Als nieuwkomer in de BMW-wereld wil ik mijzelf bij deze ook even voorstellen.
Ik ben Emiel, 29 jaar oud en woonachtig in de buurt van Venray. Mijn hele leven al fan van alles dat een verbrandingsmotor heeft, en het sleutelen is mij met de paplepel ingegoten. Na +- 8 jaar in de leer en werkzaam te zijn geweest als vrachtauto-monteur, ben ik inmiddels al 4 jaar actief als auto onderdelen-verkoper en geef ik technische ondersteuning aan werkplaatsen.
Daarnaast heb ik een part-time eigen onderneming in het verhandelen van auto's, en het onderhoud hiervan.
In mijn vrije tijd knutsel ik graag aan eigen projecten!
De auto-hobby begon in 2007 met een Opel Manta uit 1978, en deze heb ik nog altijd in mijn bezit.
Daarna volgden vele Volkswagens & Audi's, maar nog nooit eerder had ik een BMW in mijn bezit gehad.
Al vanaf dat ik mijn rijbewijs behaalde riep ik dat ik ooit nog eens een 635CSi zou bezitten, maar wanneer was een raadsel.
Toen ik afgelopen zomer mijn Audi S4 verkocht was ik aanvankelijk op zoek naar iets jongers, maar toen deze BMW te koop kwam wist ik het zeker: 'dat is nu of nooit meer'
Zo gezegd, zo gedaan. De BMW is vanuit het westland naar het mooie Brabant verhuist en momenteel ben ik bezig met een restauratie aan het beestje.
Het betreft een origineel Nederlands geleverde BMW E24 6serie automaat, 635CSi uit bouwjaar 1982 met pak 'm beet 150.000km op de teller.
Niet zomaar een E24, maar een exemplaar dat af-fabriek oa. geleverd is met M-tech pakket & buffel-leder recaro interieur.
De wagen heeft cosmetisch wat aandacht nodig, maar daar zijn we niet vies van.
Inmiddels is deze BMW voorzien van een schroefset met camberverstelling, 18'' (OZ) hoogglans verdichtte AC Schnitzer wielen, nieuwe 540 remmerij op de vooras & in de toekomst word deze nog voorzien van een RVS uitlaatsysteem van Kiwiparts.
Voor de opletters: Op de foto is er inderdaad geen M-tech voorspoiler aanwezig. Deze word uiteraard wel weer gemonteerd.
Verder ben ik niet van plan om nog heel veel aan het uiterlijk te veranderen, gezien deze sharknose af-fabriek al een tijdloze verschijning is in mijn ogen!

Groet en een fijne jaarwisseling gewenst!
Emiel