Knipperlicht probleem

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
KscE92

Knipperlicht probleem

Bericht door KscE92 » 20 apr 2019, 11:12

Goedemiddag,

Sinds kort ben ik in bezit van een E92 coupe 330D uit 2007.

Ik heb de auto enkele weken geleden in de buurt van Venetië gekocht en in één ruk naar huis gereden, geweldige auto!

Enkel heb ik sinds vorige week een probleem met de knipperlichten en na mezelf rot gezocht te hebben op internet (zonder succes) hoop ik hier het antwoord te vinden.

Geen enkel van mijn knipperlichten werkt nog en het knipperlicht geluid is twee keer zo snel als normaal. Soms als je de knipperlichten voor het eerst gebruikt werken ze heel even maar daarna stoppen ze ermee en gaat het knipperlicht geluid weer twee keer zo snel.
Ook krijg ik de melding in m’n dashboard dat er een knipperlicht stuk is.

Ikzelf dacht dat het misschien aan het relais lag maar ik las hier en daar dat er geen knipperlicht relais aanwezig is?

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, alvast bedankt!

Gr, Kevin

Vespaman

Re: Knipperlicht probleem

Bericht door Vespaman » 22 apr 2019, 16:10

Denk dat het inderdaad een lampje is wat stuk is. Probeer ze allemaal eens een keer te vervangen, stuk voor stuk. Kan zijn dat het lampje wat stuk is soms nog wel contact maakt, waardoor hij het soms wel doet...

ehombie

Bericht door ehombie » 23 apr 2019, 10:10

Zit er geen aftermarket zijknipperlichten in met led...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Chris0986

Bericht door Chris0986 » 22 jun 2019, 09:21

aftermarket kan inderdaad een probleem zijn, een ander ding is dat de e90 standaard led modules heeft, welke in geval van defect ook sluiting zouden kunnen veroorzaken. In geval van sluiting zal de computer de lichten aansturen, vervolgens het te hoge stroomverbruik registreren, en vervolgens de groep uitschakelen(en ik vermoed dus alle knipperlichten) en zeggen dat er iets stuk is....
laat even weten als je meer weet.
sinds mijn auto meer vermogen heeft, is het verkeer nog langzamer geworden...
e46 330d 2000
e46 330xd 2001
e90 330xd 2010

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”