Ik verdacht eerst de EGR thermostaat daar die dingen veel te snel stuk gaan. Dus dus maar vervangen, maar helaas, er leek wat verbetering te zijn maar lang niet zoals ik hem gewoon ben. Kwam nauwelijk boven de 70°C.
Met de winter in aantocht kon ik dit niet zo laten en gisteren de hoofdthermostaat nogmaals vervangen.
Zoals je kan zien op de foto's is het duidelijk dat hij niet niet in orde was. Wagen bereikt nu terug heel mooi 90°C.
Heb ondertussen een collectie van 4 thermostaten, allemaal met een iets andere constructie. Ik heb er ook getest op openingstemperatuur, dit blijkt toch een probleem te zijn, zelfs bij een nieuwe. Daarom besloten de oude die met het lek opnieuw te monteren met de betere dichtingen van de nieuwe die ik ondertussen besteld had.
Heb dit gemeld bij mister auto, een thermostaat hoort toch veel langer mee te gaan. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Ik ook iedereen aanraden met een 6cyl diesel, test die Thermostaat op openingstemp voor je hem monteert. Blijkt lang niet altijd die 88°C te zijn zoals aangegeven op de Thermostaat.



