat ik de sportstoelen we zitten!
- jwbakkenes
Hoi Jos, welkom hier. Ben wel benieuwd naar je E61, kon nergens een voorstel topic vinden namelijk.
Ik heb nog 2 zonneschermen liggen voor de kleine raampjes in de achterportieren.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
nogmaals: 2004 en 2009 stoelen zijn niet plug en play....goed opletten