parrot MKI aansluiten op E91 met ccc scherm/idrive

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
HennieH

parrot MKI aansluiten op E91 met ccc scherm/idrive

Bericht door HennieH » 10 okt 2018, 15:52

Hoi allemaal,

Via, via ,via heb ik ene parrot MKI 9000 goedkoop kunnen kopen. Nou zit daar een kabel bij die voor een Volvo blijkt te zijn. Logisch dat die niet op mijn cd/dvd module past. Nu ben ik al uren, dagen en weken mezelf aan het verdiepen in welke kabel ik nu nodig heb. Maar daarvoor moet ik weten welke radiosysteem in heb.
Maar dat krijg ik niet helemaal duidelijk. Ergens lees ik dat je met een ccc scherm automatisch een top HiFi Logic 7 systeem heb. Ik heb een cd/dvd module. Hierom heb ik Parrot gebeld en zij geven aan dat hier geen aansluitkabel voor is. Dit lijkt me echter weer heel sterk. Vandaar mijn vraag aan jullie.

Mijn eerste vraag is dus:
Kan iemand mij een nummer van een iso2car(???) nummer kan geven waardoor het allemaal werkt.
Vraag 2:
Moet ik die dan achter de radio verbinden of ergens achter in de kofferbak???
Vraag 3:
Heb ik dan ook nog iets extra nodig om de PArrot Unika weer hierop aan te sluiten?

Mijn dank zou echt enorm zijn!!!

Quadrantz

Re: parrot MKI aansluiten op E91 met ccc scherm/idrive

Bericht door Quadrantz » 10 okt 2018, 20:57

Met een CCC systeem heb je niet automatisch een top HIFI Logic 7 systeem, was het maar waar ;).

CCC systeem is verdeeld in 2 opties:
- Business --> klein scherm met pijltjes NAVI
- Professionial --> groot scherm met kaart NAVI

Qua audio heb je 3 opties (tenminste bij de E6x en ik denk ook voor de E9x):
- Standaard audio
- Hifi
- Logic 7

In m'n vorige auto (E46 facelift) heb ook een MKI (9200 dacht ik) + Unika laten inbouwen, werkte perfect! Via knopjes op het stuur kon ik alles bedienen :).

Ik kan je helaas niet helpen hoe deze op de CCC aangesloten moet worden maar dit moet mijn inziens wel mogelijk zijn. Op mijn CCC systeem zit ook een apparaat aangesloten waarbij ik kan switchen tussen iDrive en entertainment systeem voor schermpjes in hoofdsteunen.

Heb je de CCC al los gehad? Welke aansluitingen heb je allemaal? Fototje wellicht :duim:

HennieH

Bericht door HennieH » 11 okt 2018, 15:39

Wow Quadrantz,

Alvast enorm bedankt voor je sneller reactie.
Ik ben al weer een stuk wijzer. Ik heb de cd/dvd speler enkele weken geleden er wel al uit gehaald en heb toen ook maar meteen foto's genomen. De foto's kan ik echter niet uploaden merk ik nu. Het programma geeft aan dat de bijlagenquota al is bereikt.

Maar ik heb een groot scherm met navigatie en pijltjes. Dat is dus een proffesional. Dit komt ook overeen wat er op de voorkant staat. Namelijk "BMW navigation Proffesional".

Helaas kan ik de foto's niet uploaden. Ga even uitzoeken hoe dit kan...

Gelukt!
Nogmaals alvast bedankt Quadrantz...
Laatst gewijzigd door Leen op 18 feb 2020, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende link(s) verwijderd.

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 12 okt 2018, 14:35

Dan heb je idd de CCC Professional :).

Oefff ik kan je helaas niet verder helpen want heb toen ook niet gezien hoe de Unika is ingebouwd bij mij...

Komt de aansluitkabel van de Unika helemaal niet overeen met een aansluiting hierboven?

Wellicht kan iemand anders je hier nog helpen....maar de meeste gebruiken volgens mij de originele carkit (module) of een Dension icm de CCC.

Succes ermee :duim:

HennieH

Bericht door HennieH » 12 okt 2018, 14:46

Het zou mooi zijn als iemand mij kon vertellen welke ISO2car kabel ik nodig heb, maar je hebt me al enorm geholpen.
Als ik je goed begrijp had jij ook een professional en had jij ook de Parrot MKI daarop aangesloten? Dat zou dus betekenen dat het in ieder geval wel mogelijk is....

Thanx voor de moeite!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”