Remblokken aan vervanging toe .misschien gelijk handrem meenemen?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Tugba

Remblokken aan vervanging toe .misschien gelijk handrem meenemen?

Bericht door Tugba » 24 mar 2019, 11:13

Goedemorgen Tugba uit Haarlem hier.

Mijn remmen piepen ,gekeken naar de remblokken achter ze hebben nog een mm of 2 (of minder) . Daarnaast span ik mijn handrem zoms aan maar het reageert totaal niet .
Nu heb ik keramische blokken van ATE in huis gehaald om zo verdere kosten te dempen en ben van plan ze zelf te monteren.
Kan iemand me adviseren of ik gelijk de handrem moet mee vervangen of afstellen ? Wat is wijsheid ?

Ps mijn idrive geeft dus aan dat het op de brug moet vanwege de blokken. Zal de handrem het weer doen als ik ze vervangen heb of is het een probleem los van de blokken.

BMW bj 2005 320d

Daytonawim

Re: Remblokken aan vervanging toe .misschien gelijk handrem meenemen?

Bericht door Daytonawim » 24 mar 2019, 12:54

Volgens mij zijn je blokken voor het remmen en heb je ook remvoeringen voor de handrem.

Dat hoeft niet op de brug, krik er onder met een bokje aan elke kant voor de veiligheid dan kan je er wel bij.

Voor de voeringen moet de schijf er wel af, dan moet je meestal de stelmoer van de voeringen terug draaien door een gat waar de wielbouten in gaan.

Als je aan beide zijde de nieuwe voeringen gemonteerd hebt, handrem 3 klikjes aantrekken en de stelmoeten zo ver verdraaien dat de schijf vast zit, dan handrem ontgrendelen en kijken of de schijven geheel vrijkomen. Ter controle nog een keer 3nklikjes aantrekken en kijken of de schijven vast zitten. Dan zou het goed moeten zijn.

Ook de schijf even bekijken, kan zijn dat deze ook behoorlijk zijn gesleten ( zie je vaak aan een opstaande rand aan de rand van de schijf)
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986

Tugba

Re: Remblokken aan vervanging toe .misschien gelijk handrem meenemen?

Bericht door Tugba » 24 mar 2019, 14:30

Hartstikke bedankt voor een duidelijk en uitgebreid antwoord ik ga hiermee aan de slag ☝️👍

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”