Zo dagje zit er op, verhaal maak ik nog wel even hier de dyno alvast.
Het spruitstuk vervangen voor een exemplaar van een 330i was best eenvoudig, als je weet wat je moet doen, anders is het wel een dingetje denk ik.
De inlaten van de kop waren wel vuil, maar gezien de km stand viel het de monteurs 100% mee, ze waren circa 2 uurtjes bezig met wallnut blasting om met name de kleppen en de onderzijde van de buizen schoon te krijgen.
Ondertussen een laptop op de auto gezet om de software van de auto te downloaden, dat duurt dus een uur.
Toen alles weer in elkaar gezet en de eerste runs op de dyno gemaakt met de standaard software, de uitkomsten waren voor de heren en mijzelf iet wat teleurstellend, 192 pk en een koppel van 273 Nm

das dat beloofde wel wat.
De chipper ging daarna aan het werk en heeft een aantal runs gedaan en toen waren de heren weer helemaal verbaast 275 pk en ergens rond de 225 Nm. Weer wat peilen en het uiteindelijke resultaat 273 pk en 332 Nm over een heel net toeren gebied tot aan de toeren begrenzer.
De verschillende monteurs hadden dit eigenlijk nog niet eerder gezien, dat bij tegenvallende basis meeting er een hele mooie chip meting uit de bus kwam.
De boodschap van de kapotte NOx sensor verbaasde mij nou weer niets, das een kwaal waar inmiddels elke N53 wel last van heeft, die ga ik dus asap vervangen.
Uiteraard een aanzienlijk bedrag afgetikt, maar wel met een goed gevoel weggegaan.
Super service,klantvriendelijkheid en kennis van zaken bij Mosselman een aanrader dus