530i Einddemper klep zit vast
-
beamert530i
530i Einddemper klep zit vast
Hallo allemaal,
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een pre-lci E61 530i uit 2007. Nou ben ik al lezend op het internet erachter gekomen dat er een klep wordt aangestuurd op vacuum-druk in de einddemper. Deze zou standaard open moeten staan en door de vacuumpomp dicht worden getrokken bij de koude start. Vervolgens moet hij dan open gaan boven de 3000rpm of in sportstand. Echter staat mijn klep altijd dicht. Of de auto nou uit staat of net gestart is, de klep is dicht.
Ik heb iemand de auto stilstaand naar 5000rpm laten gaan met een warme motor; klep dicht. Vervolgens de automaat in sport gezet; klep dicht. Motor weer uitgezet; klep dicht.
Weet iemand hoe dit zou kunnen en of het zin heeft om de Golf T mod uit te voeren om dit op te lossen?
Alvast bedankt!
Groet,
Jeroen
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een pre-lci E61 530i uit 2007. Nou ben ik al lezend op het internet erachter gekomen dat er een klep wordt aangestuurd op vacuum-druk in de einddemper. Deze zou standaard open moeten staan en door de vacuumpomp dicht worden getrokken bij de koude start. Vervolgens moet hij dan open gaan boven de 3000rpm of in sportstand. Echter staat mijn klep altijd dicht. Of de auto nou uit staat of net gestart is, de klep is dicht.
Ik heb iemand de auto stilstaand naar 5000rpm laten gaan met een warme motor; klep dicht. Vervolgens de automaat in sport gezet; klep dicht. Motor weer uitgezet; klep dicht.
Weet iemand hoe dit zou kunnen en of het zin heeft om de Golf T mod uit te voeren om dit op te lossen?
Alvast bedankt!
Groet,
Jeroen
Re: 530i Einddemper klep zit vast
Uitlaat nog origineel? Heb je zelf ook fysiek gekeken of daar uberhaupt een klep zit met een vacuumslang?
Naar mijn weten zit die er niet...of het moet optioneel zijn of je hebt aftermarket spul erop?
Ik weet wat je bedoeld....maar die zit in de (nieuwere f reeks) en/of m-modellen.
Naar mijn weten zit die er niet...of het moet optioneel zijn of je hebt aftermarket spul erop?
Ik weet wat je bedoeld....maar die zit in de (nieuwere f reeks) en/of m-modellen.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
beamert530i
Ik heb de slang van de vacuüm actuator eens losgetrokken maar de klep blijft dicht. Als ik dan met een metalen stok ertegenaan druk dan gaat de klep open en voel ik de weerstand van een veer. Het gekke is dat hij dus dicht staat zonder druk terwijl dit juist open zonder druk moet zijn....
Zet er een vacuumhandpomp (wat je evt ook voor je remmen kunt gebruiken). Controleer de werking...
Of ga opzoek naar het punt waar de slangetjes zijn vacuum vandaan halen...?
wat voor merk/systeem heb je dan....?
Je hebt er ook die met een elecktrich vacuum pompje in bijv de kofferbak te bedienen zijn met een afstandbediening....
Of ga opzoek naar het punt waar de slangetjes zijn vacuum vandaan halen...?
wat voor merk/systeem heb je dan....?
Je hebt er ook die met een elecktrich vacuum pompje in bijv de kofferbak te bedienen zijn met een afstandbediening....
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
-
Martijn van Tilburg
Kan je er eens een foto van maken?
Misschien wordt het dan iets duidelijker...
Misschien wordt het dan iets duidelijker...
-
beamert530i
Geen origineel systeem lijkt me zo op de foto's.
Hoe extreem is het geluid met de kleppen dicht? Anders eindstuk demonteren en de kleppen verwijderen?
Hoe extreem is het geluid met de kleppen dicht? Anders eindstuk demonteren en de kleppen verwijderen?
-
Martijn van Tilburg
Nee, verwijderen is niet verstandig! Deze klep(pen) zorgen er namelijk voor dat je bij lage toeren een beetje tegendruk hebt wat vervolgens een hoger koppel oplevert.