i-Drive probleem na vervangen accu
i-Drive probleem na vervangen accu
Heb gisteren de accu van mijn 325i vervangen en sindsdien heeft mijn i-Drive een probleem. Hij start op naar het beginscherm, start de navigatie op en blijft vervolgens hangen. Reset met volume knop en de eject knoppen heeft niet geholpen. Hij blijft dit doen. De i-Drive knop is dan ook zonder weerstand rond te draaien.
Heb ook de accu weer een keer los gekoppeld, maar dat heeft ook niet geholpen.
Ik heb ook geen radio functie of PDC meer.
Uitlezen van de unit lukt niet, ik krijg geen communicatie met INPA.
Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen alvorens naar een nieuwe unit op zoek te gaan ?
Ik heb de nieuwe accu overigens nog niet opnieuw aangemeld. Tool32 bleef hangen in het inladen van de unit, maar kan me niet voorstellen dat dit er wat mee te maken heeft.
Heb ook de accu weer een keer los gekoppeld, maar dat heeft ook niet geholpen.
Ik heb ook geen radio functie of PDC meer.
Uitlezen van de unit lukt niet, ik krijg geen communicatie met INPA.
Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen alvorens naar een nieuwe unit op zoek te gaan ?
Ik heb de nieuwe accu overigens nog niet opnieuw aangemeld. Tool32 bleef hangen in het inladen van de unit, maar kan me niet voorstellen dat dit er wat mee te maken heeft.
Re: i-Drive probleem na vervangen accu
Heb je een ccc of cic unit?
Het kan gewoon pech zijn of een andere module op de most bus stoort zoals bluetooth, versterker enz.
Wellicht heb je iemand in je omgeving waarbij je de radio unit mee kan uitwisselen.
Het kan gewoon pech zijn of een andere module op de most bus stoort zoals bluetooth, versterker enz.
Wellicht heb je iemand in je omgeving waarbij je de radio unit mee kan uitwisselen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Het betreft een CCC.
Dat is inderdaad ook mogelijk. Bedenk mij net dat ik er ook een Fiscon Bluetooth module aan heb hangen. Zal deze eerst er eens tussenuit halen om te zien of dat helpt.
Heb overigens geen problemen met uitlezen van andere modules.
Dat is inderdaad ook mogelijk. Bedenk mij net dat ik er ook een Fiscon Bluetooth module aan heb hangen. Zal deze eerst er eens tussenuit halen om te zien of dat helpt.
Heb overigens geen problemen met uitlezen van andere modules.
Probleem is opgelost. Weet niet exact wat het nu heeft gedaan, maar ben begonnen bij de accu, daar waar de problemen begonnen. Alle connectors even opnieuw losgekoppeld en er weer ingestoken. Ook heb ik de (zwevende) zekeringen van de achteraf gemonteerde trekhaakmodule er uitgehaald.
Daarna getest en hij deed het weer. Daarna de zekeringen weer teruggeplaatst en het probleem bleef weg
Ik zie de samenhang nog niet, maar hopelijk is er een logische verklaring voor en blijft het weg nu.
Bedankt voor het meedenken.
Daarna getest en hij deed het weer. Daarna de zekeringen weer teruggeplaatst en het probleem bleef weg

Ik zie de samenhang nog niet, maar hopelijk is er een logische verklaring voor en blijft het weg nu.
Bedankt voor het meedenken.
Correctie; vanmorgen, rijdend naar mijn werk haperde het systeem toch nog. Geluid valt af en toe weg en dan hangt de i-drive weer. Als ik stil sta blijft het werken, maar het lijkt erop dat beweging het in gang zet. Lijkt op een los contact o.i.d. Zal hier van het weekend weer naar kijken.
Ik snap alleen de niet wat er in de buurt van de accu zit dat dit kan veroorzaken. Iemand een idee ?
Ik snap alleen de niet wat er in de buurt van de accu zit dat dit kan veroorzaken. Iemand een idee ?
Bij de accu zit niks in de buurt.
Het gebeurt wanneer de auto opwarmt zeg maar.
Is er niet iemand waarmee je de radio unit kan omwisselen? Anders modules op de most bus uitsluiten maar daar heb je weer van die speciale stekkers voor nodig.
In de Fiscon hoef je het niet te zoeken die gaat zelden stuk.
Het gebeurt wanneer de auto opwarmt zeg maar.
Is er niet iemand waarmee je de radio unit kan omwisselen? Anders modules op de most bus uitsluiten maar daar heb je weer van die speciale stekkers voor nodig.
In de Fiscon hoef je het niet te zoeken die gaat zelden stuk.
Nee, het lijkt niets met het opwarmen te maken te hebben. Blijft vreemd. Nadat ik de auto uit heb gezet en wat aan de bekabeling bij de accu friemel doet hij het weer. Gisteren zonder problemen heeft hij het bij stilstand op contact een kwartier prima gedaan. Pas zodra ik ga rijden treden er weer problemen op. Vanmorgen direct na het wegrijden ook. Het lijkt echt op een los contact, ook omdat het af en toe weer werkt onder het rijden. Feit is ook dat het direct na het vervangen van de accu is ontstaan.
Loopt die MOST kabel toevallig niet door de kabelboom langs de accu op en zou hij beschadigd kunnen zijn bij het plaatsen van de accu ?
Ik heb wel een collega met een zelfde systeem, maar uitwisselen wil ik pas als laatste redmiddel. Hij is nogal zuinig op zijn auto en ik wil niet het risico lopen daar iets te vernielen/beschadigen. Het lijkt naar mijn idee tot nog toe echt op een externe oorzaak.
Loopt die MOST kabel toevallig niet door de kabelboom langs de accu op en zou hij beschadigd kunnen zijn bij het plaatsen van de accu ?
Ik heb wel een collega met een zelfde systeem, maar uitwisselen wil ik pas als laatste redmiddel. Hij is nogal zuinig op zijn auto en ik wil niet het risico lopen daar iets te vernielen/beschadigen. Het lijkt naar mijn idee tot nog toe echt op een externe oorzaak.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 09 jan 2020, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Er zit bij de accu niks wat verband houdt met de ccc. Als jij zegt dat daar toch iets zit dan daar gerichter zoeken.
Vandaag Foxwell NT520 PRO van iemand geleend om de accu registreren. Dat ging prima. Gelijk alle foutcodes ook maar eens uitgelezen hiermee. MOST geeft geen storingen, maar krijg wel E5C4: CID K-CAN bedradingsstoring en A468: CID Externe kabelonderbreking (LVDS-datakabel).
Google geeft nog niet direct een antwoord, maar denk wel dat dit er mee te maken heeft, toch ?
Volgens mij is er een verstoring van de CAN bus, of trek ik de verkeerde conclusie ?
Ik heb er in het verleden een aftermarket trekhaak opgebouwd met een module die ook aan de canbus moest worden gekoppeld. Dat was ergens achter de rugleuning van de achterbank als ik het mij goed herinner. Zou dat ermee te maken kunnen hebben ? Heb de zekeringen van deze module al wel weer een keer verwijdert zonder resultaat.
Google geeft nog niet direct een antwoord, maar denk wel dat dit er mee te maken heeft, toch ?
Volgens mij is er een verstoring van de CAN bus, of trek ik de verkeerde conclusie ?
Ik heb er in het verleden een aftermarket trekhaak opgebouwd met een module die ook aan de canbus moest worden gekoppeld. Dat was ergens achter de rugleuning van de achterbank als ik het mij goed herinner. Zou dat ermee te maken kunnen hebben ? Heb de zekeringen van deze module al wel weer een keer verwijdert zonder resultaat.
Vanmiddag nog even zitten zoeken. Kon het nu niet meer oplossen met gefriemel aan de bedrading bij de accu. Daarna dashboardkastje gedemonteerd om te zien of ik bij de bedrading achter de unit kon komen. Daar ligt ook de Fiscon module en heb daar eerst maar de voeding van afgekoppeld en ....... verrek, de radio begon te spelen en alles functioneert weer. De boel weer gemonteerd en daarna 2 keer met de auto weggeweest en is het probleem tot op heden niet meer teruggekomen.
Bedenk me nu wel dat ik enkele weken geleden geprobeerd heb om de Fiscon module te updaten en dat lukte niet. Sindsdien werkte hij niet meer zo goed als voorheen, maar ik dacht dat het aan mijn nieuwe telefoon lag. Wellicht is, doordat de spanning van de module af is geweest, de software nu corrupt en veroorzaakte dat het probleem ? Laat het nu eerst even een paar dagen zo en als het zo blijft kijk dan wat er gebeurt als ik de Fiscon weer aansluit.
Bedenk me nu wel dat ik enkele weken geleden geprobeerd heb om de Fiscon module te updaten en dat lukte niet. Sindsdien werkte hij niet meer zo goed als voorheen, maar ik dacht dat het aan mijn nieuwe telefoon lag. Wellicht is, doordat de spanning van de module af is geweest, de software nu corrupt en veroorzaakte dat het probleem ? Laat het nu eerst even een paar dagen zo en als het zo blijft kijk dan wat er gebeurt als ik de Fiscon weer aansluit.
Het is wel de Fiscon geweest. Probleem is niet meer terug gekomen. Heb de Fiscon weer even aangesloten gehad en die doet nu niets meer. Wordt nu niet meer door de auto herkent. Heb hem er nu maar tussenuit gelaten.